Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Installerte programmer får ikke internett

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en HELT ny pc. Tok den i bruk for 2t siden.

Får internett på firefox & IE, men IKKE på programmene. Dvs;
- Razer Synapse 2.0
- GeForce Experience

Windows 8 sine apper på "startmenyen" får internett også.

HVA ER PROBLEMET??? Hjelp...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ikke slå av brannmuren, men slipp programmene igjennom brannmuren

Poenget er å kontatere om problemet er at programmene blokkeres av brannmur eller ikke Sprokket.

Samt å få trigget OP til å gi mere opplysninger.

Og var kun ett steg i en feilsøkings prosess som jeg hadde til hensikt å følge videre..

Ikke å ha den permanent avslått.

Men nå kan jo du ta over...

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Trykk på restart computer fra power i charms menyen mens du holder shift knappen nede.

(shift + klikk "starte pånytt")

Du har sikkert win 8 fast boot enabled.

Restart av Windows da er en ny type hybrid restart , og reiinitialiserer ikke alle Windows services som vi er vandt med.

Det er samme funksjon med shutdown (bruken av shift + klikke shutdown)

Flere ganger jeg må gjøre dette på jobben med klient PCer hvor man har ymse problemer med software som ikke oppfører seg .Og det som før 8 var en normal restart av Windows løste ting nå er en blanding av hibernate og omstart hvor windows service sessions er bare skrevet til fil for å hurtig tas i bruk igjen. Og man starter opp igjen samme services /sesjoner med bug tilstede fremdeles.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Trykk på restart computer fra power i charms menyen mens du holder shift knappen nede.

(shift + klikk "starte pånytt")

Du har sikkert win 8 fast boot enabled.

Restart av Windows da er en ny type hybrid restart , og reiinitialiserer ikke alle Windows services som vi er vandt med.

Det er samme funksjon med shutdown (bruken av shift + klikke shutdown)

Flere ganger jeg må gjøre dette på jobben med klient PCer hvor man har ymse problemer med software som ikke oppfører seg .Og det som før 8 var en normal restart av Windows løste ting nå er en blanding av hibernate og omstart hvor windows service sessions er bare skrevet til fil for å hurtig tas i bruk igjen. Og man starter opp igjen samme services /sesjoner med bug tilstede fremdeles.

Prøvde det, funket ikke. Kom til en blå skjerm det jeg fikk flere valg; Fortsett til windows 8.1, avslutt, feilsøking, tilbakestilling av pc, bios etc.. Prøvde å fortsette til windows, avslutt og i tillegg skrudde jeg av fast boot i bios.

Lenke til kommentar

Se om det er noen debug/log filer for disse programmene.

Eventlog i windows etc.

Har du noe ad-block liknende installert som agerer som proxy på utgående port 80 & 443 connections.

Kjør igjennom internet network troubleshooteren til Windows.

Eliminere trådløst for nå , og test med TP kabel koplet rett i ruteren din.

Funker DNS?

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Se om det er noen debug/log filer for disse programmene.

Eventlog i windows etc.

Har du noe ad-block liknende installert som agerer som proxy på utgående port 80 & 443 connections.

Kjør igjennom internet network troubleshooteren til Windows.

Eliminere trådløst for nå , og test med TP kabel koplet rett i ruteren din.

Funker DNS?

Finner ingen logger. Koblet til TP kabel, da fikk jeg INGEN internett. plugget ut kabelen, og skulle koble meg inn på wifi igjen. Nå er ikke wifien her i det hle tatt, så jeg regner med at ruteren er søppel. Heldigvis er det et annet usikret wifi i nærheten jeg har koblet meg til tidligere uten problem, som jeg nå er koblet til. Men fikk ikke internett tilkobling. (gul trekant med "!" i midten). Måtte vente ca 5 minutter før maskinen plutselig fikk internett tilkobling igjen.

Vet ikke om DNS funker, vet ikke helt hva dns er..

Lenke til kommentar

Dns servere ligger hos internett tilbyderene.

I PCen din sitt nettverks adapter ska informasjon om dns servere ipadresse ligge.

Den kan være automatisk tildelt fra deres hjemme ruter over dhcp eller man kan sette denne manuelt selv på hver enkelt pc.

Dns konverterer i mellom navn og fysiske ipadresser ute på world side web og er helt nødvendig tjeneste for internett browsing med nettleser og at programmer kan nå en server med navn.

Kan ikke hjelpe med dette da det ikke er noe opplysninger om hvordan ditt/deres hjemme nettverk ser ut eller er konfigurert. Så det blir bare gjetninger.

Trådløst er bare et ekstra forstyrrende element i slik feilsøking om nettilgang og alle rutiner går da på å verifisere kablet først.

Trådløst på win 8 er også lett å gå seg bort i. Særlig på bærbar og om du har kommet i skade for å sette det i dvale eller flightmode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...