paroa Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 (endret) Hei, jeg fant denne antenne i himlingen hos en kunde, vet noen hva slags antenne det er? Ingen som jobber der vet hvem som satte den opp eller hva det er for noe. MOD: Siden jeg ikke vet hva slags antenne det er så vet jeg heller ikke hvilken kategori jeg skal legge den i, tar derfor sjansen på nettverk. Endret 18. desember 2014 av paroa Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 GSM Coax antenne? 1 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 (endret) Det ser ut som en kvartbølge VHF-antenne, da trolig tilpasset et frekvensområde i ca. 30-300MHz området. Det kan dreie seg om f.eks. privatradio (27MHz), radioamatør 2-meter (144MHz), eller et av en rekke andre bruksområder. Endret 18. desember 2014 av xRun Lenke til kommentar
paroa Skrevet 18. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2014 (endret) Grunnen til at jeg ble litt nysgjerrig var at jeg oppdaget den i November i et bygg ca 30m fra stortinget og Aftenposten avslørte mobilovervåkning i forrige uke... Edit: Synes den ligner litt på antennen som er koblet til denne catcheren: Endret 18. desember 2014 av paroa Lenke til kommentar
xRun Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Jepp, den ligner. Spolen er forskjellig, og den ser ut til å ha en annen størrelse og fot. Catcherens antenner ligner endel 900MHz-antenner jeg har sett, som da blir UHF. Antennen i første post er trolig en VHF-antenne. Lenke til kommentar
war2war Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Vet alarm selskap bruker disse antenne. Hvis linja skulle gå så har de GSM. Sjekk om det er en sentral eller node i nærheten Lenke til kommentar
paroa Skrevet 18. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2014 Det høres ut som en fornuftig forklaring, jeg skal sjekke det neste gang jeg er der. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Er det ikke mulig å spore kabelen? Finner du elektronikken finner du nok ut hva det er for noe. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 http://no.wikipedia.org/wiki/Antenne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå