Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hjelp, muligens utroskap


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange som svarer at du bør droppe dama , men er det sånn at et forhold der man i utgangspunktet er glade i hverandre , har hatt et veldig godt samliv sammen og ikke mangel på sex og kjærlighet så mener jeg at man bør vurdere om man faktisk skal tåle en kneip.

 

Om vi alle sammen gir opp når vi får den første utfordringen her i livet så sliter man , at hun har hatt sex med en annen person er ikke så gøy når man er sammen , men om hun har klart hvor følelsene ligger og dette var på grunn av at den gamle flammen gjorde det hele veldig spennende så bør det også gi oss litt innsyn i "hvor bra" forholdet vårt egentlig var.

 

Så man kan faktisk komme bedre ut av utroskap om begge partene er innstilt på det , det krever en god del , man må ha avtaler og man må jobbe opp forholdet over tid og kunne stole på hverandre. Men visse begrensinger må utroskap få for begge partene og dette er noe man må godta.

 

Anbefaler deg også å vente en god stund nå , du kan sikkert sende henne en melding og si at du behøver tid for å tenke og at du er knust.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

t med hverandre. Det var grunnen til at de skulle møtes idag.

 

Og jeg sa til henne at jeg vet ikke hva som kommer til å skje nå og i fremtiden, men jeg trenger tid for å tenke, og i det øyeblikket begynte hun å gråt veldig, veldig mye. Man kunne se at hun angret på dette. Hun var boksavlig talt på knær og bønnfalte meg om å tilgi henne.

 

Hun sa selv at hu gjorde den værste feilen i livet hennes, og at hun elsker meg utrolig mye og bla bla bla...

 

Alle angrer når de blir tatt.

 

Jeg synes egentlig bare synd på deg hvis du er idiot nok til å godta dette.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Mange som svarer at du bør droppe dama , men er det sånn at et forhold der man i utgangspunktet er glade i hverandre , har hatt et veldig godt samliv sammen og ikke mangel på sex og kjærlighet så mener jeg at man bør vurdere om man faktisk skal tåle en kneip.

 

Om vi alle sammen gir opp når vi får den første utfordringen her i livet så sliter man , at hun har hatt sex med en annen person er ikke så gøy når man er sammen , men om hun har klart hvor følelsene ligger og dette var på grunn av at den gamle flammen gjorde det hele veldig spennende så bør det også gi oss litt innsyn i "hvor bra" forholdet vårt egentlig var.

 

Så man kan faktisk komme bedre ut av utroskap om begge partene er innstilt på det , det krever en god del , man må ha avtaler og man må jobbe opp forholdet over tid og kunne stole på hverandre. Men visse begrensinger må utroskap få for begge partene og dette er noe man må godta.

 

Anbefaler deg også å vente en god stund nå , du kan sikkert sende henne en melding og si at du behøver tid for å tenke og at du er knust.

 

Selv mener jeg at sex er noe av det flotteste 2 mennesker kan dele. Der man trenger kjærlighet, men mest av alt - tillit, utrolig mye tillit slik at begge blir tilfredsstilt - og at man kan være helt trygge på hverandre.

 

At hun har misbrukt denne tilliten på det groveste, er ikke bare en skramme i samlivet som man kan jobbe seg gjennom - men totalt brudd på tillit. For de aller fleste tror jeg det nesten er umulig å tilgi dette.

All ære til TS om de kan klare å komme seg gjennom dette, men hadde det vært meg hadde jeg nesten ikke ønsket å se dama igjen. Men det er selvfølgelig mye mer komplisert enn som så, og jeg klarer ikke å sette meg inn i situasjonen selv, de har også et barn sammen. Men at hun har misbrukt tilliten ikke bare til TS, men også til barnet deres hadde for meg vært utilgivelig. Men all ære til de som klarer å tilgi noe sånt.

Lenke til kommentar

 

Selv mener jeg at sex er noe av det flotteste 2 mennesker kan dele. Der man trenger kjærlighet, men mest av alt - tillit, utrolig mye tillit slik at begge blir tilfredsstilt - og at man kan være helt trygge på hverandre.

 

At hun har misbrukt denne tilliten på det groveste, er ikke bare en skramme i samlivet som man kan jobbe seg gjennom - men totalt brudd på tillit. For de aller fleste tror jeg det nesten er umulig å tilgi dette.

All ære til TS om de kan klare å komme seg gjennom dette, men hadde det vært meg hadde jeg nesten ikke ønsket å se dama igjen. Men det er selvfølgelig mye mer komplisert enn som så, og jeg klarer ikke å sette meg inn i situasjonen selv, de har også et barn sammen. Men at hun har misbrukt tilliten ikke bare til TS, men også til barnet deres hadde for meg vært utilgivelig. Men all ære til de som klarer å tilgi noe sånt.

 

 

Poenget her er at TS er ikke deg ,det er opp til TS å vurdere og verdsette alt det andre i forholdet hans med sin Samboer / kone har gitt ham og om det er verdt å satse på selv om man har brutt tilliten helt.

Det er alt for mange lettvinte løsninger her, og mange forhold som har potensialet til å bli langt bedre enn før blir ødelagt fordi man ikke har evnen til å vurdere om det er verdt å tilgi og jobbe videre sånn at man kan vinne tilbake tilliten til hverandre.

 

Og hvorfor er det greit om mannen er utro mens det ikke er greit når kona er det? Kjenner mange kompiser som har vært utro i det stille med kona si på julebord osv men dette er jo "greit" så lenge man ikke blir tatt. Noen har jo selvsagt blitt ferska og de har krypt til korset og lovt bot og bedring , noe mange av dem har fått (bare ta en titt på noen kvinnefora der) og det er ikke alltid at et forhold blir ødelagt pga dette.

Vi mennesker er sære dyr som har lett for å falle for fristelser og det er ikke alle som er laget for monogami , noen parforhold kan tross alt fungere bedre om begge to får litt frie tøyler mens andre parforhold ikke vil godta annet enn at man har 1 partner til alt.

Endret av Malvado
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det får være opp til deg, TS, men:
-"oops we did it again :p"
,
-blank freidig løgn ved første konfrontasjon(når hun trodde du ikke visste)
Og
-møtet var nok ikke egentlig avtalt for å avslutte, hun skriver "lever du?" åpenbart har det vært en stund siden siste kontakt - hvorfor tar hun initiativ da?

Alle disse tingene tyder STERKT på at hun ikke angrer den faktiske utroskapen - hun angrer bare på at hun ble tatt.

Endret av toth
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Det at hun skulle møte han for å avslutte er ren løgn. Man trenger ikke møtes for å avslutte noe man angrer så helt sinnsykt på...... hun bare sa det for å prøve å lure seg unna..... hun skulle møte han for for å ha sex igjen.....

 

TS, du er ikke en helt vanlig fyr har jeg skjønt. Det at du sendte henne til han for å avslutte vet jeg ikke hva jeg synes om, det er uvanlig, kanskje veldig bra, kanskje ikke bra, uansett, veldig uvanlig.... så hvem vet, kanskje du er typen til å få dette til å fungere.....

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Det får være opp til deg, TS, men:

-"oops we død it again :p"

,

-blank freidig løgn ved første konfrontasjon(når hun trodde du ikke visste)

Og

-møtet var nok ikke egentlig avtalt for å avslutte, hun skriver "lever du?" åpenbart har det vært en stund siden siste kontakt - hvorfor tar hun initiativ da?

Alle disse tingene tyder STERKT på at hun ikke angrer den faktiske utroskapen - hun angrer bare på at hun ble tatt.

+1

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det får være opp til deg, TS, men:

-"oops we did it again :p"

,

-blank freidig løgn ved første konfrontasjon(når hun trodde du ikke visste)

Og

-møtet var nok ikke egentlig avtalt for å avslutte, hun skriver "lever du?" åpenbart har det vært en stund siden siste kontakt - hvorfor tar hun initiativ da?

 

Alle disse tingene tyder STERKT på at hun ikke angrer den faktiske utroskapen - hun angrer bare på at hun ble tatt.

Det han sa!

Lenke til kommentar

Til TS. Hvis dette er noe du virkelig vil satse på og bevare forholdet anbefaler jeg dere å prøve parterapi. Dette er en gratis tjeneste fra det offentlige (google familievernkontor).

På dette forumet er det en del forsmådde troll som ikke nødvendigvis gir deg råd som du trenger i situasjonen du nå er i. Om du skal dumpe dama eller ikke er ditt eget valg, men jeg vil anbefale dere å få snakket ordentlig ut om dette og laget et fundament for å se om dette er noe å bygge videre på eller ikke. Ofte kan det da være lurt med en nøytral 3.part tilstede. Særlig nær det er et barn inne i bildet er det viktig å ta dette på alvor. Men det krever 100% commitment.

Hilsen en som har vært i samme sko.

 

Anonymous poster hash: 185b6...926

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som flere her har sagt før meg, og basert på personlige erfaringer fra begge sidene av bordet, så er det ekstremt sjelden slikt som dette ikke ender i brudd. Min erfaring er at det går gjerne et år eller to før smerte, mistillit og sorg har gjort en kald og følelsesløs nok til å gå videre, men smerten henger betydelig lenger i. Ellers oppfatter også jeg det som at hun kunne fortsatt denne greia om hun bare ikke hadde blitt tatt.

Akkurat nå synes jeg du bør få deg en time alene hos Familievernkontoret, de kan hjelpe deg og gi deg råd med tanke på samlivsbrudd og ev. barnefordeling. Selv om du skulle velge å fortsette forholdet er det greit med gode råd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

På dette forumet er det en del forsmådde troll som ikke nødvendigvis gir deg råd som du trenger i situasjonen du nå er i.

Forsmådd og troll er jeg ikke. Enig i at mitt råd ikke nødvendigvis er det TS trenger, men det definitivt det beste.

 

 

Nei. Vi vet faktisk ikke hva som er det beste for trådstarter , dette er faktisk noe kun han og hun kan finne ut av , gjerne med hjelp av samlivs-eksperter og over tid.

Dette er ikke første gang noe sånt skjer , og for å være helt brutalt ærlig så behandler vi samboerne / konene våre som eiendeler som ikke kan ha mangler eller feil , ikke minst ser vi heller ikke at vi selv kan ha vært med å bidratt til at de har tatt (eller vi om vi snur om situasjonen) et svært dårlig valg i et svakt øyeblikk.

 

Jeg vil faktisk heller påstå at når slikt oppstår har man en siste sjangse til å redde et forhold som kan ha vært bra / veldig bra (eller annen variasjon) og starte på blanke ark og få en sjangse til å lage et bedre forhold sammen , men det vil ikke fungere om hun mener at valgene hun gjorde var riktige eller om han aldri kan tilgi at hun har vært sammen med en annen mann.

Lenke til kommentar

anbefaler trådstarter og tenke over ting og ta tiden til hjelp.

 

Vi mennesker er kompliserte og følelsesladde vesener, som det ikke er lett å forstå. Nettopp derfor finnes sjalusi og utroskap... Sånt er ikke lett.

 

Har selv gått ut av ett forhold der jeg fikk barn. Dette fordi jeg synes min kjæreste var for kontrollerende og sint og negativ ovenfor meg. Det ødela gleden i hverdagen.

På samme måte kan utroskap ødelegge alt.

 

Ta tiden til hjelp TS: ett menneske som angrer VELDIG på noe sånt, ville komme krypende tilbake.

 

Samtidig er alle forskjellige.

En kompis av meg har hatt samme dama siden han var 15, han er nå 25. For en del år siden gjorde hun det slutt fordi hun ville "prøve" en annen, men fant ut at han var søppel og ville tilbake igjen. De er sammen den dag idag, og han har aldri hengt seg opp i dette. Men dette var jo folk i lav alder og en annen form for "utroskap"....

Han er ingen idiot heller, og lar seg aldri herse med av dama. Han bare virker ikke som at han er opptatt av det der som noe negativt.

 

Man veit bare aldri hvordan sånne ting blir tilslutt............. :(

Synes dere andre på forumet kunne vært mikroskopisk mer åpne for at folk er ulike...

Lykke til TS.

Endret av ragge_jz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...