Audi30tdi Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 Hei! Prøver å sette opp en exchangekonto i outlook2010 uten hell. Har installert alle tilgjengelige oppdateringer fra Microsoft update, og har gått inn i kontrollpanel - epost og legger til epost, og legger inn all informasjon som jeg har fått oppgitt fra leverandøren. Men når jeg skal gå videre fra serverinnstillinger så får jeg følgende feilmelding; "Kan ikke fullføre handlingen. Tilkoblingen til Microsoft Exchange er ikke tilgjengelig. Outlook må være tilgjengelig eller tilkoblet for å kunne fullføre handlingen" Noen som har fått dette før, og har funnet en løsning?? mvh Kåre! Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 (endret) Kontakt leverandøren. Mest sannsynlig så fungerer det ikke fordi maskinen din ikke er koblet til i domenet eller fordi du ikke har satt opp riktige serverinnstillinger . Fungerer samme innstillinger i mail for exchange på mobilen? Endret 17. desember 2014 av darkness| Lenke til kommentar
greenman Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 La du til ny profil i E-post i kontrollpanelet? Hvis ikke, gå til Show Profiles og lag ny. Lenke til kommentar
Audi30tdi Skrevet 17. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2014 darkness| : funker når jeg bruker dette på en annen pc som kjører office2013. Kan det være Office versjonen som trenger noe fix utenom Microsoft update?? Eller kan det være at jeg prøver å installere på en pc som er tilkoblet internettlinje fra samme leverandør som har Exchange server?? Bibow: har prøvd både å legge til ny og uten, samme feilmelding Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 Har du en brannmur som kan blokkere? Sjekket om det er noen proxy innstillinger som må settes manuelt? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 Bruker du autodiscover eller legger du inn inngående/utgående server, porter, outlook anywere osv manuelt? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 darkness| : funker når jeg bruker dette på en annen pc som kjører office2013. Kan det være Office versjonen som trenger noe fix utenom Microsoft update?? Eller kan det være at jeg prøver å installere på en pc som er tilkoblet internettlinje fra samme leverandør som har Exchange server?? Bibow: har prøvd både å legge til ny og uten, samme feilmelding Skjønner ikke helt spørsmålet ditt. Står begge pc'ene på samme linje, med akkurat samme konfigurasjon? Lenke til kommentar
Audi30tdi Skrevet 17. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2014 Prøvde å bruke autodiscover, men det funka ikke så måtte legge inn manuelt. Har en pc hjemme, og på den kjørte jeg manuelt oppsett og det funka greit. Så testa e samme måte og samme oppsett på pc på jobben, som er tilkoblet internettlinje til leverandøren av Exchange serveren, og der får e denne meldingen. Den andre forskjellen bortsett for isp leverandøren, er at hjemme kjører jeg office2013 og på jobb office2010, begge pc'er kjører win7 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 Det er ikke Office 365 som du har mailen på, som du prøver å få inn på Office2010? Da må du kjøre et program som fikser slik at Office 365 mailen funker på Office 2010 (og 2007). Dette behøver man ikke med Office2013. Lenke til kommentar
Audi30tdi Skrevet 17. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2014 Høres kanskje ut som dette kan være løsningen. Er ikke sikker på om det er office365 som mailen ligger på, men hvor kan jeg finne dette programmet som fikser office2010 og 2007?? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 Om du har webmail, så logg deg inn der. Da vil du se om det er Office 365 som du har. Velg så alternativer for Office 365, og så programvare. Da skal du få opp dette: Så trykker du på konfigurer, og så blir et program lastet ned, og så må du installere det. Da funker oppsett mot Exchange med en gang etterpå i alle fall. Har gjort dette noen ganger etter jeg byttet over til Office365 for meg selv og mine kunder. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Har en pc hjemme, og på den kjørte jeg manuelt oppsett og det funka greit. Så testa e samme måte og samme oppsett på pc på jobben, som er tilkoblet internettlinje til leverandøren av Exchange serveren, og der får e denne meldingen. Siden du får feilmeldingen på jobb-maskinen din: sikker på at det ikke er noe i brannmuren på jobben din som gjør at det ikke går? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå