Gå til innhold

Forvaltning av arv

Superfruit

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forvalte arven etter beste evne :)

Nei, seriøst, har du arvet en 200-lapp så bruk det på byen.

Har du arvet ett milliardkonsern bør du kanskje leie inn veiledere og advokater.

Er vanskelig når du ikke sier hva du har arvet. Det du strengt tatt sier er "jeg har noe, hvordan bruke det?"...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor det? Jeg har arvet penger, og lurer på hvordan jeg skal forvalte de.

Hvis noen faktisk ser noe trollete i det, hold dere unna tråden :-)

Er du seriøst helt blottet for intelligens? Uansett hva du har arvet, lei ikke konsulenter som kan fortelle deg hva du skal gjøre med arven, tror det er det beste for deg.

Lenke til kommentar

Men du skjønner kanskje at rådene blir bedre med litt ekstra informasjon? Det er veldig avhengig av størrelsen på arven og forhold i din personlige økonomi. Det er enklere å gi deg gode råd hvis du informerer enn hvis vi gjetter.

Her er for eksempel et unyttig råd med masse antagelser:

" Så hyggelig at du har arvet en milion!.

Siden du har barn fra et tidligere forhold som bor hos mor og har litt kjipe forhold hjemme ville jeg ha satt av en god slump i et fond som kan hjelpe poden når han flytter hjemmefra. Ikke overfør for mye til hans navn slik at overformynderiet kommer.

Betaler du ned 250.000 på boliglånet ditt kommer du under 60% av verditakst og vil kunne få mye bedre renter på lånet."

K

• Liker 2
Lenke til kommentar

Vil heller si jeg er boostet med intelligens, da jeg faktisk vil lese hva andre bruker arven sin på, før jeg tenker kortsiktig og på meg selv.

Så boostet at du tror 500kr og 500 millioner kr bør forvaltes likt og at man kan få universelle råd som gjelder uavhengig av livssituasjon, gjeld og arvebeløpet...

• Liker 3
Lenke til kommentar

Men for å kunne si noe om hva som er fornuftig for deg, må vi vite litt mer. Hvor mye er det snakk om? Hvor er du i livet nå?

Sliter nesten økonomisk. Er en såpass sum at jeg kanskje går et par kroner i ''pluss''.

I livet er jeg uten utdanning, jobb og/eller familie.

Endret av Superfruit
Lenke til kommentar

Okey? Da har du kommet frem til svaret ditt selv. Spytt dem inn i privatøkonomien din. Gratulerer du har klart å gi deg selv råd på 2 dager og klart og forvirre en haug med mennesker på Internet. Nå kan du komme deg videre i livet og skaffe deg en jobb med den "boosta" intelligensen din.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...