Monica Jansen Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Jeg har det problemet at jeg ofte blir missforstått på nettet, som foreksempel på facebook. Og i tillegg har jeg en tendens til å missforstå selv, men når jeg forklarer at jeg missforstod så får jeg kjeft og frekke bemerkninger på disse facebook gruppene. Gruppene er forresten asperger syndrom grupper som jeg nå har melt meg ut av. Jeg er tydeligvis så dum at jeg ikke engang passer inn i aspergergrupper heller, selvom jeg har denne asperger diagnosen. De mener at jeg ikke kan vite, å så videre åså videre. De er så frekke at det halve kunne være nokk. Det er ingen som forstår meg. Ps, jeg klager ikke, jeg bare syns at de fleste mennesker er kompliserte. Jeg har pinnedyr, og de er greie venner, for de sier ikke noe. Hva om jeg egentlig ikke er asperger siden jeg ikke passer inn i gruppene? Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Det hadde vært interessant om du kunne gi noen eksempler på slike misforståelser. Det eneste tips jeg kan gi, er å tolke alt i beste mening dersom dette er mulig. Men jeg vet jo ikke om det dreier seg om slike misforståelser? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Ikke frekt ment, men at folk med aspergers missforstår er vell ikke noe nytt. Lenke til kommentar
Monica Jansen Skrevet 18. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2014 Det hadde vært interessant om du kunne gi noen eksempler på slike misforståelser. Det eneste tips jeg kan gi, er å tolke alt i beste mening dersom dette er mulig. Men jeg vet jo ikke om det dreier seg om slike misforståelser? Ok. En missforståelse var da jeg sa at hun ikke trengte å være så sint, så svarte hun "hvordan kan du vite hva jeg er?" Da provoserte hun meg, og jeg måtte bare skrive i ren provosjon at jeg visste hvordan hun hadde det. Da ble det en heftig krangel og hun kom med de frekkeste bemerkninger og andre var på hennes side og slo seg mot meg. Da fant jeg ut at jeg bare måtte koble meg ut av hele gruppetullet. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 (endret) Er ikke et av kjennetegnene på Asperger at de ikke er så flinke til å tolke andre mennesker, og den typen ting? Hvis flere slike samler seg i en gruppe og skal diskutere ting, så må det jo nesten bli misforståelser og krangling...? Et tips må være å rett og slett lukke siden hvis du blir sint. Ikke skriv noe i sinne. Det blir sjelden eller aldri bra. Hva andre gjør får være deres sak. Endret 18. desember 2014 av :utakt Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Det eneste jeg kan forstå er at du har virket fornærmende, noe de andre da muligens også kan ha oppfattet deg som. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Er ikke et av kjennetegnene på Asperger at de ikke er så flinke til å tolke andre mennesker, og den typen ting? Hvis flere slike samler seg i en gruppe og skal diskutere ting, så må det jo nesten bli misforståelser og krangling...? Et tips må være å rett og slett lukke siden hvis du blir sint. Ikke skriv noe i sinne. Det blir sjelden eller aldri bra. Hva andre gjør får være deres sak. Det stemmer vell i forhold til hva som innebærer i en del av det jo. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Vel som de andre her sier, når problemet til de med asberger er at de ikke har lett for å tålke andre mennesker vil det vel ikke være så lurt å sette disse i sammen. Jeg vet ikke helt hvordan asberger fungerer, men en god ide kan være å ikke la seg hisse opp selv om du kanskje føler at folk er urettferdig mot deg. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 (...) Jeg er tydeligvis så dum at jeg ikke engang passer inn i aspergergrupper heller, (...) Missforstår jeg deg eller er dette en mening du faktisk holder? Hvis du mener det kan jeg lett se hvordan den gruppen ikke ønsker å ha noe med deg å gjøre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Tror ikke et medlemskap i de gruppene er det avgjør om du har asperger eller ikke. Om du har fått den diagnosen hos lege eller kanskje ditt lokale autismeteam, så skal du ike se så tungt på at du ikke passet inn i en facebookgruppe. Om du kan engelsk, så prøv en utenlandsk gruppe... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå