TopGun11 Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 https://www.youtube.com/watch?v=0bIwIQANjbs haha. Gleder meg til det blir innvandrerflertall i Norge. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Jeg tror du skal være mer bekymret over Ola og Kari's holdninger enn flere innvandrerne! 3 Lenke til kommentar
TopGun11 Skrevet 18. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2014 Spiller liten rolle hva du tror, du er sikkert en av de. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 det har vært innvandrerflertall i norge i mange hundre år allerede, så ts bør sjekke historieboka en gang til Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 det har vært innvandrerflertall i norge i mange hundre år allerede, så ts bør sjekke historieboka en gang til Vær så snill, ikke det tullet der. 6 Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Hva skal diskuteres her? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 det har vært innvandrerflertall i norge i mange hundre år allerede, så ts bør sjekke historieboka en gang til Vær så snill, ikke det tullet der. Joda, her er det viktig¨å holde tungen i rett munn, så jeg står for påstanden min, og kan gjerne utdype hvis du ikke skjønner poenget sitter for øvrig i skrivende stund å forbereder meg på en ny arbeidsdag ved asylmottaket, og håper jeg kan få være med på å få plassert enda flere "utlendinger" inn i vårt vakre norske miljø, og helst før ju7lefreden senker seg over vår alles kjære steinrøysa neri bakken. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Dette er pussig nok et problem som ikke vokser med det TS antagelig regner som innvandrerbefolkningen. Hvorfor? Fordi det er basert på at mottageren fyller vilkårene for overgangsstønad. Historien som fortelles i NRK-reportasjen er basert på folk som aktivt svindler, som har høye barnekull, og som kan få fritak fra aktivitetskrav. Vi vet at antallet godkjente asylsøkere fra Somalia er synkende, etter toppåret i 2012. Selv om fremtiden er usikker, vil vi oppleve det samme her som i andre innvandrergrupper, nemlig at innvandringen sett i forhold til den allerede bosatte befolkningen blir marginal. Jo flere som alt bor her, jo mindre blir den prosentvise andelen nyinnvandrede. Om de som alt bor her, vet vi følgende: Vi vet at innvandreres barn, det vi kaller annen generasjon, og barnebarn, får langt færre barn enn de som innvandret som voksne. Dette gjelder også blant muslimer. Det ser vi tydelig og statistisk sikkert blant de lengeværende innvandrergruppene, for eksempel pakistanerne. Vi vet at innvandrernes norskfødte barn utdanner seg, faktisk i minst like stor grad som etnisk norske. Og med utdanning følger ønske om karriere og egen inntekt. Resultatet blir at alle disse som skal utgjøre trådstarters angivelige innvandrerflertall, når nå det eventuelt skulle inntreffe, ikke vil ha hverken behovet, moralen eller følelsen av å ha fått nøkkelen til kakeboksen som nyinnvandrede somaliere har. Denne svindelen skyldes ikke etnisitet, den skyldes 1. generasjons somalieres oppvekst i et samfunn der statlige strukturer mangler og det er hver mann - og kvinne - for seg selv. Det går bare i begrenset grad "i arv" til kommende generasjoner. Geir 4 Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 https://www.youtube.com/watch?v=0bIwIQANjbs haha. Gleder meg til det blir innvandrerflertall i Norge. Helt jævlig, få dem ut! På stide at vi stenger grensene og melder oss ut av eøs. 2 Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 det har vært innvandrerflertall i norge i mange hundre år allerede, så ts bør sjekke historieboka en gang til Vær så snill, ikke det tullet der. Joda, her er det viktig¨å holde tungen i rett munn, så jeg står for påstanden min, og kan gjerne utdype hvis du ikke skjønner poenget sitter for øvrig i skrivende stund å forbereder meg på en ny arbeidsdag ved asylmottaket, og håper jeg kan få være med på å få plassert enda flere "utlendinger" inn i vårt vakre norske miljø, og helst før ju7lefreden senker seg over vår alles kjære steinrøysa neri bakken. Satser mer på at vi får økt tvangsreturen som regjeringen heldigvis er i gang med å sendt de rett i retur. Egentlig burde de bygge en flyplass på alle asylmottak så de bare kunne sendt de rett tilbake der de kom fra. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Jeg tror du skal være mer bekymret over Ola og Kari's holdninger enn flere innvandrerne! Mer bekyrmet over naive rødgrønne som deg. 1 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 (endret) Joda, her er det viktig¨å holde tungen i rett munn, så jeg står for påstanden min, og kan gjerne utdype hvis du ikke skjønner poenget Jadda jadda jeg vet at alle kommer fra afrika ("Derfor er alle mennesker bortsett fra noen få i afrika innvandrere"), at etter svartedauden så fikk vi en del folk fra danmark og sverige, etc. Når folk sier innvandring så er det omtrendt alltid (slik som her) snakk om muslimsk og afrikansk innvandring, dette vet alle sammen. Endret 18. desember 2014 av knekkebr?dmedost Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 (endret) Helt jævlig, få dem ut! På stide at vi stenger grensene og melder oss ut av eøs. NAV har funnet et hundre mennesker - av en innvandrerbefolkning på 760 000 - som kan(!) være trygdesvindlere. De utgjør to promille av somalierne her i landet. Og du vil stenge grensene? Hva hjelper det å melde oss ut av eøs, i denne sammenheng? Blir det færre asylsøkere fra Afrika av det? Geir Endret 18. desember 2014 av tom waits for alice 2 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 haha. Gleder meg til det blir innvandrerflertall i Norge. Ett flertall av befolkningen i Norge lever allerede på andres bekostning. Om flertallet blir mer fargerikt er vel irrelevant? Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 (endret) Helt jævlig, få dem ut! På stide at vi stenger grensene og melder oss ut av eøs. NAV har funnet et hundre mennesker - av en innvandrerbefolkning på 760 000 - som kan(!) være trygdesvindlere. De utgjør to promille av somalierne her i landet. Og du vil stenge grensene? Hva hjelper det å melde oss ut av eøs, i denne sammenheng? Blir det færre asylsøkere fra Afrika av det? Geir Ja, og med ENORME mørketall. Sikker på at 90% av de svindler som bare det. Ta deg en tur til oslo. Disse somalierene kryr over alt og stjeler som gribber og skaper utrygghet for alle. Henger på oslo s og bruker dagene sine på kriminalitet. Det somme gjelder resten av utlendingene. Voldtar og raner befolkningen vår og er ikke annet en misfornøyde. Nei, det hjelper ikke med de fra afrika men vi får hvertfall stoppet alle de andre kjeltringene fra å komme hit. Endret 18. desember 2014 av Nikkor Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 https://www.youtube.com/watch?v=0bIwIQANjbs haha. Gleder meg til det blir innvandrerflertall i Norge. Første fly rett hjem er eneste rette straff for kriminelle innvandrere. (Med mindre det er skikkelig alvorlig, da er det fengsel først og hjem etterpå) Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 (endret) Ja, og med ENORME mørketall. Sikker på at 90% av de svindler som bare det. At du er sikker på det er knapt relevant. Trådstarter har funnet en gammel reportasje om et spesifikt problem, hvor det understrekes at det er snakk om hundre mennesker som "kan" være svindlere, men at det ikke betyr at de alle er det, siden det faktisk finnes plausible reelle situasjoner som utløser slik støtte, Ta deg en tur til oslo. Jeg er i Oslo stadig vekk jeg. Jeg er født og oppvokst der, har fortsatt familie og slekt der, og de siste årene før jeg flyttet til Bergen bodde jeg på Holmlia. Disse somalierene kryr over alt og stjeler som gribber og skaper utrygghet for alle. Henger på oslo s og bruker dagene sine på kriminalitet. Det somme gjelder resten av utlendingene. Nei, det samme gjelder ikke resten av utlendingene. Og altså ikke somalierne som gruppe heller. Utfordringene er større i den somaliske gruppen på grunn av deres bakgrunn, som nevnt i post #8, fordi de ikke har bakgrunn fra et organisert velferdssamfunn. Men ser vi på statistikkene så er glasset hverken halvtomt eller halvfullt. Vi vet fra kriminalstatistikkene at ikke-vestlige innvandrere er kriminelle 2-3 ganger så ofte som etniske nordmenn, Det betyr at hvis 2-3 promille av de etnisk norske er kriminelle, så er 7-8 promille av disse innvandrerne det. Men det betyr fortsatt at 992 promille av dem ikke er det. Og det er de du vil ramme med din innvandringsstopp. Voldtar og raner befolkningen vår og er ikke annet en misfornøyde. Tull. Innvandrerne her i vår bydel i Bergen synes å være godt fornøyde. Jeg ser dem hver gang jeg er i butikken, inklusive en stor gruppe afrikanere. Mange av dem jobber der også, både menn og kvinner, de sistnevnte med og uten hijab. Kriminaliteten i Norge (i prosent av befolkningen) nådde toppen i år 2000, og har siden sunket jevnt og trutt, til tross for at den ikke-vestlige innvandrerbefolkningen har mer en doblet seg i samme periode. Det understøtter min påstand fra post #8: Etterhvert som større andeler av innvandrerbefolkningen får lenger botid og endog er født her i landet, så minsker også problemene. Det er trist med alle voldtektene i Norge, for ofrene er det selvsagt langt mer alvorlig enn litt trygdesvindel, men i antall gjerningsmenn er dette et langt mindre problem. Utlendinger flest - inkludert somalierne - hverken raner eller voldtar. Geir Endret 18. desember 2014 av tom waits for alice 3 Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Denne svindelen skyldes ikke etnisitet, den skyldes 1. generasjons somalieres oppvekst i et samfunn der statlige strukturer mangler og det er hver mann - og kvinne - for seg selv. Det går bare i begrenset grad "i arv" til kommende generasjoner. Geir Og derfor er det akseptabelt? Skyldes ikke etnisitet, men kultur, eller ukultur om man kan kalle det. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Og derfor er det akseptabelt? Nei, selvsagt er det ikke akseptabelt. Derfor er det da også straffbart. Men det gjør det ikke noe riktigere å straffe de mange uskyldige for de få skyldiges gjerninger, selv om de skulle være av samme etnisitet eller fra samme (u)kultur. Bakgrunnen forsvarer ikke svindelen, den forklarer den. Og det er nyttig om man skal takle samfunnsproblemer. Og i denne saken som i mange hjelper det oss til å se at det ikke er noen grunn til å krisemaksimere ut fra et lite statistisk utvalg. Pressen lever av å presentere anekdoter, de er lettere for oss lesere å fordøye. Jeg bruker dem stadig selv, etter et langt liv har jeg noen av dem på lager. Men vi kan ikke styre samfunnet basert på dem, slik enkelte tar til orde for i tråder som denne. Geir Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 det har vært innvandrerflertall i norge i mange hundre år allerede, så ts bør sjekke historieboka en gang til Vær så snill, ikke det tullet der. Joda, her er det viktig¨å holde tungen i rett munn, så jeg står for påstanden min, og kan gjerne utdype hvis du ikke skjønner poenget sitter for øvrig i skrivende stund å forbereder meg på en ny arbeidsdag ved asylmottaket, og håper jeg kan få være med på å få plassert enda flere "utlendinger" inn i vårt vakre norske miljø, og helst før ju7lefreden senker seg over vår alles kjære steinrøysa neri bakken. Satser mer på at vi får økt tvangsreturen som regjeringen heldigvis er i gang med å sendt de rett i retur. Egentlig burde de bygge en flyplass på alle asylmottak så de bare kunne sendt de rett tilbake der de kom fra. Ja, det hadde sikkert vært fint. så kunne jo også Widerøe få lande rett på plenen utenfor her, og fraktet alle de heldige som har fått opphold direkte til den kommunen de skal bosettes i. Det er ikke farlig å være effektiv i begge endene ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå