Bjerknez Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 (endret) Jeg har kjøpt en plugin til Wordpress pålydende 38 dollar fra themeforest.net da jeg syntes den virket midt i blinken for meg. Denne siden har ikke mulighet for noen prøveversjoner. Det viser seg i ettertid at jeg ikke syntes det var så bra som jeg forventet og tenkte da at jeg kanskje kunne benytte meg av angreretten. Jeg sendte en mail til support og fortalte problemet og sa at jeg ønsket å angre på kjøpet, men fikk avslag. Jeg fikk derimot beskjed om at hvis det ikke var noe direkte feil med selve programmet etc. så var dem ikke pliktet til dette. Jeg fikk en "nøkkel-key" etter at jeg betalte med kort (paypal). Hvordan er reglene rundt dette? Her er svaret jeg fikk pr mail fra dem: Thank you for contacting us. My name is Synthia and today I will do my best to find a suitable solution for you! Due to the digital nature of our items, once download, I am afraid that we are only able to provide refunds on items that fall into either of the following categories:- The item is malfunctioning/broken and/or- The item is misleading in nature (advertises features that it does not deliver). I would kindly ask you to provide me with in depth details about the issue as we have to forward this to the Quality team for a verification. So please tell me more about how it is broken, malfunctioning, or not as described. You should include some screenshots or error messages so we can understand exactly what is the issue and then pass it to the Quality team for confirmation. Looking forward to your reply. Kind regards, SynthiaEnvato Market Help (Romania) Endret 17. desember 2014 av Bjerknez Lenke til kommentar
toth Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 Hvorfor tenker du at (norsk) angrerett skal gjelde når du handler med utenlandske aktører? 2 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 17. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2014 Det var bare et spørsmål til dere som kjenner angrerettloven på utsiden av de norske grensene. Om det finnes noen. Er ikke store beløpet det er snakk om uansett, men greit å få svar for det. Lenke til kommentar
toth Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 Her vil det være rumensk lov som gjelder, jeg tror ikke du finner eksperter på det her inne Eneste (lille) muligheten du kanskje har her, er gjennom kredittkortselskapet ditt. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 17. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2014 Okay, da driter jeg i det Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 Kanskje feil. Romania er medlem av EU. For salg innen EU og EØS så gjelder stort sette de samme regler. http://europa.eu/about-eu/countries/member-countries/romania/index_en.htm Men hvordan når man i praksis fram med et krav .. Paypal ..? Nå kan det være at det gjelder andre regler for programmer og lisenser og slike ting. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 Vær litt obs før du setter i gang med chargebacks og slikt via betalingsformidler. Du bør være sikker på at du har retten på din side, for ingen vil formidle betalinger for kjøpere som skaper masse merarbeid i forbindelse med utettmessige chargebacks. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 (endret) Som arne22 sier er norsk angrerett bygget på et EU-direktiv, som også Romania bør ha innført. Det er dermed svært gode mulig heter for at disse reglene er like. Fra forbrukerrettighetsdirektivets fortale pkt 19: Digital content means data which are produced and supplied in digital form, such as computer programs, applications, games, music, videos or texts, irrespective of whether they are accessed through downloading or streaming, from a tangible medium or through any other means. Contracts for the supply of digital content should fall within the scope of this Directive. Men på grunn av avtalens natur kan man si fra seg angreretten ved digitalt innhold, og du skal ikke se bort fra at du har gjort dette. Digitalt innhold som ikke leveres på fysisk medium er etter norsk angrerettlov § 22 (n) unntatt fra angreretten "dersom leveringen er begynt med forbrukerens uttrykkelige samtykke og forbrukeren erkjenner at angreretten dermed går tapt". Dette har sin bakgrunn i direkivets artikkel 16 bokstav m, som har praktisk talt samme ordlyd på engelsk. Med andre ord: Sjekk avtalen. Har du i denne sagt fra deg angreretten? I så fall har du ikke noe krav. Hvis du ikke har sagt fra deg angreretten kan du forklare dem det dem det, og si at du krever pengene tilbake. Om du ikke får det, kan du reklamere til kredittkortutstederen din. Endret 17. desember 2014 av Herr Brun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå