Eirik554 Skrevet 20. desember 2014 Del Skrevet 20. desember 2014 Hei Jeg har en Mazda 3 (2004) sedan (60k KM) som hadde NAF-test i mai og jeg fikk vite at det var "omfattende" rust under. Og jeg ser det begynner å komme litt nederst på dørene også. Bør jeg koste på meg antirust på den? Antirust er jo ganske dyrt, og den er ikke verdt så mye nå. Forhåpentligvis skal jeg ha den flere år (så lenge den fungerer), men det er litt usikkert mtp. studie/bosted osv. Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 Vet du om den har vært antirustbehandlet før? Tectyl/Mercasol koster ca. 5000-7000, alt etter hvor mye som må sandblåses. Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 Rusten blir jo ikke borte med antirustbehandling. Er det ille må det som er rustet byttes med nye stålplater og det kan bli veldig dyrt. Er du heldig så kan du kanskje redde den med sandblåsing, men det vil nok også koste en del. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 Er det ikke rundt 2004 at Mazda hadde sinnsvake problemer med plateleveransene sine? Naboen kjøpte seg en Mazda 6 som Mazda tok tilbake fordi den rustet etter rundt 6mnd, og det gjaldt visst mange biler. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 Tectyl/Mercasol på denne bilen vil jeg fraråde. På en bil der det allerede er omfattende rustangrep er slikt bare tull og bortkastede penger. Skal man koste på denne bilen noen behandling bør det være en oljebehandling man går for. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 Når bilen har "omfattende" rust under" mistenker jeg at toget muligens har gått. Antirustbehandling kan til en viss grad bremse utviklingen, men en reell reparasjon fordrer nok i bestefall sandblåsing, lakkering og antirust, om du ikke bare kjører med den til det er på tide å kaste den. Lenke til kommentar
Eirik554 Skrevet 26. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2014 Ja, det er en modell som ruster mye, har jeg hørt. Jet vet at jeg ikke får bort rustet som er, spørsmålet er om det er verdt å gjøre noe slik at den ikke ruster enda fortere fremover? Den har vært antirustbehandlet før, kanskje 4-5 år siden. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Hvis du legger på Tecyl eller liknende vil den ruste ukontrollert, og uten at du kan følge med på utviklingen. Det er snakk om en bil som knapt nok er verdt noe som helst, det vil nok ikke være konstnadssvarende å investere slik i denne bilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå