Gå til innhold

Gratis frakt fra Play.com?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er gratis frakt selv om man bestiller fra Norge.

Du slipper å betale noe ekstra så lenge du holder deg under tollgrensa på 200kr. Bruk en valutakalkulator for å sjekke.

Play sender også alle varene hver for seg så du kan bestille så mye du vil så lenge en enkelt vare ikke går over 200kr.

Lenke til kommentar

Litt snodig det der. Jeg og en kompis bestilte AO: Shadowlands på samme dagen fra play.com. Han fikk det med en gul lapp fra tollvesenet klistra på pakken, og fikk et brev noen dager etterpå med tollavgift på nesten 300kr.

På min pakke var det ingen verdens ting, og jeg fikk heller aldri noe brev fra tollvesenet :) Og vi deler samme postboks tilogmed.

Han klager fortsatt over det så ofte han kan..hydr hydr

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Jeg spurte tollvesenet om det er toll på DVD'er og spill, og de sa at man kunne føre de inn i landet tollfritt siden de gikk rett i postkassa. :)

Hæ?! Hvorfor har ingen nevnt det før? :roll: Takk for opplysningen, i hvert fall. Eneste gode grunnen til at distrubtørene skal bytte ut de gode, gamle, store pappeskene med spill i DVD-covere. :)

Lenke til kommentar
Jeg spurte tollvesenet om det er toll på DVD'er og spill, og de sa at man kunne føre de inn i landet tollfritt siden de gikk rett i postkassa. :)

Det vil si at jeg kan bestille hvilken film jeg vil ha, og ikke måtte betale toll på det? Bare moms?

Dette strider imot det flere andre her har erfart, i hvertfall det jeg har lest her. Håper dette stemmer, for da skal det bestilles et par spill til GC'n så fort som F*** :cool:

Lenke til kommentar
Det er tollfritt ja, men du må fortsatt betale moms om varens verdi er over 200kr

Okay, så hvis jeg kjøper Mario Kart: Double Dash til £32,99 (ca 400) så må jeg ut med 24% moms slik at det ender opp på rundt 500....jaja, det er ikke så ille på varer som ligger på 200-300 og sånn da.

Lenke til kommentar
Om du kjøper mario kart til 400 må du ut med ca 100kr i moms, og 162kr (om jeg ikke husker feil) til posten om du lar de ta seg av fortollingen. Om du tar deg av fortollingen selv "slipper du unna" med 62 kroner i gebyrer til posten.

Ellers kan du fortolle selv over internett, og da betaler du kun moms og ingen gebyrer, hvis jeg har forstått det rett. Man må bare registrere seg på toll.no

Ellers vil jeg anbefale alle å gå inn på www.hevtollgrensa.no og skrive under på lista der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...