Superfruit Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Hvordan bør jeg håndtere arv? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Gi den til de du mener fortjener den. Lenke til kommentar
Superfruit Skrevet 18. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2014 Gi bort arven til fattige? Seriøst... Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Gi bort arven til fattige? Seriøst... Slutt å spør idiotiske spørsmål uten NOE som helst informasjon. Seriøst. 1 Lenke til kommentar
Superfruit Skrevet 18. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2014 Mener jeg har gitt dere de mest nødvendige opplysningene. Arv; og forslag til hva det kan brukes til. Hvis du ikke vil svare, unnlat å besøk tråden :-) Lenke til kommentar
j-- Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Noe som kan være relevant er hvor stor sum der er snakk om/landområder/bygningsmasse. 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Ta deg en ferie med kostnad innenfor det arven er verdt. Kjøp smågodt for resten. 1 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Har du gjeld? Betal ned gjelden Er du gjeldsfri? Invester pengene Er du gjeldsfri? Bruk dem på noe du har lyst på / trenger 1 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Arver man under 1k, bør man kjøpe bugg for pengene. 3 Lenke til kommentar
Superfruit Skrevet 18. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2014 Alt jeg bruker arven på blir jo til syvende og sist forbruk uansett... Hm... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Forvalte arven etter beste evne Nei, seriøst, har du arvet en 200-lapp så bruk det på byen. Har du arvet ett milliardkonsern bør du kanskje leie inn veiledere og advokater. Er vanskelig når du ikke sier hva du har arvet. Det du strengt tatt sier er "jeg har noe, hvordan bruke det?"... 1 Lenke til kommentar
Superfruit Skrevet 18. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2014 Hvorfor det? Jeg har arvet penger, og lurer på hvordan jeg skal forvalte de. Hvis noen faktisk ser noe trollete i det, hold dere unna tråden :-) 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 (endret) Da vil jeg si at du bør kjøpe opp bygårder/andre bygg i Oslo og leie ut. Altarnativt bygge leilighetskomplekser i nærheten av skoler å leie ut de. Endret 18. desember 2014 av aklla Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 Hvorfor det? Jeg har arvet penger, og lurer på hvordan jeg skal forvalte de. Hvis noen faktisk ser noe trollete i det, hold dere unna tråden :-) Er du seriøst helt blottet for intelligens? Uansett hva du har arvet, lei ikke konsulenter som kan fortelle deg hva du skal gjøre med arven, tror det er det beste for deg. Lenke til kommentar
Superfruit Skrevet 19. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2014 Vil heller si jeg er boostet med intelligens, da jeg faktisk vil lese hva andre bruker arven sin på, før jeg tenker kortsiktig og på meg selv. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 Men for å kunne si noe om hva som er fornuftig for deg, må vi vite litt mer. Hvor mye er det snakk om? Hvor er du i livet nå? 1 Lenke til kommentar
democomputer Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 Men du skjønner kanskje at rådene blir bedre med litt ekstra informasjon? Det er veldig avhengig av størrelsen på arven og forhold i din personlige økonomi. Det er enklere å gi deg gode råd hvis du informerer enn hvis vi gjetter. Her er for eksempel et unyttig råd med masse antagelser: " Så hyggelig at du har arvet en milion!. Siden du har barn fra et tidligere forhold som bor hos mor og har litt kjipe forhold hjemme ville jeg ha satt av en god slump i et fond som kan hjelpe poden når han flytter hjemmefra. Ikke overfør for mye til hans navn slik at overformynderiet kommer. Betaler du ned 250.000 på boliglånet ditt kommer du under 60% av verditakst og vil kunne få mye bedre renter på lånet." K 2 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 Vil heller si jeg er boostet med intelligens, da jeg faktisk vil lese hva andre bruker arven sin på, før jeg tenker kortsiktig og på meg selv. Så boostet at du tror 500kr og 500 millioner kr bør forvaltes likt og at man kan få universelle råd som gjelder uavhengig av livssituasjon, gjeld og arvebeløpet... 3 Lenke til kommentar
Superfruit Skrevet 19. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2014 (endret) Men for å kunne si noe om hva som er fornuftig for deg, må vi vite litt mer. Hvor mye er det snakk om? Hvor er du i livet nå? Sliter nesten økonomisk. Er en såpass sum at jeg kanskje går et par kroner i ''pluss''. I livet er jeg uten utdanning, jobb og/eller familie. Endret 19. desember 2014 av Superfruit Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 20. desember 2014 Del Skrevet 20. desember 2014 Okey? Da har du kommet frem til svaret ditt selv. Spytt dem inn i privatøkonomien din. Gratulerer du har klart å gi deg selv råd på 2 dager og klart og forvirre en haug med mennesker på Internet. Nå kan du komme deg videre i livet og skaffe deg en jobb med den "boosta" intelligensen din. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå