ilpostino Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 Tidligere i dag kom jeg litt i snakk om strømming av multimedia gjennom Airplay og til Chromecast. En problemstilling som kom opp var som følger: Hvis du sitter med en iPad og sender feks en video fra Youtube via AirPlay til en Apple TV, vil da all data bli sendt på det trådløse nettverket fra iPaden til Apple TV'n eller vil Apple TV'n få en beskjed noe ala "last ned denne videoen fra internett og vis den på skjermen"? Noe av det samme spørsmålet kan vel stilles om Chromecast også. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 På Chromecast laster den direkte ihvertfall, uavhengig av enheten som sender. Altså, du sender bare signalet "nå skal du spille denne", ikke selve videoen. En stor fordel med det er at man slipper bruke masse strøm på enheten som blir brukt,mog man er ikke avhengig av enheten. Hvis jeg f.eks setter på en serie på netflix hos deg kan jeg dra før den er ferdig, så kan dere fortsette å se på uten enheten som spillte av. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 22. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2014 Strømpepinnen til Microsoft (som bruker Miracast) og AirPlay har vel en del likheter siden en har mulighet til å sende hele skrivebordet og ikke bare enkelte apper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå