Gå til innhold

Hvordan huske ansikter?

Emancipate

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skapes det ingen følelser når du ser karakterene? Altså, slik man skiller folk er jo at man danner seg et bilde, et inntrykk av personen. Kanskje du rett og slett ikke skiller dem, og har et slags felles inntrykk for alle?

Kanskje det er konsentrasjonsproblemer? Jeg har hatt mye av det, helst før, og ofte hadde jeg problemer med å tyde/følge med på hva folk sa, og handling i serier og filmer var veldig vanskelig å holde styr på. Tankene gikk ubevisst i øst og vest. Har klart å endre det slik at jeg tenker mer lineært nå, men har fortsatt et stykke igjen.

Help me understand.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Jeg sliter med å huske ansikter i filmer og serier. Jeg forveksler rett og slett personene.

Har også inntrykk at i noen filmer dynges det på med skuespillere som er ganske like hverandre i ansiktsform og ansiktstrekk, hårfarge og hårfasong etc. Mistenker at castingansvarlig da har en oppfatning av at sånn skal pene mennesker se ut, de trekker folk til kinoen.

Tips? Nei, ikke annet enn å se andre filmer, der det er litt mer variasjon i trynene på lerretet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...