lurerlurer Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 Hei. Jeg har varmepumpe på trevegg. Syns den bråker litt for mye så jeg lurte på om det hjelper godt med sånne dempere som man kan få til varmepumpe på trevegg? eller vil den bråke like mye? Lenke til kommentar
Pugnax Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 Mener du slike gummi greier man setter mellom stativet og husveggen? Det vil nok fjerne mye av vibrasjonene, men ikke alt. Hvis utedelen bråker kan det også hende at det er noe feil med utedelen.. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 Veit du kvar støyen kjem ifrå? På trevegger kan det lett bli problemer med vibrasjon, men det er fleire ting som kan være kilde til støy. Det kan være fornuftig å teste litt ved å sjå om lyden endrer seg dersom du trykker/holder/drar litt forsikrig på både ute og innedelen. Når du finner støykilda så er det også lettare å finne ut kva ein kan gjere for å dempe støyen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 Min forrige utedel var festet på trevegg, den jeg har nå er festet på muren. Støy er det uansett, men dersom den er festet på trevegg kan det gi resonans i veggens konstruksjon. Mulig dette varierer med type kompressor og annet, men jeg merket ikke stor forskjell hos meg med de ulike montasjene. Dersom det har betydning: Den gamle (trevegg) var Panasonic, den nye (mur) er Toshiba. Lenke til kommentar
hightow Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 Vanskelig å unngå støy fra varmepumper, iallefall de "billige" som har et temmelig skrøpelig chassis. (Antar det er vibrasjonsstøy det er snakk om) Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 20. desember 2014 Del Skrevet 20. desember 2014 Hvis utedelen skal plasseres på trevegg, noe som overhode ikke er anbefalt, bør det iallefall være et stativ som er beregnet for trevegg og ikke slik vanlige veggkonsoller som skal på mur. Da kan du få veldig til vibrasjonsstøy i huset/leiligheten. Det beste er å få den på mur eller på et stativ på bakken. Men det kan fort bli dyrt om rørene ikke strekker til. Utedelen min står plassert rett uttafor stuevinduet, ca. 1 meter fra der vi sitter i soffaen, og jeg hører ikke den i det hele tatt. Den monterte jeg på et gulvstativ på terrassen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå