Gjest Slettet-P8zKbRH56D Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Hei! Jeg holder på med særemne... Jeg skriver på Macbook Air, med Microsoft Word 2011. Problemet er at jeg ikke får til å endre til normal på stiler, samtidig som at linjeavstanden er på 1.5. Da endrer den seg bare tilbake til boktittel. Har prøvd utallige ganger, samtidig oppdatert Microsoft Word. What to do!? Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Installér Pages eller Open Office. Word på Mac er håpløst dårlig. Lenke til kommentar
GungFu Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Du kan vurdere å bruke Word Online som du kan nå via hotmail siden ved å trykke på den firkanten med ni firkanter i høyre hjørne øverst. Lenke til kommentar
Speider-gutten Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 Maker alt av tekst (cmd + a) og gjør endringene dine med hele teksten? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-P8zKbRH56D Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 Maker alt av tekst (cmd + a) og gjør endringene dine med hele teksten? Nei, det fungerer ikke. Og selvfølgelig bruker cmd+a når jeg har 10 sider tekst;) Lenke til kommentar
blured Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 Det skal holde å bare markere alt, også gå inn på line spacing options. Men om ikke det fungerer så hadde jeg markert all tekst, kopiert det inn i en editor uten formatering, opprettet et nytt word dokument (der du sørger for at linjeavstanden er 1.0), også kopiet teksten tilbake igjen. Lenke til kommentar
WillB Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 Er best å installere Open Office.. Word er håpløst på Mac og du kan lagre Open Office dokumenter som .doc i tilfelle du trenger det. Lenke til kommentar
blured Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 Etter splittelsen inn i OpenOffice og LibreOffice så hadde jeg nok valgt sistnevnte. Begge er åpen kildekode, men lisensieringen fører likevel til at LibreOffice kan kopiere nye funksjoner direkte fra OpenOffice (hvilket de gjør), mens OpenOffice ikke kan gjøre dette andre veien. Generelt så virker det også som at utviklingen av LibreOffice går bedre enn med OpenOffice. Ellers så synes jeg Word på Mac fungerer helt utmerket. Men hovedgrunnen til å skaffe seg officepakken fremfor Libre/OpenOffice er egentlig Excel, her er Microsoft sin løsning svært mye bedre. (I tillegg så vil jeg si at fotnoter også fungerer bedre i MS Office). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå