Kazzira Skrevet 20. desember 2014 Del Skrevet 20. desember 2014 Hei. Jeg har kjøpt en Panasonic tx-42AS650E og bruker den som pcskjerm. Men responstiden på musa er så treg. Den henger veldig etter, og vet ikke hvordan jeg skal få den til å funke som den gjør på de to andre pc-skjermene mine. Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 21. desember 2014 Del Skrevet 21. desember 2014 Vil tippe det er pga det er en TV, med lav oppdageringsfrekvens (feks 30Hz som er vanlig, mens PC skjermer har 60-75 eller mer). Evt prøv med en bedre\kortere HDMI-kabel. Du vil uansett ikke få veldig bra resultat. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. desember 2014 Del Skrevet 21. desember 2014 (endret) Skru av alt av billedbehandlig. Spesielt ting som clear-motion, intelligent frame creation etc. Se om du har en "Game Mode" du kan skru på. Og sjekk at oppløsninga (refresh rate) er satt til 50Hz eller 60Hz. Edit: Og det er 10 år siden TV-er gav nevneverdig dårligere bilde enn PC-skjermer. Kortere eller bedre HDMI-kabel skal også ha null å si. Det er ikke analoge signaler som blir overført. Endret 21. desember 2014 av sedsberg Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 23. desember 2014 Del Skrevet 23. desember 2014 TV ≠ Skjerm Problemet med å spille på TV ER inputlag. Desto mere dritt og innganger etc det er, desto mere inputlag virker det å være. 60 hz er jo heller ikkje behagelig å spille på i forhold til 120/144hz. Spille på en TV må være en absolutt nødløsning, mener jeg. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. desember 2014 Del Skrevet 23. desember 2014 Input lag er et faktisk problem på TV-er, det er helt sikkert. Men avhengig av spill og hvor kresen man er trenger det ikke nødvendigvis å ha så mye å si. Forskjellen på 60 og 120Hz er også ekstremt individuelt. Noen personer ser på 120Hz omtrent som en religion mens andre knapt ser forskjell og kunne ikke brydd seg mindre. Det er også ekstremt stor forskjell på forskjellige TV-er. Lenke til kommentar
blinc Skrevet 23. desember 2014 Del Skrevet 23. desember 2014 Nyere tv'er pleier å ha egen "mode" for tilkobling til pc. Da slåes en del billedbehandling av for at input-lag skal bli lavere. Men selv med "game mode" kan antall ms være for høyt i forhold til konfortabel pc bruk. Min tv har f.eks 120ms input lag i normal mode, men 60-70ms i "game mode". Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 23. desember 2014 Del Skrevet 23. desember 2014 Like the AS640, the Panasonic 42AS650 returned an input lag figure of 59ms in [Game] mode using our Leo Bodnar tester, which may put off hardcore gamers demanding a super-responsive display for playing twitch-reflex video games. http://www.hdtvtest.co.uk/news/tx42as650b-201410173927.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå