Fermate Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 (endret) I HS2 kunne en legge til knapper på devicer med DeviceButtonAdd. Det ser ut til at dette nå er byttet ut med DeviceScriptButton_AddButton Jeg ønsker å lage mine egne buttons som feks gjør "toggle" på et Vitruellt device som ikke har On/Off men feks Natt/Dag. Grunnen til dette er at jeg da kan kalle på denne fra en knapp i HSTouch og få den til å bytte på hvert klikk. En annen ting jeg ønsker meg er å lage en UP og DOWN button på Setpoint på RFXCom termostaten slik at jeg kan ha UP/Down knapper i HSTouch. Det ser forsåvidt greit ut (og vanligvis elsker jeg å finne opp mitt eget krutt) men jeg ville høre om noen (eg Moskus) har noe ferdigtestet som jeg kan bruke (ihvertfall klippe kode fra) Endret 17. desember 2014 av Fermate Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 Glem å lage et script for det hvis du ikke MÅ. Det er enklere å bare lage redigere DeviceValues direkte, så kan du lage events som trigges av dette etterpå: ... er kun definert her: 1 Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 17. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2014 (endret) Jeg har en knapp i HSTouch som viser nattmodus: Den er trykket inn og ikonet viser en måne når verdien er 100 Den er ikke trykket og ikonet viser en sol når verdien er 0 På "ActionWhenReleased" er jeg avhengig av å trigge noe som kan bytte mellom verdiene. Ett trykk= Dag, Neste trykk= Natt osv. Dersom jeg ikke redefinerer knappene men lar de være ON og OFF tilbyr HSTouch automatisk en kommando "Toggle ON/OFF" Det gjøre den IKKE lengre dersom jeg definerer verdiene til Dag og Natt. Jeg kan da velge mellom å lage et script som heter Bytt_dag_natt og lage ett slikt script for hver jævla knapp jeg ønsker denne funksjonaliteten på, eller å lage en knapp på devicet som heter Toggle som kaller et generellt script som bytter vellom verdiene 0 og 100. gjør jeg det kan jeg kalle denne fra alle knapper av denne typen (Away, hollyday, sensors active osv) fra HSTouch. Endret 17. desember 2014 av Fermate Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 Uhm... mulig et tåpelig spørsmål, men kan du ikke bare ha to knapper siden det er to valg? Eller så lager du et script som tar devicereference (as Object) som input, og bruker det scriptet overalt. Jeg kan sende deg et fungerende script jeg har for å lage Devicer med knapper. Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 17. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2014 #1 To knapper for å skru av og på samme Device er sløsing med plass. (Se bilde) Det er jo hele poenget med å bruke 3D knapper som viser status. (En slags "radio buttons") #2 Så vidt jeg vet er det ikke mulig å kalle et script fra HSTouch der parameterne er konstanter. -Kun verdier fra andre controller Jeg måtte altså ha en ekstra label for hver knapp for å ta vare på Deviceref til scriptet? #3 Men takk for kode Her er en rask løsning laget i Notepad Sub MakeToggleButton(Input As Object) Dim dvRef as integer =pParam hs.WriteLog("Toggle Script", "Create Togglebutton on dev:" & dvRef ) if hs.DeviceScriptButton_AddButton(dvRef,"Toggle",101,"ToggleButtons.vb","Toggle",pParam,1, 1, 1) then hs.WriteLog("Toggel Script", "Created Button OK") else hs.WriteLog("Error", "cant Create Toggle Button") End if End Sub Public Sub Toggle(Input As Object) Dim dvRef as integer =Input(0) Dim iNewVal as integer If hs.DeviceValue(dvRef ) = 0 Then iNewVal = 100 else iNewVal = 0 End if hs.SetDeviceValueByRef(dvRef , iNewVal , True) hs.WriteLog("Toggle", "Toggle dev " & dvRef & " To: " & iNewVal) End Sub Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Jeg har bare en kommentar ang denne: hs.SetDeviceValueByRef(dvRef , iNewVal , True) SetDeviceValue er farlig å bruke. Så lenge det er en opsjon som styres, så er det fint, men skal du ha Eventer til å trigges, så er det CAPI som gjelder. Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 18. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2014 Jeg tror du må lage en liten tråd med et CAPI kurs i.. For sånne gamlinger som meg 1 Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 Jeg tror du må lage en liten tråd med et CAPI kurs i.. For sånne gamlinger som meg +1, ikke så gammel, ikke så kunnskapsrik men nysgjerrig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå