Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ned i vekt uten å gjøre noe spesielt.

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei er 19 år gutt.

Går rett på sak :)

Siden juni 2014 og til og med i dag har jeg gått fra 108 kilo til 97 kilo uten å ha gjort noe spesielt har flyttet sammen med min kjærste å gått fra potet-middag til mye spaghetti, kjøttdeig å ris å den duren der, lettvin mat.

Føler meg ellers rask og pigg men merket fort at klærene mine ikke satt så godt som dei gjorde før.

Er det sunt å miste så mye vekt på rundt 6 måneder?

har prøvd å gått ned før men har fyke rett opp igjen men nå har jeg ligget på 97-99 kilo i rundt en måndes tid, er det et bra tegn eller burde jeg ta en helsesjekk.

For det pleier jo som regel ikke å være så enkelt liksom.

Anonymous poster hash: 6bee9...6b7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

11 kilo på 6 måneder er rundt 2 kilo i måneden. Det synes jeg ikke er hverken mye eller lite.

Er du 6 meter høy, ettersom du er bekymret for vekta? 97 kilo er jo ikke akkurat lite.

Uansett må du sørge for at vekta står på et plant underlag (ikke teppe). Ellers blir det feil på målingen.

Lenke til kommentar

11 kilo på 6 måneder er rundt 2 kilo i måneden. Det synes jeg ikke er hverken mye eller lite.

Er du 6 meter høy, ettersom du er bekymret for vekta? 97 kilo er jo ikke akkurat lite.

Uansett må du sørge for at vekta står på et plant underlag (ikke teppe). Ellers blir det feil på målingen.

Vekta står på flat underlag og funger toppers :)

Er 180 cm høy.

Kratig bygd.

Lenke til kommentar

Du har hatt en sunn vektnedgang. En kilo ned per uke er "sunt". Men du bør vurdere å blande inn mer grønnsaker for å holde vitaminene vedlike.

Maten du lister opp er mat med trege karbohydrater når du bruker de rette ingrediensene. Dette gir en stabil tilførsel av blodsukker. Og siden du har fått stabilisert blodsukkeret føler du deg kanskje ikke like sulten som før du endret diett og klarer å velge normal mat som påfyll når blodsukkeret minker i stedet for de raske snarveiene som sjokolade, potetgull og brus og andre kaloririke, raske matkilder.

• Liker 1
Lenke til kommentar

De flytende kaloriene som brus er de værste, fordi man sjelden tenker over dem. Mange drikker jo brus til alt og tømmer et par halvlitere pr. dag.

Det er ikke så mye som skal til for å gjøre vann mer spennende. Bruker litt eplecider-eddik eller sitron og det er nok til å få litt smak på det.

Jeg merker veldig godt at metthetfølelsen henger sammen med å få de nødvendige næringsstoffene. Spiser jeg sunt trenger jeg mye mindre mat enn om jeg spiser junk, og da går man ofte naturlig ned i vekt fordi kaloriinntaket blir lavere. Spiser man naturlig mat som kroppen er designet for blir det som regel best. Mye spekulativ "mat" som bare er for komfort. Dette er man nødt til å begrense hvis det skal funke.

Dagens moderne matindustri tar alt for mange snarveier for at det er forsvarlig. Heldigvis er det en del produsenter som snur og som ikke kutter hjørner for profitt men som selger kvalitet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...