Emancipate Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 Jeg sliter med å huske ansikter i filmer og serier. Jeg forveksler rett og slett personene. Noen tips? Når jeg googler får jeg bare opp tullprat om hvordan huske navnene til ansikter. Det hjelper ikke når jeg ikke klarer å skille ansiktene fra hverandre. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 Fokusér på særegenhetene? F.eks hvordan form øyenbrynene har? Utover det har jeg ikke peiling. Vil tro at hjernen er rimelig hardkodet på slike ting. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 Det går nok på hvor godt du følger med. Jeg sliter med det samme, men det avhenger av hvor interessante karakterene er. Kanskje du skulle ført en dagbok der du skriver ned karaktertrekkene? Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 (endret) Skapes det ingen følelser når du ser karakterene? Altså, slik man skiller folk er jo at man danner seg et bilde, et inntrykk av personen. Kanskje du rett og slett ikke skiller dem, og har et slags felles inntrykk for alle? Kanskje det er konsentrasjonsproblemer? Jeg har hatt mye av det, helst før, og ofte hadde jeg problemer med å tyde/følge med på hva folk sa, og handling i serier og filmer var veldig vanskelig å holde styr på. Tankene gikk ubevisst i øst og vest. Har klart å endre det slik at jeg tenker mer lineært nå, men har fortsatt et stykke igjen. Help me understand. Endret 19. desember 2014 av AdNauseam Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 19. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2014 Jeg får den samme følelsen av flere forsjellige, så jeg forveksler dem. Kanskje det er konsentrasjonsproblemer?Det og, men dette er noe annet. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 Jeg får den samme følelsen av flere forsjellige, så jeg forveksler dem.Interessant. Vil tro du kan trekke paralleller fra dette til livet ditt? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 Jeg sliter med å huske ansikter i filmer og serier. Jeg forveksler rett og slett personene. Har også inntrykk at i noen filmer dynges det på med skuespillere som er ganske like hverandre i ansiktsform og ansiktstrekk, hårfarge og hårfasong etc. Mistenker at castingansvarlig da har en oppfatning av at sånn skal pene mennesker se ut, de trekker folk til kinoen. Tips? Nei, ikke annet enn å se andre filmer, der det er litt mer variasjon i trynene på lerretet. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 20. desember 2014 Del Skrevet 20. desember 2014 Tror ikke det er det som er problemet, at skuespillerene ligner på hverandre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå