Delvis Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 (endret) Nå har jeg vel gjort det godt. Var ikke obs på at det sto et 50 KM skilt rett før tunnelen, og hadde rundt 80 (fartgrensen normalt) Foregår noe arbeid der. Byfjortunnelen(E 39) Det var en fotoboks rett etter som blinket med et svakt rødt lys, og det sto noe om strekningsmåling og synkronmåling.lenger nede var en annen som blinket akkurat lik, da var jeg under 50 km/t. Leste om "strekningsmåling" og gjennomsnittfart, men må vel regne med å få brev. Har vært ute for det før, da blinken en mer kraftig blitz. Det gjorde ikke det nå, men jeg ble vel fanget opp regner jeg med. Det var mørkt. Er de boksene justert etter den 50 grensen nå, noen som kjenner til det? Endret 18. desember 2014 av Delvis Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Om det er gjennomsnittsregning tar fotobokser uansett bilder, så det er ett blink uansett. Men, etter det jeg har sett lyser det ett rødt lys litt etter fotobokser om du har kjørt for fort. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 18. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2014 (endret) Det var et svakt rødt lys som blinket fra begge boksene. Kjørte tilbake og gjennom for å sjekke en gang til, og det var akkurat samme. (kjørte da selvf. 50 hele veien) Men de har tatt bilde selv om det ikke er en sånn blitz som har pleid å være før altså? Endret 18. desember 2014 av Delvis Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 (endret) Gjennomsnittsboksene blinker bare et lite rødt blink når du kjører forbi, dette uansett hastighet. Da blir det tatt bilde. Disse måler kun gjennomsnittshastigheten på en gitt strekning, så du kan kjøre forbi selve boksene med høyere fart enn det som er tillat. Som regel så står det en stolpe 20m etter den andre boksen som har ett lys. Hvis du har utløst "botgrensen" skal denne lyse opp, fargen der mener jeg var gul. Hvis du ikke så noe stort gult lys rett etter den andre boksen så kan du nok ta det med ro. Kilde. Endret 18. desember 2014 av E.C. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 18. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2014 Ok, takk for den opplysningen.Nei det blinket ikke gult noe sted, bare rødt i begge. Jeg tenker at boksene kanskje ikke er justert etter den midlertidige 50 km grensen, og derfor ikke har blinket gult. Men de kan vel muligens se det likevel.Uansett, hvis det er gjennomsnittsfarten har jeg vel håp om at ikke lappen ryker hvertfall. Da skal jeg være glad til i såfall.Beklager dette, men skiltet dukket opp så plutselig, det var mørkt og noen svære trailere foran. Ikke at det er unnskyldning mener jeg. Får ta det som det kommer Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Selv om hastigheten er midlertidig justert på grunn av veiarbeid, så endres ikke grensa som boksen reagerer på. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 (endret) Etter å ha blitt frakjørt av en lokal fyr i nedoverbakken her for noen måneder siden der jeg lå og bremsa på giren et sted mellom 50 og 60 tviler jeg sterkt på at de er justert for 50-grensa. Han bak var ikke happy over at jeg i alle fall ikke lå mye over 50 heller. Endret 18. desember 2014 av Sexylubb1 Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Mener å huske at fotoboksene aldri pleier å bli justert etter midlertidige fartsgrenser. Disse kan jo bli opphevet ved at arbeidere snur fartsskilt 90 grader før de går for dagen, mens med fotoboks som skal veksles opp og ned hadde det blitt mer pes. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Det krever et eget vedtak for å justere ned fotoboksene, det er det sjelden de har til veiarbeid.. Krever vel også kalibrering av boksen mener jeg. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 Det krever vell eige vedtak for å justere ned farsgrensa under vegarbeid også? Fartsgrensa på ei gitt strekning er gitt av kva vedtak som har blitt gjort for den vegstrekkninga, ikkje nødvendigvis kva skilta viser eller ikkje viser? Ein kan sjølvsagt ikkje tviholde på fartsgrensa når det er vegarbeid, men ein skal heller ikkje få bot for fartsoverskridelse heller (ein skal få bot for uaktsom kjøyring). Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 Joda, men det er vel ikke skiltmyndigheten som har ansvaret for fotoboksene mener jeg. I Oslo måtte fotoboksene stå urørt da man hadde vinterfartsgrense husker jeg, i praksis ble de rett og slett deaktivert. Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 20. desember 2014 Del Skrevet 20. desember 2014 Fotoboksene i Oslo har vel enda ikke blitt justert ned til 70-fartsgrense på veiene som tidligere hadde miljøfartsgrense. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå