AfterGlow Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 LG skal utstyre neste års 4K-modeller med «quantum dot»-teknologien.Nå blir 4K-TV-ene enda bedre Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 "På LGs TV er en tynn film med slike krystaller lagt over LCD-baklyset." Den setningen er kanskje litt... Merkelig? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 Så kvantedottene er et fargelag Nr 2, og så kommer LED baklyset? Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 Så kvantedottene er et fargelag Nr 2, og så kommer LED baklyset? Du er nok inne på noe der, slik tror jeg også det er. Dvs, et ekstra lag med tilsløring. Men baklyset er jo LED, ikke LCD :-P I tillegg har de fleste LCD-tver ikke baklys i det hele tatt, men sidemonterte led. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 Er det noen kilder på at LG faktisk nedprioriterer OLED, som artikkelen sier? Jeg trodde de, som tilsynelatende eneste produsent i markedet, gjorde det motsatte, altså satser på OLED? Lenke til kommentar
Dupl3xxx Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 Baklysed med QuantumDot er blått, som så blir "filtrert om" til grønn of rød. M.a.o. mye bedre farger en med skjermer som bruker "hvitt" baklys. http://www.nanosysinc.com/what-we-do/quantum-dots/ Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 Er det noen kilder på at LG faktisk nedprioriterer OLED, som artikkelen sier? Jeg trodde de, som tilsynelatende eneste produsent i markedet, gjorde det motsatte, altså satser på OLED? Du kan ikke satse på en teknologi før den er markedsklar. "Å satse" vil si du prøver demovarer, og panterer teknologigjennombrudd. Lenke til kommentar
Ausekar Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 Bare jeg som foretrekker OLED (ennå)? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Er det noen kilder på at LG faktisk nedprioriterer OLED, som artikkelen sier? Jeg trodde de, som tilsynelatende eneste produsent i markedet, gjorde det motsatte, altså satser på OLED? Du kan ikke satse på en teknologi før den er markedsklar. "Å satse" vil si du prøver demovarer, og panterer teknologigjennombrudd. På hvilken måte er ikke LGs OLED markedsklar? De skal jo til og med utvide fabrikkkapasiteten til neste år for å firedoble produksjonen.. Bare jeg som foretrekker OLED (ennå)? Nei, vi er to Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Vi får se om de klarer masseproduksjonsfasen. Har lyst på OLED monitor etter hvert. Lenke til kommentar
dofferneo Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 En nanometer er en milliarddels meter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå