Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

D-Link DIR-655 - ikke re-registret innen tidsfrist?


Anbefalte innlegg

Modemet fungerer, men jeg kommer ikke ut på nettet via ruteren. Ruteren fungerer internt, dvs. mellom PC og skriver. Problemene har vart 2-3 uker, med perioder der alt har fungert.

 

På D-links hjemmeside står det: "The platform upgrade to the D-Link DDNS service has been completed as in Oct 20th 2014 by our partners at Dyn (a.k.a. DynDNS), the verification period has ended. Please visit http://dyn.com/dlink-faqs/ for more information."

 

På spørsmålssiden står det bl.a.:

"Q: What happens if I don’t re-register my D-Link device before the deadline?

A: After October 14th, any D-Link accounts using a hostname supplied by Dyn that have not re-registered their device will have their dynamic DNS service disabled. This means that any dynamic DNS hostnames that were associated with your D-Link account service will be removed."

Og videre står det: "However, if you’re still in need of dynamic DNS, Dyn is extending a limited-time 25% discount for Dyn Remote Access to all previous D-Link DDNS users."

 

Jeg skjønner ikke noe av dette. Kan noen hjelpe meg?

 

Det var ikke jeg som kjøpte og satte opp ruteren (for noen år siden), så jeg vet ikke om den er registrert eller hva som ellers er gjort.

 

Dersom jeg evt. må konfigurere på nytt (= streve veldig for noe som kanskje ikke fungerer allikevel) kjøper jeg heller en ny ruter. CanalDigital anbefaler sin, bl.a. pga. enklere support, som de sier. Hva gjør jeg? :hm:

 

Takker på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dyndns er noe man konfigurerer på ruteren. Den gjør det mulig å bruke feks adressen væren.dyndns.org til å koble seg hjem på nytt nettverk når du er ute på tur. Veldig vanlig hos internettleverandører å bytte ip hos sine kunder typisk 1 gang i uken. Dyndns er en måte å "motvirke" dette slik at du ikke trenger å sjekke hvilke offentlige ip du har hver gang du skal koble deg på nettverket hjemme. For normale brukere som ikke aner hva Dyndns er eller har behov for å koble hjem på sitt eget nettverk er dette en ubrukelig tjeneste som er avslått som standard. Du har sikkert registrert ruteren din hos D-Link en gang i tiden og det er derfor du mottar mailen. Ikke noe hokkus pokkus.

 

Dvs at så lenge du ikke vet hva det er så er det ikke så farlig i dette tilfelle.

 

Årsaken til at du ikke komemr på nett kan være så mangt, prøv å dra ut strømmen på modem og ruter + eventuelle andre bokser du har fått fra Canal digital (dekoder er ikke nødvendig). La disse stå frakoblet strøm i 30 sekunder før du kobler i strøm igjen.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Tusen takk for klargjørende svar!

 

Jeg har ikke behov for å koble meg på hjemmenettverket annet enn når jeg er hjemme, så da er den grei. :)

 

Leste feil på sekunder, så jeg koblet vekk strømmen på både modem og ruter i 30 minutter! Det ser ut til å ha gjort susen. :) (Har tidligere koblet vekk strømmen i bare få minutter.) Nå er jeg trådløst på på både PC og nettbrett! Nydelig - så lenge det varer.

 

Ser at det er mye kritikk av D-link på sidene her.

En diskusjon om det er lurt å la CanalDigital stå for både modem og ruter hører vel hjemme i en annen tråd. Jeg liker ikke at noen kan se rett inn i stua mi....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...