Gå til innhold

Elske USA tråden

Anbefalte innlegg

ja, dette var ment som et svar på el-asso's tråd.

Jeg snakker ikke om dere "pingle elskere" som bare nøyere dere med å like USA som land, her skal vi ELSKE USA OG POLITIKKEN deres!!!

Dette er tråden for de som mener den søppelhaugen som kalles Nord-Korea og Cuba er årak til alt ondt i denne verden.

Dette er tråden for alle som elsker frihetens hjemland, og drømmens land.

GOD BLESS THE USA!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får vel lage en "HER ER TRÅDEN FOR ALLE SOM ER SÅ REDD USA AT DE PISSER I BUKSA"-tråd da, for å veie opp all denne glorifiseringen av et kaotisk land med ekstreme problemer, store forskjeller og noen *litt* overivrige lederskikkelser... :grumpy:

The american dream? Yeah right! For 0,5% av befolkningen kanskje.

DrErling

Lenke til kommentar
Jeg forstod at du var sakrastisk, men at Joachim var det her falt meg ikke inn engang, han er jo troendes til å mene slikt.

At du skjønte det vet jeg fra den tidligere nevnte tråd, var litt i tvil ett øyeblikk om JoachimR ;) Nå sier kollegaene på jobb at jeg kan provosere en stein så det er kanskje ikke så rart noen lar seg rive med.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Jeg får vel lage en "HER ER TRÅDEN FOR ALLE SOM ER SÅ REDD USA AT DE PISSER I BUKSA"-tråd da, for å veie opp all denne glorifiseringen av et kaotisk land med ekstreme problemer, store forskjeller og noen *litt* overivrige lederskikkelser... :grumpy:

The american dream? Yeah right! For 0,5% av befolkningen kanskje.

DrErling

:roll:

:shrug:

Kaotisk land?

Ekstreme problemer?

Overivrige lederskikkelser?

0,5% av befolkningen?

Snakker du om... Nord Korea?

Lenke til kommentar

Så en dokementar om de Atom ubåtenne til USA på Discovery.

Han kapteinen på en av de sa at meninga med disse fartøya er og holde fred i verden.

Det er et sykt utsangn etter min mening.

Han mener vis der at USA er et slaks verdens politi.

Våpen er ikke lagd for fred, det er sykt og mene det. Våpen er lagd for enten å angripe andre eller å forsvare seg selv. Enten man angriper eller forsvarer seg så fører ingen av dela til fred. Ingen ting kan vel føre til fred, men det hadde vert mere fred om alle ødla våpena sine.

Det er mange Amricanere som tenker slik tydligvis. (ikke alle da)

Lenke til kommentar
Jeg er det amerikanske folk evig taknemlig. Ikke bare har de reddet oss i to verdenskriger. De har gitt oss internett, Steven Seagal og bangbus! :woot: USA 4 Ever!

:lol:

"An American will cross the ocean to fight for democracy, but will not cross the street to vote in an election."

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Han kapteinen på en av de sa at meninga med disse fartøya er og holde fred i verden.

Våpen er ikke lagd for fred, det er sykt og mene det. Våpen er lagd for enten å angripe andre eller å forsvare seg selv. Enten man angriper eller forsvarer seg så fører ingen av dela til fred. Ingen ting kan vel føre til fred, men det hadde vert mere fred om alle ødla våpena sine.

Jo, krig fører til fred. WWII? Måtte krige for å få fred...

Om alle ødela våpnene sine og alle sluttet å lage våpen så hadde det selvsagt vært mye fredligere i verden. Men det er et utopia, og ikke i den verden vi befinner oss.

Lenke til kommentar

Våpen er ikke lagd for fred, det er sykt og mene det. Våpen er lagd for enten å  angripe andre eller å forsvare seg selv. Enten man angriper eller forsvarer seg så fører ingen av dela til fred. Ingen ting kan vel føre til fred, men det hadde vert mere fred om alle ødla våpena sine.

Jo, krig fører til fred. WWII? Måtte krige for å få fred...

Om alle ødela våpnene sine og alle sluttet å lage våpen så hadde det selvsagt vært mye fredligere i verden. Men det er et utopia, og ikke i den verden vi befinner oss.

Det fører kanskje til fred en liten stund etterpå for den vinnene parten.

Krig i WWII førte ikke til fred.

Det er jo egentlig de alierte sin feil at hitler kom til makta da. Hitler kom jo til makta fordi at folket ikke hadde det serlig godt etter WWI da de tripel ententen hevna seg formye på Tyskland etter seieren, og da var det jo let for Hitler og få folk til og støtte seg.

Skal vi se:

Koloni kapløpet runt i verden mellom datidens stormakter førte til krig om kolonienne. Dette igjen førerte til en kapprusting av våpen og millitæret, som igjen fører til alianser mellom forskjellige parter. Nå så venter alle bare på en unnskyldning for og angripe, og den kommer med skudde i Serajevo. Så har vi WWI. Som jeg sa i sta så hevna Tripel Ententen seg for mye på Tyskladn slik at de hadde det vont. Det igjen førte til Hitler som igjen førte til WWII. Etter at WWII kom USA og RUS i konflikt, grunnet komunismen. (Komunismen kom under WWI hovedsakelig fode bønnende i RUS led under krigen store tap. Å gå i krig med høygafler er ikke lurt) USA og RUS kom jo da i en Kald krig med trusler med atomvåpen. Cuba krisen, Vietnam og Korea krigenne kommer av Komunismen. USA oppfører seg nå som en Super makt som ligger over alle andre, og som har Gud på sin side atpå til. Så nå er det vel ikke lenge før alt dette begyner på en ny rundgang, eller fortsetter. (De fleste kriger som har foregåt og fortsat er rundt i verden kommer av Imperalismen. Konfliktenne nede i Bosnia ommrådenne kommer fra WWI, feks. borgekrigen i Siri Lanka kommer fra Imperalismen).

Meste parten av alle kriger oppgjennom åra har starta med at noen vil ha større makt. Når de som vil ha mer makt har vunnet, så fører det bare til at de andre vil ha hevn. Slik fortsetter det i det evige.

Konklusjon:

Krig fører ikke til fred.

KRIG FØRET TIL KRIG SOM IGJEN FØRER TIL MER KRIG, OSV!!!

Løsning: En av partenne må slutte med hevn, er en mulig løsning. Men desverre ikke en varig det heller. Kommer sikkert noen nye makt gale folk.

Lenke til kommentar
Jeg er det amerikanske folk evig taknemlig. Ikke bare har de reddet oss i to verdenskriger. De har gitt oss internett, Steven Seagal og bangbus! :woot: USA 4 Ever!

Verdenskrigene, Segal og Bangbus skal jeg ikke begynne å kverulere med deg om ;) men internett skal jeg være enig med deg i. Flott at det offentlige (merk: pentagon, internett er ikke ett produkt av det frie markedet og konkuranse) utviklet internett i USA, og at mennesker over hele verden den dag i dag utvikler det etter frie standarder, selv om MS og diverse andre selskaper gør hva de kan for å låse internett til sin standard.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...