Svenn1 Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Hei dette er første gang jeg skal få utført en Eu-kontroll og har med den anledning noen spørsmål ang dette.Bilen min må eu-godkjennes innen 30.04.2015.Jeg vet at man kan kontrollere bilen opptil 4 måneder før fristen, men kan jeg f.eks sende den på eu-kontroll 01.januar, eller må jeg vente til 30 slik at det akkurat blir en måned, eller går det på 4 ''kalendermåneder'' ?* Og hva skjer om jeg feiler på eu-kontrollen, får jeg noen sperrefrist og må utbedre feilene innen dette, eller hva ?Takk for svar på forhånd. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 1er-feil trenger ikke ettergodkjennes. Typisk lyspærer, skiltlys og andre bagateller. 2er-feil må repareres og ettergodkjennes men du får ikke kjøreforbud. 3er-feil gir umiddelbart kjøreforbud. Etterkontrollen må være godkjent innen den vanlige fristen. 1 Lenke til kommentar
Indian Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 (endret) Hei dette er første gang jeg skal få utført en Eu-kontroll og har med den anledning noen spørsmål ang dette. Bilen min må eu-godkjennes innen 30.04.2015. Jeg vet at man kan kontrollere bilen opptil 4 måneder før fristen, men kan jeg f.eks sende den på eu-kontroll 01.januar, eller må jeg vente til 30 slik at det akkurat blir en måned, eller går det på 4 ''kalendermåneder'' ? * Og hva skjer om jeg feiler på eu-kontrollen, får jeg noen sperrefrist og må utbedre feilene innen dette, eller hva ? Takk for svar på forhånd. Jeg fikk godkjent bilen min i mai og fristen var september. Ved mangellapp, har du til slutten av mai for å utbedre. Ved både 1er og 2er-feil, må alt utbedres for å få godkjent bilen. Med kun 1er-feil slipper du etterkontroll. Endret 18. desember 2014 av Indian Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Bilen kan fremstilles for kontroll inntil fire måneder før kontrollmåneden. Det vil si at din bil som må godkjennes i løpet av april kan godkjennes fra 1. desember året før. Lenke til kommentar
Svenn1 Skrevet 18. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2014 (endret) Ojaa kan jeg allerede nå sende bilen inn til eu-kontroll? Sikker på at jeg ikke må vente til 30.Desember, for da er det akkurat 4 måneder ? Neste frist for godkjent EU-kontroll 30.04.2015 Endret 18. desember 2014 av Svenn1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Kontrollmåneden og de fire forutgående månedene. Kontrollmåneden er hele april, ikke bare 30. 3 Lenke til kommentar
Civica94 Skrevet 10. mai 2015 Del Skrevet 10. mai 2015 (endret) Hei ! beklager at eg legger eit nytt spørsmål i tråden.jeg har nettopp vært på eu-kontroll med bilen min. Eit av feila eg fekk 2er feil på er punkt 5.1 der det bare stå : aksel - defekter - høyre.Hva betyr dette ? Takker for svar ! Endret 10. mai 2015 av Civica94 Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 10. mai 2015 Del Skrevet 10. mai 2015 Lag en ny tråd. Kopier det du skrev med en annen oversikt. Mye mer ryddig Lenke til kommentar
Inz4ne Skrevet 10. mai 2015 Del Skrevet 10. mai 2015 (endret) Vansklig å vite hva som er ansett som feil her, kan være drivknute om det er en drivaksel, men det lureste du kan gjøre er nok å ringe verkstedet som hadde kontrollen og spørre hva dem mener med det.Edit:Forsåvidt enig med Phinex over her. Endret 10. mai 2015 av Inz4ne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå