ltdata Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Jeg fant ikke noen passende tråd så jeg poster her. Jeg har på hobbybasis lagd et ganske omfattende og etter min mening nytting spreadsheet i excel som jeg tror de som har samme interesse for meg kanskje kan være interessert i. Har brukt ganske mange timer på å lage det. Så jeg tenkte kanske at jeg kan prøve å selge det for noen få dollar. Men jeg vet ikke hvordan jeg gjør det. Er det noen som vet hvordan man ordner med betalingen etc... Er det internettsider der man kan legge ut produktet sitt og få betalt når folk kjøper det? Noen som har erfaringer med dette? Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 Har du forsøkt å annonsere på FINN.no? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 Høres ut som ett ganske snever målgruppe, og du bør kanskje henvende deg direkte i miljøer/grupper som de med tilsvarende interesse er i? Husk og at Excel-ark ikke er vanskelige å lage, heller ikke vanskelige å kopiere. Prisen bør være gjennomtenkt. Høy nok til at det er verdt bryet for deg men lav nok til at folk faktisk gidder å kjøpe det. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 19. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2014 Høres ut som ett ganske snever målgruppe, og du bør kanskje henvende deg direkte i miljøer/grupper som de med tilsvarende interesse er i? Husk og at Excel-ark ikke er vanskelige å lage, heller ikke vanskelige å kopiere. Prisen bør være gjennomtenkt. Høy nok til at det er verdt bryet for deg men lav nok til at folk faktisk gidder å kjøpe det. Jeg skjønner. Jeg ser andre selger sine til rundt 300-500$ for et slags årsabbenoment. Det skal sies at de har bedre spreadsheets en det jeg har. Og de er mer fullautmatisert. Og de tilbyr oppfølging i tilfelle tekniske probler etc.. Jeg har enda ikke funnet noen gratis som er like bra og omfattende som mitt. Jeg tenkte en engangsum på ca 3-5 dollar for produktet mitt. Mye? lite? Jeg kan nevne at spreadsheetet mitt anyserer aksjer og estimerer fair value for dem og gir masse nyttig informasjon for investorer på kort tid. Jeg lagde spreadsheetet i utgangspunket til meg selv uten tanke på noen andre i begynnelsen, fordi jeg var lei av å plotte inn data manualt og gjøre beregninger hele tiden. Tror også andre vil ha nytte av det. Og jeg ville sikkert kjøpt det selv enn å gjøre den jobben jeg har brukt på å lage det. Siden spreadsheetet handler om aksjanalyse og vil virke også for engelskspråklige personer, så kanskje det er et marked for det? For meg virker det som det er stor etterspørsel etter slike spreadsheets for aksjeanalyse. Men som sagt gjenstår endel arbeid med det. Jeg bør også kanskje ha noen testpersoner til å prøve det før en eventuell lansering? Det er sikkert vanskeligere enn jeg tror å overbevise noen om å kjøpe dette Lenke til kommentar
nomore Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 Men om det for deg virker som om det er stor etterspørsel etter slike regneark så må du jo kjenne til markedet hvor du kan selge det også? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 (endret) Har du vurdert å selge regnearket ditt via Fiverr? https://www.fiverr.com/ Jeg ser det er flere som selger regneark der, men det er kanskje ikke riktig sted for å treffe målgruppen din? Endret 19. desember 2014 av Uderzo Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 19. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2014 Men om det for deg virker som om det er stor etterspørsel etter slike regneark så må du jo kjenne til markedet hvor du kan selge det også? Jeg ser mange av de som selger disse regnearkene har lage hele webider dedikert til produktet sitt. Jeg tenkte mer bare å poste produktet på en en side som er dedikert til å selge produkter på den måten. Eller kanskje jeg bør sette opp en egen enkel blogg/webside? Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 19. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2014 Har du vurdert å selge regnearket ditt via Fiverr? https://www.fiverr.com/ Jeg ser det er flere som selger regneark der, men det er kanskje ikke riktig sted for å treffe målgruppen din? Takk for linken. Sjekket det kjapt ut. Var noe slikt jeg tenkte på ja. Men kanskje ikke helt riktig sted for målgruppen som du sier Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå