Gå til innhold

Betalingsutsettelse (Cresco)

Acceee

Anbefalte innlegg

Hei.

Har ett spørsmål angående betalingsutsettelse til cresco.

Hadde en liten ide om å ta utsettelse i 9mnd'er på en crossykkel. Da jeg ikke har penger akkurat nå. (66500)

Og så spare opp en god del egenkapital til ett forbrukslån før de 9 månene er gått. Kan dette være lurt? :)

Thoughts?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er lurere å spare opp penger og så kjøpe det du har lyst på. Mye kan skje på ni måneder.

Hvis man skal benytte seg av betalingsutsettelser, mener jeg at man bør begrense seg til nødvendige ting. Eksempelvis på ny vaskemaskin om den gamle plutselig ryker og liknende. Crossykkel derimot. Nei.

Endret av Star Fox
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei.

Hadde en liten ide om å ta utsettelse i 9mnd'er på en crossykkel. Da jeg ikke har penger akkurat nå. (66500)

Og så spare opp en god del egenkapital til ett forbrukslån før de 9 månene er gått. Kan dette være lurt? :)

Thoughts?

Hvorfor spør du om et topplagt idiotisk kjøp er lurt å gjøre?

La oss si du klarer å spare 16500 kr de første 9 månedene.... da har du 50 000 kr igjen å betale når Cresco setter på ca 30% effektiv rente.

Det vil si du betaler ca 1200 kr i rente pr måned de første månedene før gjelden begynner å falle drastisk.

Hvis du betaler minimum (som jeg mener er ca 3%) så betaler ca 18 000 kr første året etter de 9 månedene er gått.

Etter du har betalt de 18000 kronene er fremdeles gjelden nesten 45 000 kr.

Synes du det er lurt?

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Så lenge du betaler innen 9 mnd er det ingen rente, og da er det ikke noe problem å benytte seg av tilbudet.

Vel, det skjønner vel TS ganske godt og trenger ikke gjentas og understrekes til det kjedsommelige.

Ut fra begynneposten var ikke det betale ned hele lånet før 9 mnd tema i det hele tatt... kun å spare opp en del før avdragene begynte.

Lenke til kommentar

Hei.

Thoughts?

Ikkje lurt i det heile tatt, men er det noe du føler veldig for å gjøre så er det bare å kjøre på :w00t:

Lenke til kommentar

Om man vet man kan betale og er villig til å betale ekstra ser jeg ikke problemet.

Tenk på det sånn her: Du kan spare i et år og kjøpe da. Eller så kan du kjøpe nå og betale 20% ekstra, men da har du det du ville kjøpe et år ekstra. Ville du leid tingen den perioden for de 20% av prisen? I såfall er det bare å slå til.

(bytt ut 20% med den mengden rente du ender opp med å betale)

Lenke til kommentar

Om man vet man kan betale og er villig til å betale ekstra ser jeg ikke problemet.

Tenk på det sånn her: Du kan spare i et år og kjøpe da. Eller så kan du kjøpe nå og betale 20% ekstra, men da har du det du ville kjøpe et år ekstra. Ville du leid tingen den perioden for de 20% av prisen? I såfall er det bare å slå til.

(bytt ut 20% med den mengden rente du ender opp med å betale)

Hadde det "kun" vært 20% ekstra... fort å havne i fellen med å betale minstebeløp hver eneste måned og da risikerer man å betale ekstremt mye mer enn 20% ekstra. Vi snakker da om mye mer enn det dobbelte, DET er problemet!!

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

100% ekstra da. Regnestykket funker fortsatt - det kan være verdt det for noen.

Uansett kan det være verdt det for noen... men blir dumt å legge frem helt feile tall på ett forum som kanskje andre baserer avgjørelsene sine på og taper titusenvis av kroner, enig?

Lenke til kommentar

Det er ikke feil om man betaler når man skal. Så nei, ikke enig.

Det blir som å si at man aldri kan anbefale kredittkort fordi noen ikke klarer å bruke dem fornuftig, eller ikke anbefale øl fordi noen blir alkiser.

Jo det er feil... tema i denne tråden omhandler ikke når man betaler i tide så hvis du svarer på noe annet så er vel det OT.

Hadde TS betalt alt innen 9 mnd så hadde han ikke spurt...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Føler man det er verdt det og man kjenner prisen på forhånd ser jeg ikke problemet. Dumt? Javisst. Men mange gjør mye dumt.

Enig i det så klart... prisen er 66500, problemet kommer hvis noen på ett diskusjonsforum sier det koster ca 20% å betale ned på avbetaling og TS tar en avgjørelse med bakgrunn av den kommentaren når prisen på avbetaling kan lett bli 100-200% av kjøpesum.

At du ikke ser det problemet synes jeg er rart når det er så opplagt. Nok om det, TS får gjøre som han vil og vi får bare håpe at han tar avgjørelsen på rett grunnlag og ikke på grunnlag av "fantasitall" som presenteres av debattanter her.

Lenke til kommentar

At du ikke ser det problemet synes jeg er rart når det er så opplagt. Nok om det, TS får gjøre som han vil og vi får bare håpe at han tar avgjørelsen på rett grunnlag og ikke på grunnlag av "fantasitall" som presenteres av debattanter her.

Alt avhenger faktisk av TS's økonomiske situasjon, og siden han ikkje har opplyst noe om det så kan vi faktisk ikkje si noe som helst fornuftig, faktisk :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Alt avhenger faktisk av TS's økonomiske situasjon, og siden han ikkje har opplyst noe om det så kan vi faktisk ikkje si noe som helst fornuftig, faktisk :)

Eneste fornuftige da hvis man skal si noe er å gå ut i fra "worst case" og ikke komme med fantasitall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...