Gå til innhold

Betalingsutsettelse (Cresco)

Acceee

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mye betaler du for å få denne betalingsutsettelsen? Effektiv rente er det som er interessant her, ikke nominell rente(frihet).

425 kroner.

Hvis vedkommende betaler ved første mulige forfall vil effektiv rente p.a. være på cirka 0,9 %.

Betaler vedkommende minstebeløpet (på cirka 2k, mener jeg å huske, 3 % av utestående) ved første forfall og resten etter én måned vil effektiv rente p.a. ha steget til 2,8 %. Effektiv rente stiger raskt etter det, og minstebeløpet er designet for at det skal ta omtrent tre år å nedbetale hele beløpet. Sure rentepenger.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis vedkommende betaler ved første mulige forfall vil effektiv rente p.a. være på cirka 0,9 %.

Betaler vedkommende minstebeløpet (på cirka 2k, mener jeg å huske, 3 % av utestående) ved første forfall og resten etter én måned vil effektiv rente p.a. ha steget til 2,8 %. Effektiv rente stiger raskt etter det, og minstebeløpet er designet for at det skal ta omtrent tre år å nedbetale hele beløpet. Sure rentepenger.

Tror du har regnet litt feil her... ved 25% rente, 45 kr i månedsgebyr, 425 kr i etableringsgebyr (utsettelsesgebyr) så tar det ca 5 år å betale ned med ett månedsbeløp på ca 2000 kr.

Problemet er at man betaler kun 3% av utestående saldo pt og siden den blir mindre hele tiden vil også minstebeløpet minske etter hvert som man betaler.

Betaler man minstebeløp hele tiden vil jeg tro det tar over 10 år å betale ned 66500 kr og renten man betaler totalt blir nok ett sted rundt 100 000 kr på ett slikt lån og minimum nedbetaling.

Endret av Nasciboy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Planen min var at det aldri skulle komme til den niende måned. Da jeg bare bruker denne perioden til å spare opp egenkapital til ett lån. Lån blir jeg å ta uansett, men hvorfor ikke bare benytte seg av denne muligheten?

Kan jo vente til sommeren med å kjøpe, men har bruk for sykkelen nå. Og om jeg taper 425 kroner i gebyr, betyr ingenting.

Endret av Acceee
Lenke til kommentar

Planen min var at det aldri skulle komme til den niende måned. Da jeg bare bruker denne perioden til å spare opp egenkapital til ett lån. Lån blir jeg å ta uansett, men hvorfor ikke bare benytte seg av denne muligheten?

Kan jo vente til sommeren med å kjøpe, men har bruk for sykkelen nå. Og om jeg taper 425 kroner i gebyr, betyr ingenting.

I følge 1. innlegget ditt var ikke 100% av kjøpesummen i planenen men en god del?

Du forstår vel også såpass at hadde planen vært å spare opp hele summen på 9 mnd hadde du ikke spurt her om det var lurt, det hadde du visst selv.

Gjør som du vil men vær ærlig med deg selv om hva du kan spare på de 9 månedene og hva du kan betale per måned etter 9 mnd.

Lenke til kommentar

I følge 1. innlegget ditt var ikke 100% av kjøpesummen i planenen men en god del?

Du forstår vel også såpass at hadde planen vært å spare opp hele summen på 9 mnd hadde du ikke spurt her om det var lurt, det hadde du visst selv.

Gjør som du vil men vær ærlig med deg selv om hva du kan spare på de 9 månedene og hva du kan betale per måned etter 9 mnd.

Tror du at jeg skal benytte meg av cresco sitt "Lån"?

Skal jo ikke spare opp hele summen, men en del sier jeg jo?

Er jo bedre renter med en del egenkapital enn uten, ikke sant?

Lenke til kommentar

Tror du at jeg skal benytte meg av cresco sitt "Lån"?

Skal jo ikke spare opp hele summen, men en del sier jeg jo?

Er jo bedre renter med en del egenkapital enn uten, ikke sant?

Ikke helt med på hva du mener nå men ok, du må gjøre som du vil.

Du betaler så klart mindre renter (i kroner og øre) med EK men den effektive renten blir høyere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...