tom waits for alice Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 (endret) Man forbinder muslim musikk med, du vet vel hva jeg mener. De er gale!I tillegg er byen fulle av dem Jeg vet helt ærlig ikke hva "muslim musikk" er for noe. Sikkert et hull i min almenutdannelse at jeg ikke har fått med meg at det er en egen musikk for muslimer. Kanskje noe sånt som dette: https://www.youtube.com/watch?v=MvlmXhcRLMY Geir Endret 19. desember 2014 av tom waits for alice 1 Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 (endret) Tull? Ren fakta. Går jeg gjennom grønland om natten er det 99 % sjanse for at jeg blir ranet, sånn er det. Så hvor ofte har du gått gjennom grønland om natten da? Det må rent statistisk være minst 100 ganger, og du er altså blitt ranet minst 99 av dem. Da synes jeg synd på deg. Men om du ikke har blitt ranet 99 ganger, så er det ikke et faktum, bare en antagelse fra din side. Jeg har aldri blitt ranet i Oslo, og jeg er mer enn dobbelt så gammel som deg, så jeg trekker nok snittet i motsatt retning. Og ja, jeg har gått og går i Oslo om natta, også på Grønland. Men ikke så ofte nå lenger siden jeg bor i Bergen. Jeg vet ikke hvor du henter de grafene dine fra, men virkeligheten er det hvertfall ikke. De er fra politiets kriminalstatistikker. (Tallene, ikke grafene. Grafen jeg postet over arbeidsledighet var fra SSB.) Det er nok xx antall ran hver eneste dag i Oslo, men det er ikke noe poeng å anmelde det da ingen blir tatt uansett. Det er realiteten. Snedig det der. Hver gang statistikken og anekdotene ikke passer overens, er det statistikken som er feil fordi ingen anmelder. Geir Hvorfor skal jeg ikke gå gjennom grønland midt om natten da? Skal det være slik at utlendingene skal få lov til å gjøre hverdagen min utrygg mener du? Er det riktig? Hvis ikke du har fått med deg at det ikke er vits å anmelde saker her i Norge lurer jeg på hvor du oppholder deg. Er du muslim selv siden du er så hjernevasket, eller gift med noen? Du virker jo helt forelsket i det folkeslaget der, og så ufattelig naiv at jeg blir HELT skremt. Her er litt videoer av de store forbildene dine som du elsker sånn. https://www.youtube.com/watch?v=a6JHJxnQhpI Endret 19. desember 2014 av Nikkor 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 (endret) Hvorfor skal jeg ikke gå gjennom grønland midt om natten da? Skal det være slik at utlendingene skal få lov til å gjøre hverdagen min utrygg mener du? Er det riktig? Selvsagt mener jeg at du skal få gå gjennom Grønland om du ønsker. Jeg har da ikke sagt noe annet. Jeg sier at jeg betviler prosentregningen din, og at min egen erfaring er en helt annen. Nå kjenner jeg ikke deg, og kan ikke spekulere på hvorfor du alltid (les: 99% av gangene du treffer dem) havner i bråk med muslimer, mens jeg aldri gjør det. Hvis ikke du har fått med deg at det ikke er vits å anmelde saker her i Norge lurer jeg på hvor du oppholder deg. Jeg oppholder meg i et land der fengslene er så fulle at vi må leie plass i Nederland for å få unna soningskøene. Det er vel en indikasjon på at det er en viss vits i å anmelde. Er du muslim selv siden du er så hjernevasket, eller gift med noen? Jeg er etnisk norsk, med slekt fra Nordmøre og Romsdal. Min kone er fra Bergen, etnisk norsk hun også, med slekt fra Øygarden noen hundre år tilbake på ene siden, og Hedmark på den andre. Jeg er ikke muslim, ikke kristen heller. Jeg er ateist. Jeg er videre sosial-liberalist og tilhenger av Kardemommeloven. Om jeg er hjernevasket får andre bedømme. Hvis du lurer på noe mer om min person er det bare å spørre. Du virker jo helt forelsket i det folkeslaget der, og så ufattelig naiv at jeg blir HELT skremt. Hvilket "folkeslag" da? Jeg trodde islam var en religion jeg. Mener du at somaliere, arabere, pakistanere og uigurer er samme folkeslag? Her er litt videoer av de store forbildene dine som du elsker sånn. Ah, jeg ventet på den siden du postet en smakebit tidligere. 1. Mine forbilder er mennesker, altså individer, ikke kulturer eller religioner. 2. Jeg elsker mennesker som individer, uavhengig av hvilken kultur de kommer fra og hvilken religion de bekjenner seg til. Men til saken, videoene. Nei, dette er ikke videoer "av" mine angivelige forbilder. Det er videoer laget av folk som vil demonisere muslimer som gruppe. Om de gjør en god jobb kommer sikkert an på øynene som ser, og om man bryr seg med å sjekke om fakta stemmer med historiene som fortelles. Har du? (Hint: Den siste videoen har tittelen "Sweden Muslim Rape Epidemic", men handler om Norge. Ikke at det er så nøye...) La oss starte med den første, så blir ikke jobben så uoverkommelig: I følge reporteren viser kartet områder som politiet fullstendig har overgitt til hovedsaklig muslimske gjenger, og ikke lenger tør oppsøke. Tror du dette er riktig? (Det er ikke lett å finne artikkelen som kartet opprinnelig ble postet i, men om du forsøker så klarer du det.) Geir Endret 19. desember 2014 av tom waits for alice 2 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 Jeg tror du skal være mer bekymret over Ola og Kari's holdninger enn flere innvandrerne! Mer bekyrmet over naive rødgrønne som deg. Deres naive holdning er ikke det verste, men deres egoisme. De har ingen tanker om dem som skal overta samfunnet. 1 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 (endret) Denne svindelen skyldes ikke etnisitet, den skyldes 1. generasjons somalieres oppvekst i et samfunn der statlige strukturer mangler og det er hver mann - og kvinne - for seg selv. Det går bare i begrenset grad "i arv" til kommende generasjoner. Geir Og derfor er det akseptabelt? Skyldes ikke etnisitet, men kultur, eller ukultur om man kan kalle det. Muslimer som enkeltindivid er ikke noe farlig eller problematisk. Det er deres ideologi, islam som på sikt vil være svært ødeleggende for vår kultur her i landet. Kall det gjerne en ukultur. Endret 19. desember 2014 av Gothminister Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 Muslimer som enkeltindivid er ikke noe farlig eller problematisk. Det er deres ideologi, islam som på sikt vil være svært ødeleggende for vår kultur her i landet. Kall det gjerne en ukultur. Jeg synes - som deg - at religion er ukultur. Og før noen spør: Jeg synes islam er hakket verre enn mange religioner. Den er middeladersk, laget av en krigerhøvding for å tjene hans interesser på den tiden. Og mye vanskeligere å reformere enn kristendommen. Men jeg tror at nettopp det vil bli islams bane i vestlige land, og etterhvert i andre land der levestandard og utdanningsnivå øker. Når kartet (religionen) ikke lenger passer med terrenget, så kan man enten tegne om kartet eller hive det. De kristne sloss stadig om hvordan kartet skal se ut i dag, muslimer sloss vel så ofte om hvordan Muhammed ville at kartet skulle se ut den gangen. Jeg tror muslimer som "kristne" vil sekulariseres over tid. (Og ja, det tror jeg selv om mange islamske terrorister har vært universitetsutdannede. Det var mange vestlige stalinister også, men de vokste det stort sett av seg.) Geir 1 Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 (endret) Hvorfor skal jeg ikke gå gjennom grønland midt om natten da? Skal det være slik at utlendingene skal få lov til å gjøre hverdagen min utrygg mener du? Er det riktig? Selvsagt mener jeg at du skal få gå gjennom Grønland om du ønsker. Jeg har da ikke sagt noe annet. Jeg sier at jeg betviler prosentregningen din, og at min egen erfaring er en helt annen. Nå kjenner jeg ikke deg, og kan ikke spekulere på hvorfor du alltid (les: 99% av gangene du treffer dem) havner i bråk med muslimer, mens jeg aldri gjør det. Hvis ikke du har fått med deg at det ikke er vits å anmelde saker her i Norge lurer jeg på hvor du oppholder deg. Jeg oppholder meg i et land der fengslene er så fulle at vi må leie plass i Nederland for å få unna soningskøene. Det er vel en indikasjon på at det er en viss vits i å anmelde. Er du muslim selv siden du er så hjernevasket, eller gift med noen? Jeg er etnisk norsk, med slekt fra Nordmøre og Romsdal. Min kone er fra Bergen, etnisk norsk hun også, med slekt fra Øygarden noen hundre år tilbake på ene siden, og Hedmark på den andre. Jeg er ikke muslim, ikke kristen heller. Jeg er ateist. Jeg er videre sosial-liberalist og tilhenger av Kardemommeloven. Om jeg er hjernevasket får andre bedømme. Hvis du lurer på noe mer om min person er det bare å spørre. Du virker jo helt forelsket i det folkeslaget der, og så ufattelig naiv at jeg blir HELT skremt. Hvilket "folkeslag" da? Jeg trodde islam var en religion jeg. Mener du at somaliere, arabere, pakistanere og uigurer er samme folkeslag? Her er litt videoer av de store forbildene dine som du elsker sånn. Ah, jeg ventet på den siden du postet en smakebit tidligere. 1. Mine forbilder er mennesker, altså individer, ikke kulturer eller religioner. 2. Jeg elsker mennesker som individer, uavhengig av hvilken kultur de kommer fra og hvilken religion de bekjenner seg til. Men til saken, videoene. Nei, dette er ikke videoer "av" mine angivelige forbilder. Det er videoer laget av folk som vil demonisere muslimer som gruppe. Om de gjør en god jobb kommer sikkert an på øynene som ser, og om man bryr seg med å sjekke om fakta stemmer med historiene som fortelles. Har du? (Hint: Den siste videoen har tittelen "Sweden Muslim Rape Epidemic", men handler om Norge. Ikke at det er så nøye...) La oss starte med den første, så blir ikke jobben så uoverkommelig: I følge reporteren viser kartet områder som politiet fullstendig har overgitt til hovedsaklig muslimske gjenger, og ikke lenger tør oppsøke. Tror du dette er riktig? (Det er ikke lett å finne artikkelen som kartet opprinnelig ble postet i, men om du forsøker så klarer du det.) Geir Jeg oppholder meg i et land der fengslene er så fulle at vi må leie plass i Nederland for å få unna soningskøene. Det er vel en indikasjon på at det er en viss vits i å anmelde. Fengslene er fulle på grunn av innvandringen og all den jævelskapen de holder på med + en rødgrønn regjering som har brukt pengene på alt annet. Denne avtalen med Nederland er kun på grunn av vår sittende regjering. AP hadde nok drøftet dette i 5-10 år til før de hadde fått til det der. Så du har virkelig ikke hørt om alle sakene som blir henlagt selv om sakene er helt åpenlyst? Vet ikke hvor mange hundre artikkel jeg kan finne på dette egentlig, er tydelig at du har vanskelig å ta innover for deg fakta. http://www.nrk.no/ostlandssendingen/henlegger-sju-av-atte-saker-1.11773172 Hvilket "folkeslag" da? Jeg trodde islam var en religion jeg. Mener du at somaliere, arabere, pakistanere og uigurer er samme folkeslag? Ja, det er et eget folkeslag med svært fraværende medfølelse for andre. Hvorfor synes du det var dumt med de filmene? Det er jo slik du med din naive tankegang vil få det i fremtiden. Blir det for mange muslimer på en plass skyter kriminaliteten i været. Sånn er genene deres. Hva tror du skjer i Norge om det blir like mange av dem som i Sverige? Jo, da vil disse videoene være fra Norge i tillegg. Mener du filmene er redigert? Eller nekter du bare å se på sannheten? Er latteren til han unge gutten lagt på mens han ler av at bilene brenner? http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/55-no-go-zoner-i-sverige-minner-om-parallellsamhallen_4051399.svd Men selv om det hadde skjedd ville du fortsatt beskyttet dem, fordi du nekter å se det vonde i folk. Noe sier meg at du er veldig enig Sveriges innvandringspolitikk som ødelegger landet der flertallet nekter å innse sannheten? Muslimer er jo så opptatt av demokrati, men bare når det gjelder deres egne meninger. Fin film som viser mye av deres personlighet. Eller så bare tenner de på biler over hele byen sånn som de gjør i Sverige. Det er deres måte å snakke på tydeligvis. To morsomme og høyst aktuelle videoer: https://www.youtube.com/watch?v=HvP4q7fzAwg https://www.youtube.com/watch?v=R2l0uuYVwTY Endret 19. desember 2014 av Nikkor Lenke til kommentar
NothingForever Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 Vi burde innsett at det er islam som er grunnen til at det er kjipt i de muslimske landene. Vellykket integrering kan kun skje ved å skrote islam. Kanskje vi skal dele ut statsborgerskap i et "Japanese Game Show"-inspirert TV-program? Jeg ser for meg bassenger fyllt med svineblod, tegne-halen-på-grise-muhammed, litt action med brennende koraner og burkaer osv. "Vil du bli norsk?" 1 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 Likte ideen om koranbrenning. Kunne også vært en konkurranse om å tegne den beste muhammedkarikaturen Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 Jeg tror muslimer som "kristne" vil sekulariseres over tid. (Og ja, det tror jeg selv om mange islamske terrorister har vært universitetsutdannede. Det var mange vestlige stalinister også, men de vokste det stort sett av seg.) Geir Og som vanlig i disse diskusjoner Geir, for det har blitt noen. Så håper jeg du har rett og at jeg tar feil. Men som far til 3 jenter, våger jeg ikke og ta den sjansen. Derfor mener jeg som tidligere, at vi skal bruke føre var prinsippet. For ideologien islam, vil med demokratiske prinsipper på sikt, kunne ødelegge vårt demokrati. Om da ikke du får rett og ideologien endrer seg. Men det har jeg svært vansker med og tro. 1 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 Likte ideen om koranbrenning. Kunne også vært en konkurranse om å tegne den beste muhammedkarikaturen Det har liten verdi og provosere. Det er ikke veien og ta i kampen mot islam. Eller forsøket med å forsones med islam om det noen gang vil la seg gjøre. Men ved å provosere unødvendig, vil alle tape. 1 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 (endret) Burde bare gjøre islam forbudt, enkelt og greit. Da er vi garantert at den ikke skaper problemer på sikt. Endret 19. desember 2014 av knekkebr?dmedost Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 Jeg oppholder meg i et land der fengslene er så fulle at vi må leie plass i Nederland for å få unna soningskøene. Det er vel en indikasjon på at det er en viss vits i å anmelde. Det sier vel ingenting. Om man har én fengselsplass i et land, og en million kriminelle, vil fengselet fortsatt være fullt. Det som sagt over en feilslått politikk på flere områder, både når det gjelder at vi har alt for få fengselsplasser, og at vi har for mange kriminelle vi lar være i landet vårt. En tredjedel av fanger i Norge har ikke norsk statsborgerskap, hvor mange av de med norsk statsborgerskap som er "utlendinger" vet jeg ikke, men det er vel en del. Når det gjelder islam, så er jeg veldig skeptisk til for mange muslimer i Norge. Både fordi mange av disse er oppvokst med krig og forferdelighet i hjemlandet, men også for at mange muslimer er religionen viktigere enn nasjonen man bor i. Det kan være et problem i en krisesituasjonen i landet vårt. Dessverre er det også sånn at endel muslimer har et bilde av ikke-muslimer som vantro mennesker, og mindre verdt. Kvinnesynet/menneskesynet er ikke det samme som i Norge heller, og det kommer ofte til uttrykk. Nå drar jeg ikke alle over en kam. Det finnes ufattlig mange flotte mennesker som også er muslimer, men sjansen for at vi får med oss en god del sorte får når vi gir asyl til muslimer er større enn folk som ikke er det. Og som ung i Norge i dag er framtida viktig, jeg ønsker ikke å leve i et land med mye kriminalitet og relgiøse nutbags som tar livet av, skader og voldtar uskyldige mennesker. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 (endret) Fengslene er fulle på grunn av innvandringen og all den jævelskapen de holder på med + en rødgrønn regjering som har brukt pengene på alt annet. Denne avtalen med Nederland er kun på grunn av vår sittende regjering. AP hadde nok drøftet dette i 5-10 år til før de hadde fått til det der. At innvandrere og utlendinger er overrepresentert på kriminalstatistikkene er det ingen som helst uenighet om. Jeg sa det allerede i post 17. Men, disse innvandrerne er slett ikke bare muslimer. Tvert om, "kristne" østeuropeere er vel så kraftig representert på kriminalstatistikkene, og det er denne befolkningsgruppen som har økt mest de siste årene, med tilhørende kriminalitet. Det er ikke islam som fører til kriminalitet blant innvandrere, den er en kjedelig bieffekt av innvandring, som skyldes sosiale forhold. Nå er jeg som liberalist ikke spesielt glad i hverken den nåværende eller forrige regjeringen. Jeg synes i stor grad de er av samme ulla. Men jeg gir gjerne dagens regjering ros for å ta tak i problemet. (Så har jeg et par andre og mer radikale forslag til en endring av kriminalpolitikken, men det kan vi ta i en annen tråd.) Så du har virkelig ikke hørt om alle sakene som blir henlagt selv om sakene er helt åpenlyst? Joda, jeg har hørt om alle sakene som blir henlagt. Jeg har sågar anmeldt et par av dem selv. Oh jeg har i tidligere tråder fortalt historien om da min far for tredje gang hadde innbrudd hjemme hos seg, og traff tjueradden i trappa. Han stakk (heldigvis uten å få med seg kassen med sølvtøy og annet som han hadde knabbet), og min far ringte politiet. De hadde ingen å sende sa de, men han måtte komme ned på politikammeret neste morgen og anmelde, så han kunne få igjen på forsikringen. Dette var på 80-tallet, før alle innvandrerne. Politiet og påtalemyndigheten bryr seg desverre katta om tyverier og annen simplere vinningskriminalitet. Men slik har det vært lenge. Ja, det er et eget folkeslag ... På ramme alvor? Disse to er samme folkeslag? ... med svært fraværende medfølelse for andre. Jaha, og det ligger i genene da? Hvorfor synes du det var dumt med de filmene? Fordi de er laget og postet av folk med svært omtrentlig forhold til fakta. Les folk som dikter for å få en sak til å passe med en agenda. Ta den første av dem. Svensk politi slipper et kart som viser områder der de sier at gjenger ("lokala kriminella nätverk") bruker trusler til å skremme lokalbefolkningen, slik at det er vanskelig å oppklare saker, og at det derfor må settes inn ekstra ressurser. (Så gjør de som i Norge og setter ned en kommisjon som skal finne ut hvordan, men det er en annen sak.) Hos Svenska Dagbladet (som du nå linker til) knytter lederskribenten noen kommentarer til dette. Det er fair nok, men det er altså hans (og avisens) betraktninger om saken, ikke politiets. Han understreker da også at "Polisen använder inte begreppet ”no go”-zoner." I videoen du opprinnelig postet er dette blitt til: "The Swedish police have released a map of 55 areas which they have surrendered total control of to predominantly muslim gangs". Ser du hvordan behovet for tiltak blir til "har overgitt full kontroll til", og "lokala kriminella nätverk" er blitt til "muslim gangs"? Det er jo slik du med din naive tankegang vil få det i fremtiden. Blir det for mange muslimer på en plass skyter kriminaliteten i været. Nei. Sånn er genene deres. Se der ja. Du mener alvorlig at det er genetisk? Hvorfor og hvordan har somalierne og pakistanerne arvet genet for kriminalitet, men ikke for noen fysiske trekk, fra araberne? Og hvis det ligger i genene, hvordan forklarer du at Saudiarabia, hvor 97% av befolkningen er muslimer, har mye mindre kriminalitet enn Norge, hvor under 5% er det? Hva tror du skjer i Norge om det blir like mange av dem som i Sverige? Jo, da vil disse videoene være fra Norge i tillegg. En av dem var fra Norge. Men det hadde ikke de som postet videoen på youtube fått med seg. Det er ikke så nøye med fakta så lenge man forteller en god historie. Er latteren til han unge gutten lagt på mens han ler av at bilene brenner? Hadde jeg vært en guttunge (han høres ikke mange årene ut) så hadde jeg synes dette var spennende greier også. Men selv om det hadde skjedd ville du fortsatt beskyttet dem, fordi du nekter å se det vonde i folk. Jeg ser det vonde i mange mennesker jeg. Talibanidiotene som angrep skolen i Pakistan, for eksempel, Anders Behring Breivik. Stalin, Hitler, Robert Mugabe. Listen er lang. Men jeg ser det gode i mange mennesker også. Og en del av dem er folk jeg ideologisk og/eller religiøst er uenig med. Noen av dem er muslimer. Det er fordi jeg i motsetning til deg ikke tror at ondskap er genetisk. Muslimer er jo så opptatt av demokrati, men bare når det gjelder deres egne meninger. Jeg har sagt det før, og sier det gjerne igjen: Ingen kan påberope seg retten til ikke å bli støtt, heller ikke vegne av en religion. Min sympati er helt og udelt på Lars Vilks side her. Samfunnet skal ha ytringsfrihet. Det er vi et godt stykke fra å ha i Norge også. Om muslimer ønsker å begrense denne må de ikke få viljen sin. Geir Endret 19. desember 2014 av tom waits for alice Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 (endret) Det sier vel ingenting. Om man har én fengselsplass i et land, og en million kriminelle, vil fengselet fortsatt være fullt. Selvsagt. Et mer interessant spørsmål er kanskje hvorfor Nederland har så mange ledige plasser. Angivelig fordi kriminaliteten er synkende. Men det har den jo vært i Norge også siden toppen i 2002. (Tross alle de ifølge Nikkor genetisk disponerte muslimene som har kommet siden da...) En tredjedel av fanger i Norge har ikke norsk statsborgerskap, hvor mange av de med norsk statsborgerskap som er "utlendinger" vet jeg ikke, men det er vel en del. Det går vel kanskje an å regne på. Om vi antar at innvandrere er overrepresentert med 2,5 ganger på krimstatistikkene, og utgjør 15% av befolkningen, så burde de utgjøre 4 av 10 i gruppen med med norsk statsborgerskap. Men det er bare en gjetning fra min side. Slik statistikk sliter jeg med å finne. Vel så interessant er det at myndighetene visstnok utviser like mange utenlandske kriminelle som de dømmer til fengsel. Det er altså ikke primært fastboende innvandrere som begår krim, men besøkende utlendinger. Asylsøkere vil selvsagt også komme i den kategorien, siden de ikke er norske statsborgere ennå. Men de tre desidert mest representerte landene blant disse kriminelle er Polen, Litauen og Romania, de muslimske landene med alle sine asylsøkere ligger lenger ned på listen... Geir Edit: Ryddet litt opp i formuleringene i en post skrevet i en sen nattetime. Endret 20. desember 2014 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 20. desember 2014 Del Skrevet 20. desember 2014 Burde bare gjøre islam forbudt, enkelt og greit. Da er vi garantert at den ikke skaper problemer på sikt. I et liberalt samfunn hører ikke forbud hjemme. Islam er en ideologi som bør møtes på lik linje med nazisme, rasisme osv. Islam skal bekjempes med kunnskap og argumenter. I dag våger ingen og si i mot islam, PK folka tilber nesten denne flokken av religiøse avvikere som velter inn i vårt samfunn. Islamiseringen foregår rett foran nesen vår, men allikevel er det mange som ennå fornekter at det skjer. Det er bekymringsfullt og oppleve folks totalt mangelfulle evner til å se noe som skjer rett foran dem, kun fordi de er blendet av sine PK tanker. Men en dag vil de våkne fra sin naive søvn. Da for vi bare håpe det ikke er for seint. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 20. desember 2014 Del Skrevet 20. desember 2014 Selvsagt. Et mer interessant spørsmål er kanskje hvorfor Nederland har så mange ledige plasser. Kan det ha noe med ruspolitikk å gjøre? I Norge fylles det opp av mennesker med narkodommer. Totalt forkastelig og straffe mennesker som ruser seg eller selger rusmidler. I Nederland vet vi jo at holdningen er noe annerledes. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. desember 2014 Del Skrevet 20. desember 2014 (endret) Kan det ha noe med ruspolitikk å gjøre? I Norge fylles det opp av mennesker med narkodommer. Totalt forkastelig og straffe mennesker som ruser seg eller selger rusmidler. I Nederland vet vi jo at holdningen er noe annerledes. Ja, jeg ville gjettet på den forklaringen. Men jeg vet ikke. Det er i hvert fall ganske sikkert at selv en delvis avkriminalisering av ruskriminalitet ville frigjøre langt flere plasser i norske fengsler enn de symbolske 242 plassene vi nå leier i Nederland. I tillegg til at det ville være den rette tingen å gjøre... (Det var da også et av de tiltakene jeg hintet til i post #54.) Geir Endret 20. desember 2014 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 20. desember 2014 Del Skrevet 20. desember 2014 Kan det ha noe med ruspolitikk å gjøre? I Norge fylles det opp av mennesker med narkodommer. Totalt forkastelig og straffe mennesker som ruser seg eller selger rusmidler. I Nederland vet vi jo at holdningen er noe annerledes. Ja, jeg ville gjettet på den forklaringen. Men jeg vet ikke. Det er i hvert fall ganske sikkert at selv en delvis avkriminalisering av ruskriminalitet ville frigjøre langt flere plasser i norske fengsler enn de symbolske 242 plassene vi nå leier i Nederland. I tillegg til at det ville være den rette tingen å gjøre... (Det var da også et av de tiltakene jeg hintet til i post #54.) Geir Det er godt å se at vi er enig her Geir. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. desember 2014 Del Skrevet 20. desember 2014 I et liberalt samfunn hører ikke forbud hjemme. Islam er en ideologi som bør møtes på lik linje med nazisme, rasisme osv. Islam skal bekjempes med kunnskap og argumenter. Og der er vi enige, også, i prinsipp og metode. I dag våger ingen og si i mot islam, ... Litt ironisk å påstå det i en tråd hvor en bruker med største selvfølgelighet hevder at islam er årsaken til kriminalitet og at det skyldes at det muslimske "folkeslag" er genetisk disponert for kriminalitet og fravær av empati. Og det på et forum hvor du selv med flere sier islam imot både støtt og stadig... Og dette er vel endog et av de mer sakligedebattforumene her i landet. Les hva folk - under fullt navn - får seg til å si i en vanlig kommentarspalte, så skjønner du at det ikke er frykt som stopper folk. Jeg har postet islamkritikk og karikaturer, og mitt fulle navn er kjent her på forumet. Allikevel har jeg aldri blitt truet av muslimer i min tid på forumet. (Av politiske ekstremister og spill- og mobilfanboys derimot...) Jeg liker å tro at det er fordi min kritikk selv når den er skarp er saklig i formen. (Ja, jeg mener at karikaturer og satire hører hjemme i en saklig debatt.) Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå