FiskePinna Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Et bål knallrøde nisser løper rundt og heller bensin på? Jeg har vel vært aktiv i denne delen av forumet i rundt 4/5 mnd, og opplever at halvparten av trådene handler om USA/kapitalisme/sosialisme. Jeg må si at jeg har problemer med tråder som "La oss pumpe opp så mye dritt om USA som mulig" tråden. Jeg ser rett og slett ikkke poenget. For meg så ligner dette på nazistisk/kommunistiske peprallyer, der det er om å si så mye stygt om fienden som mulig. Hva er poenget? At dere sosialister/kommunister/anarkister (hva vet jeg) får tenning av å hoste opp dritt om USA og alle partier til høyre for SV synes jeg bare er trist. Hvorfor sitter dere egentlig her på forumet og slenger dritt om det bestående samfunn? Et samfunn som har gitt oss velstand, EDB-maskiner, frihet og fritid. Sitter dere her fordi deres ideer og meninger ikke er annerkjent i samfunnet, og da samles dere her for å slenge dritt sammen med likesinnede? På meg virker det som om flere av dere i forumet mangler bakkekontakt og ikke helt vet hvilke politiske vinder som blåser (og har blåst de siste 15 årene.) Handler politikk virkelig bare om å slenge dritt mot de som har klart seg bra? Hva er deres bidrag til politikken? Å gi link til Det kommunistiske manifest og bare si at "sånn skal det være". Det tok flere århundrer før Bibelen ble avfeid som bullshit. Det tok ikke mange tiår før Marx ble kastet på sjøen. Samfunnet har endret seg. Jeg tror det er på tide at flere her i forumet stikker fingeren opp i lufta og kjenner på været. Kartet (Karl Marx's lektyre) stemmer ikke alltid med terrenget. Når dere reiser dere å ser dere om kring skjønner dere at "f_aen vi er på villspor". Snu kartet og kom dere inn på veien igjen. Samfunnet trenger ikke Marx, Che Gue, Stalin, Lenin, Mao, Enver (han i Albania), Knut Nærum, Castro, siggaretter og kokosmakroner. Btw, happy Hallowen! Lenke til kommentar
pekle Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Jeg har vel vært aktiv i denne delen av forumet i rundt 4/5 mnd, og opplever at halvparten av trådene handler om USA/kapitalisme/sosialisme. Jeg må si at jeg har problemer med tråder som "La oss pumpe opp så mye dritt om USA som mulig" tråden. Jeg ser rett og slett ikkke poenget. "Og det singler i glass" Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Marx er ikke kastet på båten, han er varmt omgavnet selv i vårt kapitalistiske samfunn, som en teoretiker og er en annerkjennt økonom. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Hvorfor sitter dere egentlig her på forumet og slenger dritt om det bestående samfunn? Fordi det "bestående samfunn" kommer til kort på en hel rekke områder, vil det være naturlig å kritisere nettopp disse punktene. Men Fiskepinna, (*skål, forresten*), du står selvsagt fritt til å dra igang en tråd om hvor mye bra som USA har kommet med... hvis du mener "det bestående samfunn" == USA. Når det er sagt, blir det litt for enkelt å se at du er frustrert fordi "noen" her ikke er enig med deg i hva/hvor/hvem/hvorfor/hvordan nettopp du mener det bør kritiseres. Du har forresten enda ikke svart meg i tråden om "Nord-Korea: Hva bør gjøres?". Ellers, god feiring av den keltiske dødskulten sin høytid, "de dødes aften", til deg også! Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 31. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2003 Ellers, god feiring av den keltiske dødskulten sin høytid, "de dødes aften", til deg også!Hvorfor ikke feire Hallowen når vi feirer jul. Like stor grunn til å feire begge deler. Jul er en midtvintersfest, Hallowen er en høstakkefest. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Hvorfor ikke feire Hallowen når vi feirer jul. Like stor grunn til å feire begge deler. Jul er en midtvintersfest, Hallowen er en høstakkefest. Pfft. Julen er da klart overlegen Halloween. Gaver og greier, i dag blir døra bare rent ned av småfrekke unger Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Halloween er mer enn trick or treat, som har irritert meg noe grenseløst... Lenke til kommentar
Mortal Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Fiskepinna: Mener du at vi skal gi opp å være imot det bestående samfunn fordi de fleste andre har det? Det høres rart ut for meg. Og la meg bare fortelle deg at jeg ikke er imot det bestående samfunn fordi jeg synes vi har det ille i Norge. Jeg er imot fordi jeg mener vi har det så bra på bekostning av andre. Jeg mener det at noen eier produksjonsmidlene er roten til det meste som er ondt her i verden. Skal jeg da bare gi opp og la det være sånn og nyte livet som slavedriver? Det eneste som er bedre med Norge enn USA er innenrikspolitikken. Men å kommentere USA's innenrikspolitikk har ekstremt lite for seg her i lille Norge. Utenrikspolitikken også for den saks skyld så lenge det ikke går på om Norge skal støtte den eller ikke, økonomisk, politisk eller militært. Lenke til kommentar
Lord Bergen Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Ellers, god feiring av den keltiske dødskulten sin høytid, "de dødes aften", til deg også!Hvorfor ikke feire Hallowen når vi feirer jul. Like stor grunn til å feire begge deler. Jul er en midtvintersfest, Hallowen er en høstakkefest. [OFF TOPIC]Halloween er ikke det samme som høsttakkefest, det er den keltiske nyttårsaften. På denne dagen måtte de døde stå opp for å ikke bli igjen i det gamle året. Måtte bare si dette. Det er den norske varianten av de dødes dag i morgen, allehelgensaften. Da kan jeg heller skåle.[/OFF TOPIC] Lenke til kommentar
AssKicR Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Koffer kritisere samfunnet... Det funker jo noelunde Okay. [OFFTOPIC] Halloween er jo løye Skal skremme vekk all ungene som kommer med det fryktinngytene kostymet mitt BØ [/OFFTOPIC] Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Halloween er mer enn trick or treat, som har irritert meg noe grenseløst... Her må jeg faktisk si meg enig med JoachimR! Her i Norge så er Halloween misforstått da det eneste som blir gjort i forbindelse med Halloween her i landet er å selge masker som man kler ut ungene sine med for deretter å sende de på dør for å skrike ut: "Knask eller knep"? men la oss nå kalle det Allehelgensaften og bruke norske ord når vi faktisk har de Hadde man i det minste FEIRET halloween så hadde jo det vært en bonus, men her i landet så gjør vi ikke det! Det er kun enda et påskudd for butikker å kunne selge mere varer før jul Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Ja, takke meg til å gå julebukk. I fjor hadde vi ca 50 unger på døra i slutten av oktober, men ikke en eneste gikk julebukk i romjula. Ikke det at jeg setter sånn voldsomt pris på falske julesanger, men man blir iallefall kvitt all frukten som holder på å råtne og alle de ekle europris-kakene som ingen orket å spise. Lenke til kommentar
Lord Bergen Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Her må jeg faktisk si meg enig med JoachimR! Her i Norge så er Halloween misforstått da det eneste som blir gjort i forbindelse med Halloween her i landet er å selge masker som man kler ut ungene sine med for deretter å sende de på dør for å skrike ut: "Knask eller knep"? men la oss nå kalle det Allehelgensaften og bruke norske ord når vi faktisk har de Allehelgensaften er vel dagen ETTER halloween, eller tar jeg feil? I år var det INGEN unger her for å få snop! Verden går fremover. *grin* Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Du har rett, allehelgensaften er dagen etter "halloween". Neste år skal jeg henge opp en lapp på dør der det står: Sorry, jeg er ikke påvirket av amerikansk kulturimperialisme, så dere får ikke snop. Og om dere kaster dasspapir over huset mitt, eller egg på vinduene skal dere få med meg å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå