Gå til innhold

Kan svak krone gjøre det dyrere å handle elektronikk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I og med at prisene på de fleste varer og produkter i Norge ikke ser ut til å gå ned i pris når krona er sterk, hvorfor skal det da være automatikk i at prisene går opp når krona er svak? Ser jo at Orkla er ute å varsler høyere priser på matvarer, men det faktum at krona har vært kunstig sterk i en periode har jo ikke ført til lavere priser..

• Liker 7
Lenke til kommentar

Om dollar svinger så svinger prisene. Dette er temmelig enkelt. Noe andre påstander er ikke sanne. Konkurransen med andre er der hele tiden. Valutaendringer gir parallelle endringer for alle som driver med salg av "dingser" som er priset i dollar. Sånn er det bare, og vil alltid være.

Lenke til kommentar

Jeg tenker — fra eget ståsted, at om prisen på noe jeg har lyst på (ikke nødvendigvis trenger — nå) settes opp, så lar jeg være å handle. Jeg bare venter, og det har lønnet seg mye / mange ganger.

Det virker på meg som følger litt med på prisenes utvikling på interessante ting, som om butikkene faktisk benytter anledningen/unnskyldningen til å heve prisene på varer de tilsynelatende allerede har på lager.

Da tenker jeg at de bevisste lar være å handle, og de ubevisste lar seg neppe friste av prisen. Og da kan man spør seg om hva selger vinner på strategien med å legge valuta som grunn ...

Endret av Autodidact
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...