Gå til innhold

Tannbleking med Natron?


Adrax

Anbefalte innlegg

Noen som har testet å bleke tennene med Natron + vann?

Har misfargede tenner etter årevis med brusdrikking, og tennene har til og med blitt litt gjennomsiktig på tuppene av tennene. Emaljen har rett og slett blitt etset vekk av brusen.

 

Vurderte bakepulver men etter hva jeg har lest er det bare 1/3 natron i bakepulver, så rent natron er visst tingen å prøve.

Det finnes SVÆRT lite faktainformasjon om tannbleking med Natron, og det meste jeg finner på google er forumsposter fra vanlige folk og ikke spesialister på tannhelse/tannleger.

 

Det store spørsmålet er ikke hvorvidt tennene blir kjempehvite, men om det skader emaljen etter 4-5 bruk over 2 uker...?

Noen som har erfaring?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ei venninne som har gjort det og som har sinnsykt flekkete tenner. Jeg ville faktisk heller kjøpt tannbleiking enn å prøve med natron.

 

Hva mener du med flekkete tenner? Som følge av dårlig tannhygiene fra før av eller et resultat av natron? For natronet skal gjøre tennene hvitere/renere.

Lenke til kommentar

Hva mener du med flekkete tenner? Som følge av dårlig tannhygiene fra før av eller et resultat av natron? For natronet skal gjøre tennene hvitere/renere.

Altså, de ble flekkete hvite. Hun hadde fine tenner før, men nå har de ikke en fin hvit farge men masse flekker. Det ser litt merkelig ut egentlig. Og hun har egentlig alltid hatt god tannhygiene :)

Lenke til kommentar

Høres ut som fluorose eller noe. At det har vært overdrevent bruk av fluor som danner flekker. Det kan jo hende flekkene er blitt mer markant når hun har brukt natron, men tror ikke natronet i seg selv skal skape flekker.

 

Har lest litt om natron ved tannbleking og det er første gang jeg leser om hvite flekker ved bruk av natron..

Lenke til kommentar

Jeg vet hva fluorose er, og hun har ikke det. Hun rett og slett brukte natron over såpass lang tid (3 uker, hver tredje dag) at det ble flekkete. Hun har bleika tennene seinere med smilelab (tror jeg) og nå er det forholdsvis normale igjen. Men det så skikkelig merkelig ut.

Og tannlegen sa akkurat det samme, at det var den som hadde gjort det.

 

Pass på emaljen din i hvert fall, hvis du har tenkt å gjøre det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...