TVDlover Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Heisann! Jeg har nå klart å bli skikkelig forkjølet med tett, rennende nese, sår hals og hodepine. Og halsen min er så sår at det er umulig å få sove. Jeg fant fram da noe som heter CuraMed, som er med råmelk og c-vitaminer. Men denne gikk visst ut i 2012... Jeg vet ikke i hvor stor grad, om daten er så viktig. Burde jeg holde meg til datoen, eller tror dere det går greit med denne? Jeg er for øyeblikket alene, og har ikke mulighet til å komme meg til et apotek før i morgen ettermiddag, og skulle gjerne kunne tatt meg en slik pastill. Andre ideer mot sår hals, som man får tak i hjemme? Har drukke mye te og kakao Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Curamed kan kun redde deg fra begynnende forkjølelse. Lindrer kanskje sår hals men ikke stort mer på dette stadiet. Drikk mye væske, gjerne te. Og finn deg drops som lindrer som Repsils og lignende som har en bedre lindrende effekt.. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 (endret) Virkningen til CuraMed (råmelken) har blitt utfordret flere ganger og de har vel tilgode å finne noen overbevisende effekt. C-vitaminet derimot kan hjelpe med å redusere plagene dersom man tar det med en gang man begynner å bli forkjølet. Når det først har brutt ut er det kun lindring som hjelper. En boks C-vitamintabletter er også langt mer effektivt, og ikke minst billigere enn CuraMed (en boks C-vit til 100 kr har tilsammen 16000 mg c-vit, mens en hel pakke CuraMed til 40 kr inneholder ikke mer enn 400 mg...) Hostesaft er nok det beste å anbefale siden hosting er det som irriterer halsen mest. Utover dette er det bare å kjøpe halspastiller på butikken. Andre ting som er godt er kaffe, te, kakao, iste, (fløte)iskrem osv. Endret 18. desember 2014 av Feh Lenke til kommentar
PongPing Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Du kan like gjerne suge på et godteridrops... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå