OscarMike1 Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Fikk nettopp en fjernkontroll til mitt gamle Nikon D200. Formålet med denne er å ta noen timelapser med bedre kontroll over innstillinger enn jeg får til med goproen (selv om denne gjør en helt ok jobb på dagtid). Problemet er at bruksanvisningen er ubrukelig, så jeg håper noen her har litt peil. Når jeg stiller inn kontrollen på "Intervall" til 5 sekunder, trodde jeg at kameraet vil ta et bilde hvert femte sekund. Har stlt inn alt på kameraet på "manuelt" (fokus, lukkertid etc). Da jeg trykker på "timer start" tar ikke kameraet et enkelt bilde - det knipser i vei til bufferen blir full. Det jeg ønsker er at kontrollen skal få kameraet til å ta et bilde hvert femte sekund, med de innstillingene jeg har valgt i kameramenyene. Takk for hjelp Legger ved to bilder av både kontroll og kamera. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Det kan være greit å skrive hvilken fjernkontroll det er. Første tanke er at den tar 5 sek. utløser, og at du må stille antall eksponeringer i tillegg, eller noe sånt, og sette kameraet i Bulb. Jeg bare gjetter på hva som kan være feil. Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 18. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2014 Skrev det, men må ha falt ut i redigeringen. Det er en RST-7002, uten annen produsent enn "China". Når du skriver at jeg bør stille antall eksponeringer i tillegg - tenkte du i kontrollen eller kamera da? Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Jeg tenker kontrollen. Om den lar utløseren være "nedtrykket" i 5 sek, så vil jo kameraet bare pøse på med bilder i de 5 sekundene, om det står i seriemodus da. Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 18. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2014 (endret) Det eneste stedet jeg kan velge det, er i menyen på bildet. Det står "1" nederst til høyre, trodde det var det. De 5 sekundene er intervaller mellom hvert bilde, slik keg forstår det. Men kameraet står nok i seriemodus. Jeg husker ikke hvor man endrer på dette.. Har du peil? Endret 18. desember 2014 av OscarMike1 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Nikon, nei.. det vet jeg ikke. Er det den denne videoen? Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 18. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2014 Det er ikke denne nøyaktige modellen. Men de aller fleste modellene er så og si like, både i utseende og funksjonalitet. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 i bildet av kontrollen så står det et 1-tall nede i hjørnet. Jeg tenker det er der du skal stille antall eksponeringer. Så teller den ned etterhvert som den tar bildene. Men.. jeg har aldri hatt en sånn, så mulig jeg bare kommer med unyttig synsing.. Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 18. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2014 Ikke veldig unyttig. Du har rett i at ettallet betyr antall eksponeringer - jeg satt det til 1 i håp om at kameraet ikke skal fortsette til batteriet blir tømt. Har ikke funnet den videoen du postet, den hjalp litt. Så takk. Jeg fikk det nå til - det er en kinesisk kopi dette her, så intutitivt var det ikke. Men kort forklart (om noen senere får samme problemet som meg) Kamera: Single shot modus (på hjulet til venstre) Alt i manuelt (lukkertid=bulb) Kontrollen: Delay = 1 sekund Long = Ingenting Interval = Antall sekunder mellom første og andre (osv) eksponering. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå