ilpostino Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 tidvis skjer det at brukere dumper til dels store mengder data på fellesområdet. Jeg bruker ShowMan for å se hvor store mapper er men dette programmet viser ikke hvem som eier/har opprettet dokumentene. Har noen tips til program som kan vise dette? Lenke til kommentar
fjs Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 (endret) Veldig ofte ligger info om hvem som har opprettet et dokument som "Eier" av den filen. Det har vi et superfantastisk verktøy til å hjelpe oss med. Hvor laster jeg ned det? lurer du sikkert på Powershell sier jeg da get-acl "path til fil" | select-object Owner tadaa =) Edit: For hele mapper get-acl "C:\test\*.* Endret 18. desember 2014 av fjs 2 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Om dette blir dumpet på et nas eller lignende så har jeg erfart at jeg har ikke kommet lengre enn at nas'et eier filen. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2014 Det er her snakk om en hel mappestruktur på cirka 1TB så å ta en og en mappe i Powershell blir litt vel tungvindt. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 TreeSize Pro kan gi deg en oversikt men du er kanskje ute etter et gratisverktøy?www.jam-software.com/treesize/ntfs_folder_permissions.shtml Lenke til kommentar
fjs Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 I see I see, jeg sa fantastisk sant? Åpne powershell ise (som bruker med fulle tilganger i mappene du vil sjekke) $path = "C:\temp" Get-ChildItem $path -recurse | ForEach-Object {Get-Acl $_.FullName} | Out-File C:\temp\test.txt endre det som står i path til det du vil gjøre og på siste delen, hvor du vil ha info til en txt fil 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2014 Skal du lage en slik løsning i PowerShell må du lage en rekursiv løsning som scanner igjennom et helt SAN og det har jeg ikke lyst til. Lenke til kommentar
fjs Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 Et SAN sa du ingenting om, du sa et felles område. Den der fungerer f.eks på en hel disk eller et helt share. Du får se om du finner et software for det du vil Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2014 I bedrifter over en viss størrelse er det sjeldent at fellesområder ikke ligger på et SAN. Godt mulig jeg burde ha nevnt det men jeg tok det for gitt. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 Jeg har en egen policy på dette området. Legger folk store filer på fellesdisker der de ikke skal ligge så fjerner jeg de innen en mnd. Dette er de da inneforstått med Da jeg jobber stort sett med databaser så ber jeg alle som legger over nye databaser om å komprimere for å spare plass. Men, det kan godt hende at det ikke lar seg gjøre i din jobb Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 Hva med native funksjonalitet som finnes i Windows Server? Med File Server Resource Manager (FSRM) kan du generere rapporter basert på blant annet Owner. http://technet.microsoft.com/en-us/library/hh831701.aspx (2012) http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc771212.aspx (2008) Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2014 Det så ut som det var midt i blinken. Takk for tips. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå