Gå til innhold

Strategispill med HD4000 (Turbasert?)

Anbefalte innlegg

Siden det er salg på Steam i disse dager tenkte jeg å prøve meg på et turbasert strategispill. Dette er ikke en sjanger jeg er noe særlig kjent med fra før. Har spilt Civ5 i et par timer, ikke noe mer erfaring enn det.

For tiden så bruker jeg min bærbare pc, Samsung 900X3E, og den har dessverre bare HD4000 under panseret. Spillet må derfor kunne kjøre greit på denne maskinen. Jeg har snoket litt rundt på Steam, og det er noen titler som har vekket interesse:

Pandora: First Contact

Sins of a Solar Empire: Rebellion

Endless Space

Distant Worlds: Universe

Noen erfaringer med disse spillene? Eller er det noen andre titler som dere vil anbefale innen strategispill? Nå er det ikke noe krav at det er turbasert, men det er kanskje det som frister mest å prøve.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du bare ute etter rom strategi?

Pike and shot er nytt og kanskje ikke på salg, men bør gå på alt av pc lagd etter 1930 tallet.

Sins er drit kult, masse mods til spillet. MEN det er et rts ikke turnbased. Men du sa jo det ikke var krav.

Om du vil ha et annet ikke turn based rom spill anbefaler jeg star drive. En av de bedre i denne sjangeren. Men er litt hat eller elsk. 2eren kommer i vinter. Og det blir turn based. Men eneren er rts.

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke noe krav til at det skal foregå i verdensrommet. Er nok mer fan av "fantasy" enn verdensrommet, men har ikke funnet noen passende titler på det området. Endless Legend frister veldig, men tror nok at denne maskinen blir litt for svak for det spillet.

Jeg skal ta en titt på Can you run it, ser ut som en lovende side!

Edit: Hva med Age of Wonders 3, det ser jo bra ut?

Endret av CurSe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...