Persund12 Skrevet 20. desember 2014 Del Skrevet 20. desember 2014 I en artikkel fra VG, står det at en pilot som er nyansatt i Norwegian eller sas tjener ca. 360 000 i året. Vet noen hva lønnen er hos andre selskaper? Vurderer og bli pilot men da vil jeg tjene mer. Noen som vet om selskaper man kan tjene mer hos? Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 20. desember 2014 Del Skrevet 20. desember 2014 Kompis av meg flyr for Norwegian. Har faste ruter og arbeidsdager på ca 14 arbeidstimer hvis jeg husker riktig, men får noe mer fri enn "normat". Han tjener ca 750.000,- i året med tillegg etc.. 1 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 21. desember 2014 Del Skrevet 21. desember 2014 Hvor mange dager iløpet av året er en pilot på jobb? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 21. desember 2014 Del Skrevet 21. desember 2014 14 arbeidstimer høres ikke morsomt ut..det er nesten det dobbelte av et vanlig skift Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 21. desember 2014 Del Skrevet 21. desember 2014 Var det jeg og tenkte umiddelbart, men jeg tar det nesten som en selvfølge at piloter har færre dager enn andre arbeidstakere på arbeidsplassen, hvis ikke er 750 000 en latterlig lønn. Jeg hadde også vert på det tallet om jeg arbeidet 14 timer hver dag (uten noe overtidstillegg, med tillegg hadde jeg rundet en million). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 21. desember 2014 Del Skrevet 21. desember 2014 Vel, nytter ikke med en åtte timers arbeidsdag når du skal fly rundt halve kloden. Når det er sagt, pilotyrket er vel ikke i dag det det var for tredve, førti år siden. Men enn grunnlønn på 360k er ikke så ille. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 21. desember 2014 Del Skrevet 21. desember 2014 ja de streiker jo og klager på elendige arbeidsbetingelser og lange arbeidsdager uten søvn. Så pilotene sovner jo på jobb isteden. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. desember 2014 Del Skrevet 21. desember 2014 Man har jo hørt om tilfeller der piloter har sovet i timevis på langruter og alt har gått på autopilot. Piloter som har vært på jobb over 30 timer var visst slettes ikke uvanlig. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 21. desember 2014 Del Skrevet 21. desember 2014 her er det litt om arbeidstid og sånt http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=69413 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 21. desember 2014 Del Skrevet 21. desember 2014 Kjenner flere som har utdannet seg til pilot i USA(Som så vidt jeg vet er plassen alle norske sendes). Og det er ikke lett å få seg jobb i Norge, mange har drøm om å bli pilot uten at det er helt den store økningen i antall jobber på området. Hvis du tror du klarer det, kan alltids forsvaret være et alternativ, kjenner flere piloter i forsvaret også. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 21. desember 2014 Del Skrevet 21. desember 2014 Hørte med kompisen min i dag igjen. Han jobber 14 timer i to uker og har to uker fri. Har jobbet som pilot i 15 år og startet med å frakte flygods og slikt til drittlønn. Han sa at alle privilegiene er tatt bort og han savner familien sin så mye at han vurderer å finne noe annet.. Lenke til kommentar
Compoundinterest Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 ja de streiker jo og klager på elendige arbeidsbetingelser og lange arbeidsdager uten søvn. Så pilotene sovner jo på jobb isteden. Er det ikke derfor de har autopilot? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå