Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Installere CM Android på SD-kort

Judaz

Anbefalte innlegg

Trenger noen råd fra noen med litt mer Android-skillz enn meg. Jeg skal ærlig innrømme at jeg bare er middels begeistret for Android, men det har sine kvaliteter og som utvikler har jeg uansett behov for en bred devicelab.

Jeg har en TF300 som i utgangspunktet hadde så store ytelsesproblemer at den var tilnærmet ubrukelig. Ved hjelp av CM, ny kernel og overklokking er ytelsen oppe på et levelig nivå, men det går fortsatt for treigt samt at den overklokkede CPUen drikker strøm. Jeg er klar over at denne dingsen aldri vil gå som et olja lyn, men jeg føler at det fortsatt burde være mer å hente. Jeg har forsket og lest meg fram til at diskytelsen på denne er en begrensende faktor for det aller meste på dette brettet.

Planen er derfor å kjøpe et 8 eller 16GB Sandisk Extreme Pro Mikro SDXC-kort eller noe annet med tilsvarende eller bedre ytelse, og boote fra SD-kortet.

Det jeg lurer på er:

- Vil dette gi noen faktisk ytelsesgevinst? Eller er det begrensninger utover sekvensiell overføringshastighet som gjør SD-kort uegnet som bootmedia i et Android nettbrett?

- Jeg har funnet guider for andre enheter, men ingenting for TF300. Vil fremgangsmåten være den samme uansett enhet eller har noen eventuelt noe forslag til hvor jeg kan starte for å realisere dette prosjektet?

På forhånd takk for alle bidrag :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bare testet dette på en HTC HD2, men den kjører CM11 fra et 32 GB class 10 SD kort. Det funker godt nok på den telefonen.

Fremgangmåte / hvordan dette gjøres vil avhenge veldig av hvilken bootloader du har (eller kan installere) på enheten. For at dette skal virke, må bootloader ha mulighet for å "boote" systemet fra et SDkort.

Lenke til kommentar

Har bare testet dette på en HTC HD2, men den kjører CM11 fra et 32 GB class 10 SD kort. Det funker godt nok på den telefonen.

Fremgangmåte / hvordan dette gjøres vil avhenge veldig av hvilken bootloader du har (eller kan installere) på enheten. For at dette skal virke, må bootloader ha mulighet for å "boote" systemet fra et SDkort.

Beklager å virke litt n00b, men hvordan finner jeg ut hvilken bootloader jeg har?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...