AshtraY Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Velkommne til gards. Jau no stod eg her å lurer på om eg skal kjøpe meg et nytt 3dkort.. eg har et gammelt 3d kort som eg vil gjerne bytte ut.. og radeon 9800 er vel den seria eg vil helst ha då http://www.komplett.no/k/k.asp?action=info...14&AvdID=1&s=sc Er kortet bra i forhold til dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl Eg har lite peng, og tenkte den Second editionen til under 2 tusen lappen ser fin og greit ut. Noken som har link til konkrete benchmarks? eller erfaringar? eventuelt råde meg til eit anna kort viss det er mine valg er heilt på villspor Håper noken gidder å svare på dette..har sikkert vårte spurt om nokre 1000 ganger, keke takker. Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Det kortet har tregere minne enn vanlig 9800 Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 altså, det skal visstnok la seg gjøre om til et fullverdig 9800 kort! ved å aktivere de siste 4 pipelines! og du må kjøpe atlantis utgaven! det er kun det som har 256bit minne og kan moddes! det finnes 9800se og, som ikke er atlantis. styr unna det! Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 9800SE kortet anvender også bare 4pipelines mot 9800 sine 8. Du kan med andre ord ikke ta en bios oppdatering på 9800SE og få det til å bli et 9800pro eller 9800Xt kort slik som du kan med 9800 kortet. Ellers så er det vel bare minne som er av litt lavere kvalitet og frekvensene er lavere i forhold til 9800. Btw: kommer du fra Førde? Lenke til kommentar
AshtraY Skrevet 31. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2003 er frå ørsta Men.. eg er ikkje sann modde fyr som har peiling på alt mulig..er vel en newb i dykkars synspunkt maybe yes. Men kva er pipelines, spelar det ei stor rolle?Og serlig med tanke på framtidige spel som HL2 osv. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 ifølge sapphire sine hjemmesider så har Atlantis 9800SE 256bit minne, MEN bare 4 pipelines. Når det gjelder de andre SE-kortene, så vet jeg ikke. Når det gjelder moddingen av et slikt kort til et fullverdig 9800, så finnes det ikke noe info om dette på nettet ennå. Lenke til kommentar
AshtraY Skrevet 31. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2003 men, er det verdt å kjøpe dette kortet? eg bruker pc'en nermast kun til gaming. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Hvis gaming er din STORE hobby så bør du kanskje putte et par lapper ekstra for å investere deg en 9800 np. Ellers kan du jo alltid "vente" til ditt GF3 kort ikke greier å brukes mer... Offtopic: Kanskje du bør vurdere å flytte hardware specs ut fra signatur og inn i det nye feltet på profilen din? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå