Gå til innhold

Skifte av vifte til ps2 konsoll

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har planer om å skifte ut den bråkete viften på min ps2 konsoll.Noen som har gjort det før?Kom gjerne med hvilken type og viftestørrelse og hvilken motstand som skal kobles til.Og jeg lurer på en ting til,er det mulig å bruke Kald katode og kit til ps2 konsollen?At jeg case modder litt på maskina.Katodene skal ikke kobles inne konsollen men uten for,er/har ps2 kraftig nok strøm til å lever nok strøm som skal til for å drive to katoder(+kite)?Håper dere forstår hva jeg mener nå ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
katode tar veeeldig lite.. her snakker vi om 12v, 0.2a eller noe sånt.. du får jo vifter som tar 0.xw. volt står jo på den eksisterende vifta og størelse kan du jo bare måle :roll:

Takker for litt hjelp.Får ta med meg litt verktøy fra verktøy kassa mi på skolen om mandagen.Har ikke riktig størrelse på skrujern :roll:

Edit:Leste på supportforum hos microplex istad om at man kan kjøpen en 12v inventer for å koble katoder uten psu(til pc`en),søkte litt på clas ohlson men finner ikke noe som er billig,noen som vet noe om hvor man kan bestille slikt?

Kan jeg f.eks bruke en slik en om jeg klipper av enden på ledningen(ikke den som skal inn i nettspenningen 230V) og lodder på der hvor strømmen skal inn til kitet til katodene?

str512vdc.jpg

Lenke til kommentar

Forresten er dette en converter, ikke en inverter. Converter gjøre vekselsstrøm om til likestrøm, inverter gjør omvendt.

Edit: Jeg mener å huske at poweret i PS2 gir ut enkel og grei 12V (har moddet et par for bilbruk på gamlejobben), så du bør kunne bruke standard vifte og koble katodene rett til poweret.

Lenke til kommentar
Forresten er dette en converter, ikke en inverter. Converter gjøre vekselsstrøm om til likestrøm, inverter gjør omvendt.

Visste jeg egentlig da, tenkte faktisk på det da jeg skrev inlegget, likevel skrev jeg inverter... :shrug:

Var vel fordi ordet inverter allerede var brukt, og jeg gidda ikke rette på det...

Men hva kalles en som gjør vekselstrøm til vekselstrøm, slik som f.ex den til creative høyttalerne mine?

Eller en som gjør likestrøm til likestrøm, som dem man får kjøpt til bruk i bilen?

Lenke til kommentar

Når du skal åpne PS2'en så har du noen firkanter på undersiden som ser ut til å være noen små føtter konsolen skal stå på. Men disse fungerer også som et "skjul" for skruene så hvis du tar disse av med en kniv eller noe så skal det være klar bane til skruene så du får åpnet playstationen din. :-)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Men hva kalles en som gjør vekselstrøm til vekselstrøm, slik som f.ex den til creative høyttalerne mine?

Eller en som gjør likestrøm til likestrøm, som dem man får kjøpt til bruk i bilen?

Jeg tror det heter step-down og step-up trafoer

(kommer an på om sekundærspenningen er mer el. mindre enn primærspenning)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...