joffe11 Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Hello Jeg vurderer å kjøpe meg Samsung 21" LCD Syncmaster 213T TCO03 og bruke et radeo 9800 Pro skjermkort. Noen som vet om denne funker bra til spill o.l. Tekniske spec. Diagonal størrelse 21.3" Punktavstand 0.27 mm Maks. oppløsning 1600 x 1200 Fargestøtte 24-bits (16,7M farger) Maks synk-hastighet (V x H) 75 Hz x 93 kHz Video-båndbredde 162 MHz Svartid 25 ms Bilde Bildets sideforhold 4:3 Bildets lysstyrke 250 cd/m2 Kontrastforhold 500:1 Bildets maks. H-visningsvinkel 170 Bildets maks. V-visningsvinkel 170 Videoinngang Analogt Videosignal RGB Digital videostandard Digital Visual Interface (DVI) Ekspansjon / Tilkoplinger Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Synes den skjermen virker veeeldig int,har nesten fingeren på bestillings knappen. Synd den ikke finnes i sort.. :gretten: Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Den funker greit i spill for min del, ghostingen er den samme som 191T. Dvs at det er ghosting, om det plager DEG er umulig å si siden disse tingene varierer sterkt individuelt. Jeg foreslår at du kjøper og tester, du har tross alt angrerett. Forøvring er den langt lysere enn 191T, og mangler gulskjæret som denne har. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Hvor dyr er denne skjermen da? Den skjermen jeg har (Formac Gallery 2010) er 20,1", men den har mindre punktavstand (0.25mm) og høyere kontrast (600:1) Har faktisk ikke sett denne Samsung skjermen, men jeg har også Radeon 9800 pro og kan love deg det blir FETT uansett med STOR skjerm (for eks en 20" lcd tillsvarer 23" crt) og med max oppløsning og bra med AA/AF får du de nydligste bilder Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Slabbedasken: Min 21" Nokia er 20" (50cm) synlig skjerm,så 23" CRT tillsvarer IKKE din 20" LCD. Pris på Formac`n din da? Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Slabbedasken: sjekk itbutikken for pris, var 10000 eller 11000 sist såvidt jeg husker. Punktavstand på LCD er ganske uinteressant, for den varierer ikke som på crt, men er en konstant som regnes ut fra størrelse og oppløsning, og er selvsagt høyere hvis oppløsningen er den samme og størrelsen øker. Jeg synes det er en god ting, for jeg liker større skrift som gjør det mer behagelig å lese. Specs er som regel vill gjetting eller løgn med tanke på markedshensyn, så dette må testes for å kunne gi noe mening. jeg har sett lysere 200ANSI skjermer enn 250ANSI. Så hvis du i det hele tatt vurderer skjermen, pung ut for portoen og bruk angrefristen hvis du ikke er fornøyd. Du kan lese så mye du vil på nettet, men dette er et så subjektivt tema at du aldri vil få et skikkelig svar! Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Joda jeg har en 19" crt skjerm ved siden av lcd`en min og tro meg det er STOR forskjell, men min lcd har ikke 4:3 format men 5:4 så det blir litt andre størrelsesforhold her....min er i mine øyne "halv widescreen" *grin* Prisen er litt drøy da (ca 14000 kr) men car verdt alle penga Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Slabbedasken: sjekk itbutikken for pris, var 10000 eller 11000 sist såvidt jeg husker. Punktavstand på LCD er ganske uinteressant, for den varierer ikke som på crt, men er en konstant som regnes ut fra størrelse og oppløsning, og er selvsagt høyere hvis oppløsningen er den samme og størrelsen øker. Jeg synes det er en god ting, for jeg liker større skrift som gjør det mer behagelig å lese. Specs er som regel vill gjetting eller løgn med tanke på markedshensyn, så dette må testes for å kunne gi noe mening. jeg har sett lysere 200ANSI skjermer enn 250ANSI. Så hvis du i det hele tatt vurderer skjermen, pung ut for portoen og bruk angrefristen hvis du ikke er fornøyd. Du kan lese så mye du vil på nettet, men dette er et så subjektivt tema at du aldri vil få et skikkelig svar! Akkurat som med Watt`n på høyttaleren regner jeg med du mener.....er litt kjipt at det skal være slikt også da.....oss forbrukere blir jo forvirret og vet sikkert ikke helt 100% hva det er vi hiver ut penger på, men jeg er ihvertfal fornøyd denne gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå