hean Skrevet 20. desember 2014 Del Skrevet 20. desember 2014 De forhører seg nok med bransjen, og bransjen har for ikke lenge siden gitt signaler om at dette er fordyrende. Så sent som 27. juni stod det en artikkel om dette hos E24 http://e24.no/privat/penger/jensens-nye-aarsavgift-kan-bli-dyrere-for-deg/23237554 Der uttales blant annet dette: "- Det kommer selvfølgelig ikke til å bli gratis å overføre ansvaret til forsikringsselskapene, sier Geir Trulserud, direktør for forsikring i Finans Norge, til Dine Penger." Fra din egen link.... Departementet legger til grunn at markedskreftene vil sørge for at økningen i utgiftene ikke veltes over på kundene. Uansett så har jeg brukt nok tid på denne diskusjonen, den som venter får se... 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 21. desember 2014 Del Skrevet 21. desember 2014 (endret) Ja, departementet legger til grunn.. Og samtidig har altså bransjen gitt klar beskjed. Får man en økonomisk risiko slengt i fanget tar man seg betalt, hvis dette blir en realitet skal jeg minne deg på hva du hardnakket mente i dag.. Jeg er relativt trygg på at også denne omleggingen gjør ting dyrere for en del. Sist de la om (tok personskadeavgiften ut av forsikringen og inn i årsavgiften) medførte dette en vesentlig økning av prisen for min del.. Jeg har et kjøretøy som var fritatt for årsavgift, der forsikringen kostet 330,- i året (delkasko bare) Så kom da denne personskadeavgiften som alene var større enn forsikringspremien, og i tillegg valgte forsikringsselskapet å øke premien med over 50%. Men det var uansett en helt annen situasjon da, selv om det også var som følge av en restrukturering. Endret 21. desember 2014 av Snylter 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå