raysv Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 Hei, Driver og skal gå til innkjøp av et headset et til xboxen og lurte på om noen har noe å anbefale? Er det noen man faktisk får surround sound ut av? Ser jo at det er en del av headsettene som sier at de har surround sound, men ser også samtidig at adapteren til xboxen kun er stereo. Surround hadde jo vært det beste Takke på forhånd for alle svar, må få skriblet ned et sett på listen til nissen! Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 Hvilken adapter er det du snakker om? Går ikke bare headsettet via USB? Lydkortet til et surroundheadset er i USB-kontakten, og det skal fungere med surround. Hvil du ha trådløst eller kablet headset? Hvilken prisklasse er det snakk om? Lenke til kommentar
raysv Skrevet 18. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2014 Hvilken adapter er det du snakker om? Går ikke bare headsettet via USB? Lydkortet til et surroundheadset er i USB-kontakten, og det skal fungere med surround. Hvil du ha trådløst eller kablet headset? Hvilken prisklasse er det snakk om? Jeg snakker om "Microsoft Xbox One Stereo Headset Adapter" som man må kjøpe for å dytte på håndkontrollen for så og koble headsettet til med minijack til håndkontrollen trådløst eller ei er ikke så nøye, trådløst hadde selvfølgelig vært det beste, men regner med at det drar opp prisen noe veldig. absolutt max pris er 2000,-.... men finnes det gode headsett til 1000 lappen så ville det ikke plaget meg hehe Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Minijack kommer bare i mono og sterero. Lenke til kommentar
raysv Skrevet 18. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2014 Minijack kommer bare i mono og sterero. Jepps, i know, derfor jeg lurer på hvordan headsettene kan markedsføres som surroundsound eller om det er da like greit å spare en tusing og gå for ett som kun påstår at det er stereo. Men, mulig noen av de også er mulig å koble til på optical out eller en eller annen workaround for å koble det til xboxen. Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Razer headsettene skal være bra, selv har jeg TurtleBeach XO Seven som jeg er fornøyd med. Lenke til kommentar
iGlenn Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Jepps, i know, derfor jeg lurer på hvordan headsettene kan markedsføres som surroundsound eller om det er da like greit å spare en tusing og gå for ett som kun påstår at det er stereo. Men, mulig noen av de også er mulig å koble til på optical out eller en eller annen workaround for å koble det til xboxen. Jeg vil anbefale Astro A40. Det er litt over budsjettet ditt (husk at du trenger mixampen), men det er det verdt. Vil du ha trådløst kan du sjekke ut Astro A50, men jeg har null peiling på trådløse headsett. Du kobler det til med en optisk kabel fra xboxen til mixampen. Det adapteret til Microsoft er kun til å bruke mikrofonen i headsettet (mulig lyden fra party kommer gjennom den også). Altså du stiller ned lyden sånn at du ikke får noe gamesound gjennom adapteret, og da får du ordentlig lyd gjennom headsettet. Lenke til kommentar
TheMoose Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Disse er vel de første "ekte" trådløse til Xbox. Ingen kobling til kontrolleren. http://www.turtlebeach.com/product-detail/xbox-one-headsets/ear-force-stealth-500x/552 Men de er over budsjettet. Jeg har et par Turtle Beach XO 4. Er fornøyd med de. Kobles til Xbox One kontrolleren med en medfølgende adapter. Minuset er at jeg synes det er litt mye knirking i de. Synes det er praktisk løsning å kunne koble de til kontrolleren. Adapteren støtter alle standard hodetelefoner med 3.5mm plugg og alle hodetelefoner med mikrofon som støtter den samme standarden som Android/Windows Phone. (iPhone har en egen standar, og virker ikke) Så hvis du har gode hodetelefoner fra før, kan man spare penger på å bare kjøpe adapteren. Første generasjon Xbox One hodetelefoner kom med Microsoft sin originale adapter mellom kontrolleren og hodetelefonen. Nå har andre generasjon begynt å komme på markedet, og mange av disse ser ut til å ha adaptere som er utviklet av hodetelefon produsentene. Disse har ser ut til å ha tilleggsfunksjoner i forhold til den originale. Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Som andre har nevnt så er Astro et alternativ. Har selv et par A50 som er trådløse og er meget godt fornøyde med de. Funker utmerket til det meste av konsoller. Må dog ut med dette chat adapteret til xbox 1. Er godt fornøyd med lyden og batterilevetiden. Gode å ha på seg er de også. Men det er nå min mening. Lenke til kommentar
Stork1 Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Jeg har brukt xo 7 pro. Veldig bra, høy lyd og god mic. Ikke for tungt og gode Pads. men det beste er at det svelger hele øret.? har også et tritton koma, det billigste headsette jeg fant. Har ingenting negativt å si om det heller mht at det koster 500kr. ? Lenke til kommentar
Sparrk Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 (endret) Hvilken adapter er det du snakker om? Går ikke bare headsettet via USB? Lydkortet til et surroundheadset er i USB-kontakten, og det skal fungere med surround. Hvil du ha trådløst eller kablet headset? Hvilken prisklasse er det snakk om? Jeg snakker om "Microsoft Xbox One Stereo Headset Adapter" som man må kjøpe for å dytte på håndkontrollen for så og koble headsettet til med minijack til håndkontrollen trådløst eller ei er ikke så nøye, trådløst hadde selvfølgelig vært det beste, men regner med at det drar opp prisen noe veldig. absolutt max pris er 2000,-.... men finnes det gode headsett til 1000 lappen så ville det ikke plaget meg hehe Jeg bruker selv Microsoft Stereo Headset. Kosta 600 kr. Utrolig fornøyd. God lyd og aldri fått klager på mikrofon lyden Endret 4. mars 2015 av Sparrk Lenke til kommentar
Mato Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Jeg har brukt xo 7 pro. Veldig bra, høy lyd og god mic. Ikke for tungt og gode Pads. men det beste er at det svelger hele øret. har også et tritton koma, det billigste headsette jeg fant. Har ingenting negativt å si om det heller mht at det koster 500kr. Hvor fant du pro i norge til den prisen ? de tar jo 1100 for vanlig seven rundt om Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Minijack kommer bare i mono og sterero. Jepps, i know, derfor jeg lurer på hvordan headsettene kan markedsføres som surroundsound eller om det er da like greit å spare en tusing og gå for ett som kun påstår at det er stereo. Men, mulig noen av de også er mulig å koble til på optical out eller en eller annen workaround for å koble det til xboxen. Det følger som regel med en hub som man kobler optisk kabel til. Har ikke prøvd til One, men fungerte fint på 360. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 jeg kjøpte et xo seven , synes lyden er bra god komfor men litt varm på lange gaming sesjoner , men jeg blir ikke klok på hvordan jeg juster volumet helt som jeg vil ha det Lenke til kommentar
Stork1 Skrevet 15. april 2015 Del Skrevet 15. april 2015 Jeg har brukt xo 7 pro. Veldig bra, høy lyd og god mic. Ikke for tungt og gode Pads. men det beste er at det svelger hele øret. har også et tritton koma, det billigste headsette jeg fant. Har ingenting negativt å si om det heller mht at det koster 500kr. Hvor fant du pro i norge til den prisen ? de tar jo 1100 for vanlig seven rundt om Lenke til kommentar
Stork1 Skrevet 15. april 2015 Del Skrevet 15. april 2015 (endret) Jeg har brukt xo 7 pro. Veldig bra, høy lyd og god mic. Ikke for tungt og gode Pads. men det beste er at det svelger hele øret. har også et tritton koma, det billigste headsette jeg fant. Har ingenting negativt å si om det heller mht at det koster 500kr. Hvor fant du pro i norge til den prisen ? de tar jo 1100 for vanlig seven rundt om xo7 pro kjøpte jeg fra Amazon. Rundt tusenlappen for de. Det var tritton koma som kostet 500kr. Endret 15. april 2015 av AttackingTag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå