sinnaelgen Skrevet 27. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2014 gjennom alle disse disjunksjonene har jeg fått det innprentet at bevis og teori gikk hand i hand , nå sier du bare at de er nær beslektet det jeg mener med spm 2 er det er forskjell på noe som er ferdig bevist og det å forsøke å bevise noe gjennom det å teste en hypotese angående språket det ikke slik at ordet "teori " har en helt egen betydning vitenskaplig som er helt forskjellig frå språkene verden over med andre or finnes det virkelig noen verdensdeler / land som bruker ordet "teori" helt lik vitenskapen ? Det hadde jo gjort det så mye enklere om vitenskapen brukte "Teori" for forklare en hypotese at "en forklaring" var en forklaringsmodell o.s.v. jeg forstår ikke helt hvorfor man har lagt seg på lit andre betydninger det kan umulig bare være på grunn av lit vanskelige oversetting mellom de forskjellige språkene verden over ? 1. Teori ER forskjellig fra bevis (Du tenker kanskje på theorem som er noe annet og finnes bare i matematikken) 2. Definer hva du mener med ferdíg bevist. 3. a) Det er ganske så patetisk at diskusjonen koker ned til at du ikke er enig i vitenskapens bruk av ordet teori. b) Vitenskapens internasjonale språk er Engelsk, det er ikke nødvendig med oversetting. c) Det er andre som bruker ordet på lignede måte f.eks politi/kriminal sektoren. Men dette har du fått fortalt tidligere. 4. Nei det er ikke vanskelig å forstå at et ord kan ha flere betydninger. Dette burde du være ganske så kjent med fra før. En teori er jo en forklaringsmodell, men ikke til en hypotese. Det er en forklaringsmodell som sette alle bevis i system slik at de sammen gir mening. man har ofte hør noen si , jeg har en teori , altså en ide om hvordan man skal løse oppgaven så drar du inn vitenskapen og sier at en teori er ikke noen teori slik man vanligvis er vent med , men forklaring. det må da gå an å være lit tydelig her forøvrig så virker det som du ikke forsto spørmålene mine . aviser det kun med at jeg tok feil før du kan påstå at jeg tok feil så må du i det minste forstå hva jeg sprør om les den posten eng gang til Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 gjennom alle disse disjunksjonene har jeg fått det innprentet at bevis og teori gikk hand i hand , nå sier du bare at de er nær beslektet det jeg mener med spm 2 er det er forskjell på noe som er ferdig bevist og det å forsøke å bevise noe gjennom det å teste en hypotese angående språket det ikke slik at ordet "teori " har en helt egen betydning vitenskaplig som er helt forskjellig frå språkene verden over med andre or finnes det virkelig noen verdensdeler / land som bruker ordet "teori" helt lik vitenskapen ? Det hadde jo gjort det så mye enklere om vitenskapen brukte "Teori" for forklare en hypotese at "en forklaring" var en forklaringsmodell o.s.v. jeg forstår ikke helt hvorfor man har lagt seg på lit andre betydninger det kan umulig bare være på grunn av lit vanskelige oversetting mellom de forskjellige språkene verden over ? 1. Teori ER forskjellig fra bevis (Du tenker kanskje på theorem som er noe annet og finnes bare i matematikken) 2. Definer hva du mener med ferdíg bevist. 3. a) Det er ganske så patetisk at diskusjonen koker ned til at du ikke er enig i vitenskapens bruk av ordet teori. b) Vitenskapens internasjonale språk er Engelsk, det er ikke nødvendig med oversetting. c) Det er andre som bruker ordet på lignede måte f.eks politi/kriminal sektoren. Men dette har du fått fortalt tidligere. 4. Nei det er ikke vanskelig å forstå at et ord kan ha flere betydninger. Dette burde du være ganske så kjent med fra før. En teori er jo en forklaringsmodell, men ikke til en hypotese. Det er en forklaringsmodell som sette alle bevis i system slik at de sammen gir mening. man har ofte hør noen si , jeg har en teori , altså en ide om hvordan man skal løse oppgaven så drar du inn vitenskapen og sier at en teori er ikke noen teori slik man vanligvis er vent med , men forklaring. det må da gå an å være lit tydelig her forøvrig så virker det som du ikke forsto spørmålene mine . aviser det kun med at jeg tok feil før du kan påstå at jeg tok feil så må du i det minste forstå hva jeg sprør om les den posten eng gang til Ja selvfølgelig kan du ofte høre at noen har en teori om ett eller annet. Det er uproblematisk du har jo fått det inn med teskje at det er flere betydninger av ordet teori. Det er ikke mulig å være mer tydelig. 1 ord - > flere betydninger. En betydning viste du fra før, og en betydning har du lært i denne tråden. Hvilket spørsmål er ikke tilstrekkelig besvart ? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 27. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2014 Da har du ikke oppfattet det som var problemet. jeg bruker et ord her , f,eks "teori" for spørre etter noe , eventuelt kommentere noe Da har jeg vektlagt ordet en betydning men da kommer det noen og protesterer , jeg har brukt feil ord for den betydningen jeg har vektlagt ordet "Teori" betyr da ikke et det noen som har en teori/Ide om hvordan det fungerer selv om det er en forklaring Så da må man først bli ening om hva ordet faktisk betyr slik jeg ser det så er en Teori , en teori enten det vitenskapen som kommer med det eller det kommer fra meg eller deg men noen vil tydeligvis at ordet "teori" brukt i vitenskapen skal ha en helt annen betydning en når en vanlig person har en mulig forklaring på et eller annet Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 Er du så blokkert i skallen at det ikke er mulig å skjønne at et ord kan ha to betydninger og at hva du mener om at et ord har to betydninger er revnende likegyldig for absolutt alle som bruker det korrekt? Men at det selvsagt blirppåpekt når du bruker den ene betydningen i feil setting? Du er rimelig treig. 4 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 27. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2014 Er du så blokkert i skallen at det ikke er mulig å skjønne at et ord kan ha to betydninger og at hva du mener om at et ord har to betydninger er revnende likegyldig for absolutt alle som bruker det korrekt? Men at det selvsagt blirppåpekt når du bruker den ene betydningen i feil setting? Du er rimelig treig. nå var du stygg her jeg har jo nettop fortelt hvor ikke alle godtar at alle betydningene av et bestemt ord Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 Da har du ikke oppfattet det som var problemet. jeg bruker et ord her , f,eks "teori" for spørre etter noe , eventuelt kommentere noe Da har jeg vektlagt ordet en betydning men da kommer det noen og protesterer , jeg har brukt feil ord for den betydningen jeg har vektlagt ordet "Teori" betyr da ikke et det noen som har en teori/Ide om hvordan det fungerer selv om det er en forklaring Så da må man først bli ening om hva ordet faktisk betyr slik jeg ser det så er en Teori , en teori enten det vitenskapen som kommer med det eller det kommer fra meg eller deg men noen vil tydeligvis at ordet "teori" brukt i vitenskapen skal ha en helt annen betydning en når en vanlig person har en mulig forklaring på et eller annet Igjen greier du ikke komme med et spørsmål du lurer på. Har du egentlig noe konkret du lurer på eller skal du bare bitche om at det er kjipt at et ord kan ha flere betydninger. Du har fått og fortsatt får informasjonen med teskje. VITENSKAPEN BRUKER ORDET TEORI FORSKJELLIG FRA HUSMØDRE ! Finn et annet ord og post spm på nytt ! Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 Men din mening om saken har jo ingen betydning? Du kan da ikke endre et ord bare fordi du mener det er feil? Og hvem er du som skal fortelle verden at de bruker noe feil? Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 Er du så blokkert i skallen at det ikke er mulig å skjønne at et ord kan ha to betydninger og at hva du mener om at et ord har to betydninger er revnende likegyldig for absolutt alle som bruker det korrekt? Men at det selvsagt blirppåpekt når du bruker den ene betydningen i feil setting? Du er rimelig treig. nå var du stygg her jeg har jo nettop fortelt hvor ikke alle godtar at alle betydningene av et bestemt ord Alle innen vitenskapen aksepterer betydningern, hva du mener er klinkende likegyldig. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 27. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2014 (endret) Er du så blokkert i skallen at det ikke er mulig å skjønne at et ord kan ha to betydninger og at hva du mener om at et ord har to betydninger er revnende likegyldig for absolutt alle som bruker det korrekt? Men at det selvsagt blirppåpekt når du bruker den ene betydningen i feil setting? Du er rimelig treig. nå var du stygg her jeg har jo nettop fortelt hvor ikke alle godtar at alle betydningene av et bestemt ord Alle innen vitenskapen aksepterer betydningern, hva du mener er klinkende likegyldig. det er ikke likegyldig hvis jeg ikke får bruk den samme betydningen ( et poeng dere ikke oppfattet ) Endret 27. desember 2014 av den andre elgen Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 det er ikke likegyldig hvis jeg får bruk den samme betydningen ( et poeng dere ikke oppfattet ) Prøv å skrive denne setningen en gang til. For det du skriver gir INGEN mening. Det er nødt å være noe helt vannvittig galt her. 4 Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 Alle innen vitenskapen aksepterer betydningern, hva du mener er klinkende likegyldig. det er ikke likegyldig hvis jeg får bruk den samme betydningen ( et poeng dere ikke oppfattet ) denne setningen gir ingen mening. 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 27. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2014 Alle innen vitenskapen aksepterer betydningern, hva du mener er klinkende likegyldig. det er ikke likegyldig hvis jeg får bruk den samme betydningen ( et poeng dere ikke oppfattet ) denne setningen gir ingen mening. jeg har endret det Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 Alle innen vitenskapen aksepterer betydningern, hva du mener er klinkende likegyldig. det er ikke likegyldig hvis jeg får bruk den samme betydningen ( et poeng dere ikke oppfattet ) denne setningen gir ingen mening. jeg har endret det didn't help Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 Altså.... Det du prøver å si at det ikke betyr noe at et ord har en betydning som du bruker feil, fordi du ikke får bruke den? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 27. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2014 Altså.... Det du prøver å si at det ikke betyr noe at et ord har en betydning som du bruker feil, fordi du ikke får bruke den? jeg får ikke bruke den betydningen andre bruker. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 (endret) Jo, men du må jo bruke den riktige betydningen til de riktige tingene. Ellers blir det jo feil. Mulig du ikke skjønner dette. Hva du mener er riktig eller feil bruk er det ingen i verden som bryr seg om. Verden kommer hvertfall ikke til å tilpasse seg dine ønsker. Da rømmer hvertfall eg verden..... Edit: det er ok å si i fotball forumet at du har en teori om at Liverpool er dårlige grunnet ræven trener. Men det blir feil om du kommer i vitenskaps delen av forumet og sier at du har en teori vedrørende hvordan et sort hull oppfører seg. For du med dine begrensninger, eller 98% av oss andre her inne kommer aldri til å klare å hoste opp noe annet enn en hypotese. Så får du velge om du vil svelge denne kamelen (ikke bokstavlig, hvertfall ikke uten at vi får se på) eller bli oppfattet som den tomsingen du gjør når du blånekter å innrømme feil. Endret 27. desember 2014 av Jotun Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 28. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2014 det er ikke enkelt å helt å forstå hva du mener når jeg bruker ordet "teori" i betydning av at man har en ide hvordan det fungerer og så skal jeg ikke få lov til å bruk det i den betydningen , når alle andre kan gjøre det for det var jo nettop den forklaringen jeg også har fått Når det er på den måten så virker det som enkelte av dere skal bestemme hva jeg har vektlagt i betydning av ordet " teori" ( som da blir feil i deres øyne ) og så etterpå klage på at jeg brukte orde feil Da blir alt galt uansett hvilken betydning jeg bruker Det må dere slutte med Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 28. desember 2014 Del Skrevet 28. desember 2014 Du må slutte å argumentere mot vitenskapelige teorier med argumentet "det er jo bare en teori". Det er der du taper denne diskusjonen. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 28. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2014 (endret) Du må slutte å argumentere mot vitenskapelige teorier med argumentet "det er jo bare en teori". Det er der du taper denne diskusjonen. kan ikke du bare kutte ut å vri og vende på alt jeg skriver det ender bare med at du blir utestengt det virke som du og noen av de andre ikke er her for å diskuter . der er bare her for sabotere tråden ved bla, annet påstå at jeg ikke mente teori når jeg skrev teori det var faktisk teori jeg ment når jeg skrev det , ikke noe annet så slutt å vri og vende på det Endret 28. desember 2014 av den andre elgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå