MariusJS Skrevet 16. januar 2015 Del Skrevet 16. januar 2015 Takker for alle svar og innlegg :-) Beklager min manglende svar på posten, det ble litt forglemt. Virker som jeg går for et Chieftec BT-02B ( http://www.prisjakt.no/product.php?p=535527 ) Fikk kjøpt meg hovedkortet, så det surrer og går uten kasse sålangt, men det skal det nok bli endring på iløpet av neste uke :-) Døn stabilt sålangt, men får ikke helt wifi'en til og fungere med det innebygde mpci-e trådløse kortet, så har et dlink AP stående og sende trådløse signal en så lenge. At det ikke er hardware som er laget for 24\7 bruk vil selvfølgelig ha en påvirkning iløpet av dens liv, men den vil ikke bli brukt som dedikert pfsense maskin over lengre tid, regner med den vil bli byttet ut med en annen server iløpet av året som kjører esxi i bunn med freenas og pfsense som to vm'er. Hvis det dør ut av ~1-3% cpu belastning over et år, vil jeg bli rimelig overrasket og sende tilbake på garantien :-) Dette vil dog være basert på litt mer pålitelig hardware som supermicro kort, i3 med ecc støtte og utallig med minne. Vil ei heller ikke stå under voldsom belastning ettersom det er kun jeg og fruen som vil bruke det, så vil nok ikke bli forferdelig belastet. Når denne m-itx baserte løsningen "pensjoneres", så vil den gå over til og stå plassert under tv'en, vil da får en litt letter løsning en hva vi har nå som er en laptop på stuebordet med en hdmi kabel dinglende over gulvet... :| Har litt dippedutter som cpu og minne liggene, men blir litt stivt og slenge ut 6-8 lapper på disker, kontrollere og hovedkort nå som vi akkurat har flyttet inn i ny leilighet og er nok flere ting som må ta prioritet over en server. -Nif Skal vel nevnes at CPU load ikke spiller så stor rolle når man kjører 24/7, det er snakk om at man rett og slett når MTBF langt fortere Lenke til kommentar
Nif Skrevet 18. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2015 *snipp* Skal vel nevnes at CPU load ikke spiller så stor rolle når man kjører 24/7, det er snakk om at man rett og slett når MTBF langt fortere Det har du helt rett i, men med et kjapt google søk så fant jeg ut at mtbf på selve hovedkortet ikke var så verst, men selvfølgelig vil det jo vær mest kurant med hardware som er verifisert til og tåle 10++ år med 24/7 operasjon :-) Blir nok innkjøp av nytt hovedkort til serveren iløpet av sommeren uansett, så blir nok litt mer server grade da :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå