Mr.FOXHOUND Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Har et par spm angående play.com: Er det gratis frakt selv om man bestiller fra Norge? Må man betale noe skatt/moms e.l. for å få varene inn i landet? På forhånd, takk. Lenke til kommentar
Shalashaska Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Det er gratis frakt selv om man bestiller fra Norge. Du slipper å betale noe ekstra så lenge du holder deg under tollgrensa på 200kr. Bruk en valutakalkulator for å sjekke. Play sender også alle varene hver for seg så du kan bestille så mye du vil så lenge en enkelt vare ikke går over 200kr. Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 har gjentatte ganger handlet på play varer som kostet over 200 kr pr stk, og hver gang har det bare stått "ikke tollpliktig" på konvolutten varen leveres i. *grin* Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Litt snodig det der. Jeg og en kompis bestilte AO: Shadowlands på samme dagen fra play.com. Han fikk det med en gul lapp fra tollvesenet klistra på pakken, og fikk et brev noen dager etterpå med tollavgift på nesten 300kr. På min pakke var det ingen verdens ting, og jeg fikk heller aldri noe brev fra tollvesenet Og vi deler samme postboks tilogmed. Han klager fortsatt over det så ofte han kan..hydr hydr Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 1. november 2003 Forfatter Del Skrevet 1. november 2003 Så du tar altså en sjanse ved å kjøpe spill til over 200kr? Hehe.. dumme tollvesenet, skatter bare noen Lenke til kommentar
HappyStabby Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Så du tar altså en sjanse ved å kjøpe spill til over 200kr? Hehe.. dumme tollvesenet, skatter bare noen Det er jo bare å tollklarer varer har en verdi over 200 NOK via nettet. Da slipper du posten sine avgifter. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Er jo nettopp det. Og hvorfor var ikke min pakke med samme spillet inni, tollbelagt, slik som hans pakke? Var jeg bare uberheldig jeg da? Lenke til kommentar
koffern Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Er jo nettopp det. Og hvorfor var ikke min pakke med samme spillet inni, tollbelagt, slik som hans pakke? Var jeg bare uberheldig jeg da? vel.... vil heller si at han var "uber"-Uheldig.... Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Liker dere ikke helt tollgrensa, går jeg ut ifra at dere skriver dere opp her: http://www.hevtollgrensa.no Lenke til kommentar
simes Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Jeg trodde spill gikk som leker jeg og dermed var tollgrensa på 500kr? Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Jeg trodde spill gikk som leker jeg og dermed var tollgrensa på 500kr? At tollgrensa for leker er høyere? Har aldri hørt noe om det... Lenke til kommentar
JumboJet Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Jeg spurte tollvesenet om det er toll på DVD'er og spill, og de sa at man kunne føre de inn i landet tollfritt siden de gikk rett i postkassa. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Jeg spurte tollvesenet om det er toll på DVD'er og spill, og de sa at man kunne føre de inn i landet tollfritt siden de gikk rett i postkassa. Hæ?! Hvorfor har ingen nevnt det før? Takk for opplysningen, i hvert fall. Eneste gode grunnen til at distrubtørene skal bytte ut de gode, gamle, store pappeskene med spill i DVD-covere. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Jeg spurte tollvesenet om det er toll på DVD'er og spill, og de sa at man kunne føre de inn i landet tollfritt siden de gikk rett i postkassa. Det vil si at jeg kan bestille hvilken film jeg vil ha, og ikke måtte betale toll på det? Bare moms? Dette strider imot det flere andre her har erfart, i hvertfall det jeg har lest her. Håper dette stemmer, for da skal det bestilles et par spill til GC'n så fort som F*** Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Det er tollfritt ja, men du må fortsatt betale moms om varens verdi er over 200kr Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Det er tollfritt ja, men du må fortsatt betale moms om varens verdi er over 200kr Okay, så hvis jeg kjøper Mario Kart: Double Dash til £32,99 (ca 400) så må jeg ut med 24% moms slik at det ender opp på rundt 500....jaja, det er ikke så ille på varer som ligger på 200-300 og sånn da. Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Om du kjøper mario kart til 400 må du ut med ca 100kr i moms, og 162kr (om jeg ikke husker feil) til posten om du lar de ta seg av fortollingen. Om du tar deg av fortollingen selv "slipper du unna" med 62 kroner i gebyrer til posten. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Om du kjøper mario kart til 400 må du ut med ca 100kr i moms, og 162kr (om jeg ikke husker feil) til posten om du lar de ta seg av fortollingen. Om du tar deg av fortollingen selv "slipper du unna" med 62 kroner i gebyrer til posten. Ellers kan du fortolle selv over internett, og da betaler du kun moms og ingen gebyrer, hvis jeg har forstått det rett. Man må bare registrere seg på toll.no Ellers vil jeg anbefale alle å gå inn på www.hevtollgrensa.no og skrive under på lista der. Lenke til kommentar
Hotmale Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Går det ikke an å få sendt ting derfra som gave? på gaver er jo grensa 1000kr! Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Går det ikke an å få sendt ting derfra som gave? på gaver er jo grensa 1000kr! En bestilling regnes som "gave" om betaleren er bosatt i et land og mottakeren i et annet. Så ja, om du vil, kan du prøve å få det til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå