squaddie Skrevet 20. desember 2014 Del Skrevet 20. desember 2014 nå er det slik at jeg har leilighet ca. 50m fra huset til foreldrene mine. har nettopp lagt til en ny router; tp-link ac750. men selv om jeg har både 2.4ghz og 5ghz tiljgengelig, får jeg bare frem 2.4ghz, og det er bare 1 stusselig liten signal (av 4).. nettet fungerer også dårlig. hadde en linksys router tidligere, og da fikk jeg iallefall bra signal. går jeg til det andre huset hvor routeren er, får jeg selvfølgelig topp signal på både 2.4 og 5ghz... hvordan forbedrer jeg signalkvaliteten slik at nettet blir LITT raskere? hadde satt pris på tips og råd her. når det gjelder 2.4ghz settings så har jeg følgende oppsett: mode: 11bgn mixed chan: 6 chan width: 40mhz (20mhz er det andre alternativet) enable WDS = disabled takk på forhånd. Lenke til kommentar
mekas Skrevet 21. desember 2014 Del Skrevet 21. desember 2014 Sett opp linksysen som aksesspunkt? Eller blir det for lite hastighet? Hvilken linksys? Lenke til kommentar
sjurtf Skrevet 21. desember 2014 Del Skrevet 21. desember 2014 Skal dette fungere optimalt må du strekke kabel til leiligheten og sett opp et akksesspunkt der. 5Ghz klarer du nok ikke få ut dit. 5Ghz kom til wifi markedet for å gi fler tilgjengelige frekvesner på korte avstander. Typisk brukt i tett bebyggning som blokker og leilighetskomplekser. 2.4Ghz på 50 meter er nok også i lengste laget for en god tilkobling om det er støy i valgt frekvensområde, og det bør i så fall være tilnærmet fri sikt mellom klient og aksesspunkt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå