Maxer84 Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 Hei Jeg leier i kjelleren i et hus der jeg bor. Jeg har et uttak i veggen som jeg har fått av han jeg leier hos. Problemet er at hvis jeg kobler til min egen router så fungerer ikke dette. Hverken trådløst eller vanlig kabel internett fungerer. Av og til fungerer det men så detter det bare ut og av og til fungerer det ikke i det hele tatt. Har en samsung smart tv som jeg har koblet direkte til routeren min, fungerer kanskje litt men så detter det bare ut. Jeg skjønner ikke hva som kan være galt jeg vet bare at det er veldig plagsomt. Kan det være noe med at jeg kobler en router til en annen router? (Jeg regner med at de har en ruter der oppe som er kablet ut til uttaket jeg har her nede. Det trådløse nettet fungerer heller ikke, kan det være et DNS problem? Av og til når jeg har kabelen fra veggen og rett i pcen så fungerer skype men jeg kommer ikke på nett i webleseren, står bare "løser vert" Jeg skjønner ikke hva det kan være og håper noen her kan hjelpe! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Problemet ligger vel hos utleier da, siden du har forsøkt forskjellige enheter direkte med kabel. Hva om utleier napper ut kontakten en liten stund? Eller kobler kabelen som går til direkte i modemet istedet for routeren (eller motsatt). Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Får du en IP dersom du kobler en PC direkte på uttaket fra huseier? Isåfall, hvilken? Hvilken IP får du av din egen router? Dersom begge to gir deg f.eks 192.168.1.x er det problemet ditt. Da må du endre sliuk at routren din deler ut adresser i 192.168.y.x området, der y ikke samsvarer med det du får av huseier 1 Lenke til kommentar
Maxer84 Skrevet 19. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2014 Problemet ligger vel hos utleier da, siden du har forsøkt forskjellige enheter direkte med kabel. Hva om utleier napper ut kontakten en liten stund? Eller kobler kabelen som går til direkte i modemet istedet for routeren (eller motsatt). Tar jeg kabelen direkte inn feks i tven eller pcen så er det ingen problemer.. Kan godt være at det kræsjer med IPene jeg bruker på den ruteren jeg har ja.. Er det vanskelig og endre dette? Hvordan går jeg evnt frem? Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 Først må du gjøre som jeg forklarte i innlegget over, slik at du vet hva som ikke er opptatt. Så må du endre det i routeren din, som du ikke har nevnt hvilken modell den er. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Kobler du fra uttaket til WAN-porten på ruteren din eller til en av LAN-portene? Det er LAN du skal bruke. Også enten skru av DHCP eller som han over sier, sette opp en annen range. Lenke til kommentar
stighenning Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Det du gjør er å sette opp routeren din som et aksesspunkt. 0. koble ut WAN porten på routeren. (gjentar, IKKE bruk WAN porten 1. koble pc din til routeren din, port 1-4. 2. konfigurer routeren - aktiver wifi 3. deaktiver dhcp (skru av dhcp på routeren) 4. lagre og reboot routeren... 5. koble nettverkledningen fra utleier til port 1. (og ikke i WAN porten) Nå har du wifi via egen router og du kan koble ledning fra port 2-3 til PS4/PS3/xbox etc.. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå