Gå til innhold

Spille over nettverk

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg sitter på et nettverk der jeg ikke får til å komme meg online med playstation 4 min. Når jeg kjører "test internet tilkobling" under system settings i ps4, så får jeg mislykket på NAT-tilkobling (jeg får ip osv). Jeg har tilgang til ruteren, som er en Jensen Airlink 1000g, der har jeg åpnet alt av porter for ps4 min, vet å bruke DMZ med en statisk IP til ps4. Jeg har tilgang til en vpn server, og tror kanskje dette vil løse problemet. Problemet er bare at jeg ikke vet om ruteren støtter det, og hvordan jeg setter det opp. Manualen til ruteren får jeg ikke lastet ned. Det står at den har VPN pass through http://golden.jensenscandinavia.com/products/pdf/Jensen_AL_1000G_EN.pdf derfor vil jeg tippe jeg skal gjøre noe inne på PPTP siden, men der får jeg ikke legge til server adressen til VPN serveren, se bilde mvm3up.png

Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har åpnet alt av porter på ruteren, noe som ikke fungerte. prøvde meg med en ny metode. Jeg brukte en bærbar pc som er koblet med wifi til ruteren, så brukte jeg kablet ledning fra den bærbare til ps4. Så satte jeg opp vpn på deb bærbare og bridget ethernet kontakten med wifi for å videreføre signalet. Jeg fikk ikke kontakt med nettet når jeg brukte vpn, men fikk ip og kontakt med nettet uten vpn, men fikk desverre ikke til NAT tilkoblingen som ble mislykket igjen...

Virker som om ps4 ikke godtar vpn tilkoblingen siden jeg får til å bruke vpn på bare den bærbare (altså uten å videre sende nettet til ps4)

Jeg bruker private internet access som vpn tilbyder

Endret av Selvbyggern
Lenke til kommentar

Trenger vpn fordi nettet egentlig ikke tillater å noe gaming på nettet. Vet ikke hva som er etter ruteren tipper det er en eller annen isp provider som har blokkert noen porter for spilling. Er på nattevakt og får se film osv, får også til å spille cs på nette på laptopen ved hjelp av vpn(ikke uten), må ha noe å gjøre på. Ønsker å bruke vpn for å sende data via en annen port som sikkert er blokkert, ps4 bruker standar porter, og datan sendt defra må sendes igjennom andre porter via vpn for å få kontakt med nettet uten å bli stoppet.

Endret av Selvbyggern
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei, vekker opp denne tråden fordi jeg er noen skritt nærmere mål. Jeg har klart å koble mac min til playstation 4 ved hjelp av bridge gjennom en krysset kabel. Alt funker utmerket helt til jeg setter på VPN'n på mac, bruker private internett access. Når jeg setter på vpn får jeg alltid opp en feilmelding om DNS servern,

NW-31250-1. Noen som har peiling på hva jeg kan gjøre?
Lenke til kommentar

Så fremt du ikke har flere ip-adresser tilgjengelig fra din ISP så ville jeg ikke satt opp "dmz" med ip til PS4-en. Det du kan gjøre er å sette opp NAT/PAT-regler (port forwarding) til din PS4 på portene den trenger.

Har du forresten sjekket om det er en offentlig ip-adresse som jensen-ruteren din har fått på WAN interfacet sitt? Hvis den ikke har det kan det være en ide å sette ruteren/modemet du har fra ISPen din i bridge mode siden du allerede antagelig NAT-er med Jensen-ruteren din. Det vil forenkle oppsettet ditt en god del da du ikke trenger å gjøre noe config på ISP-ruteren/modemet for å forwarde porter eller endre i brannmuren.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...