Torstein Norum Bugge Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 Kommer i 2019.Dette flyet kan fly hvor som helst på 4 timer Lenke til kommentar
phlake Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 Tøft, men må flisespikke og opplyse om at det øverste bildet ikke er dataANIMERT, men datagenerert, da det ikke er i bevegelse 3 Lenke til kommentar
Wintel Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 "Hovedgrunnen til at dette er mulig er et nytt kjølesystem som skal kunne kjøle ned luften som kommer inn i motoren med rundt 1000 °C" Så dersom det er -50 °C i luften fra før av, så blir luften kjølt ned til -1050 °C? Det er veeeeldig kaldt... Faktisk verdensrekord på flere plan :-) Lenke til kommentar
Randominated Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 (endret) Luft som holder -50 grader celsius kan fort bli 5-600 grader ved friksjon. Ved mach 5 er ikke lufta spesielt tynn, så varmt blir det ganske fort. Bare les litt om hvor varmt det ble for SR-71 Blackbird ved marsjfart og marsjhøyde Endret 17. desember 2014 av Randominated 1 Lenke til kommentar
Randominated Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 Tøft, men må flisespikke og opplyse om at det øverste bildet ikke er dataANIMERT, men datagenerert, da det ikke er i bevegelse Se videoen 2 Lenke til kommentar
Spielhaug Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 Med tanke på at B-787 Dreamliner brukte 6 år fra designfasen startet til hadde første testflygingen, så virker 4 år noe optimistisk. Skylon er vel også basert på den gamle HOTOL-designen fra 1980-årene. Den ble det heller ikke noe av... Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 "En nedtur for noen er kanskje at farten gjør det nødvendig å ofre vinduene, men kanskje det er verdt det" Det har jeg aldri skjønt med vanlige passasjerfly, hvorfor skal de absolutt ha vinduer som gjør flyet mer skjørt. Hadde de droppet vinduer i andre passasjerfly kunne også de ha satt opp hastigheten en del. I dagens verden der alt skal gå så raskt så er dette en gåte for meg 1 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 Tja, er det så mye mer å hente ut av disse flyene da? Greit nok, en 100-150km/t er det vel mulig å presse ut, før du "dundrer inn i lydmuren". (slik jeg skjønner så går de allerede opp mot noe rund 950 km/t) Dog, folk er vel nok nysgjerrige på alt rundt seg (eller redde), og med mindre man setter opp kameraer og skjermer som viser utstiden så hadde de nok tapt mange kunder på et design som er ment å dekke mange oppgaver. Lenke til kommentar
-Birger- Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 Med tanke på at B-787 Dreamliner brukte 6 år fra designfasen startet til hadde første testflygingen, så virker 4 år noe optimistisk. Skylon er vel også basert på den gamle HOTOL-designen fra 1980-årene. Den ble det heller ikke noe av... Jeg kan ikke se at det står at de begynner designen nå. De sier vel tvert imot at dette har det vært jobbet med i mange år allerede? Lenke til kommentar
Spielhaug Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Med tanke på at B-787 Dreamliner brukte 6 år fra designfasen startet til hadde første testflygingen, så virker 4 år noe optimistisk. Skylon er vel også basert på den gamle HOTOL-designen fra 1980-årene. Den ble det heller ikke noe av...Jeg kan ikke se at det står at de begynner designen nå. De sier vel tvert imot at dette har det vært jobbet med i mange år allerede? Det er forsåvidt riktig. Design har jo pågått siden HOTOL ble lansert i 1982. Jeg prøvde bare å trekke paralleller til utvikling av nylige flymodeller, og poenget mitt er at utvikling av fly har en tendens til å trekke ut på tid. Og ihvertfall når det også er tenkt brukt som romfly også. Og ihvertfall når en kun har en prototype av den spesielle motoren som skal benyttes. Kult konsept, men 2019? Lenke til kommentar
Spielhaug Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Tja, er det så mye mer å hente ut av disse flyene da? Greit nok, en 100-150km/t er det vel mulig å presse ut, før du "dundrer inn i lydmuren". (slik jeg skjønner så går de allerede opp mot noe rund 950 km/t) Dog, folk er vel nok nysgjerrige på alt rundt seg (eller redde), og med mindre man setter opp kameraer og skjermer som viser utstiden så hadde de nok tapt mange kunder på et design som er ment å dekke mange oppgaver. De vil igjennom og forbi lydmurien med dette flyet. Det skal etter sigende gå 5 ganger lydens hastighet og vil da nå ca 6100 km/t Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Tja, er det så mye mer å hente ut av disse flyene da? Greit nok, en 100-150km/t er det vel mulig å presse ut, før du "dundrer inn i lydmuren". (slik jeg skjønner så går de allerede opp mot noe rund 950 km/t) Dog, folk er vel nok nysgjerrige på alt rundt seg (eller redde), og med mindre man setter opp kameraer og skjermer som viser utstiden så hadde de nok tapt mange kunder på et design som er ment å dekke mange oppgaver. De vil igjennom og forbi lydmurien med dette flyet. Det skal etter sigende gå 5 ganger lydens hastighet og vil da nå ca 6100 km/tSpørsmålet var om vanlige passasjerfly kunne fly raskere uten vinduer. Lenke til kommentar
Gazer75 Skrevet 20. desember 2014 Del Skrevet 20. desember 2014 Det har jeg aldri skjønt med vanlige passasjerfly, hvorfor skal de absolutt ha vinduer som gjør flyet mer skjørt. Hadde de droppet vinduer i andre passasjerfly kunne også de ha satt opp hastigheten en del. I dagens verden der alt skal gå så raskt så er dette en gåte for meg Trur ikkje akkurat vindaugene er eit problem. Concorde hadde ein cruise speed på over Mach 2. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg