Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

20åring sammen med 15åring


Anbefalte innlegg

Det ville vært en gavepakke til eldre menn som ønsker å manipulere og misbruke ungdommer til å ha sex.

 

Det er mye lettere å lure en 14-åring enn en 16-åring.

Det er ingen forskning som viser at en 15 åring ikke kan ha sex eller ta selvstendig valg, i forhold til en 16 åring. Det er heller ikke slik at vi her I Norge vet så mye bedre en andre land som eks. Spania. Det er litt mer mennesker der en her på berget.

Er det noen forskning som viser at en 14-åring ikke kan ha sex eller ta selvstendig valg i forhold til en 15-åring?

 

Er det noen forskning som viser at en 13-åring ikke kan ha sex eller ta selvstendig valg i forhold til en 12-åring?

 

Er det noen forskning som viser at en 12-åring ikke kan ha sex eller ta selvstendig valg i forhold til en 11-åring?

 

Er det noen forskning som viser at en 17-åring ikke kan ha gjøre seg opp en politisk mening og ta valg i forhold til en 18-åring?

 

Er det noen forskning som viser at en 19-åring ikke kan kjøpe og drikke sprit ansvarlig i forhold til en 20-åring?

 

Er det noen forskning som viser at en 17-åring ikke kan ha kjøre bil like bra i forhold til en 18-åring?

 

På hvilken måte leder dette argumentet ikke til slippery slope?

 

Edit: dobbelpost

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det ville vært en gavepakke til eldre menn som ønsker å manipulere og misbruke ungdommer til å ha sex.

 

Det er mye lettere å lure en 14-åring enn en 16-åring.

Dette er kun påstander som nå flere av dere har servert gjennom tråden. Beklager, men det holder dårlig. En 14-15 åring er ulike individer. Det er heller ikke slik at det er vanskeligere og manipulere en 16 åring. Det er også slik at menn på min alder, 45 år kan manipulere kvinner på 40 år til sex. Hvorfor denne redselen som mange i Norge har når det kommer til sex? Man skulle tro at sex er noe farlig og dette formidler vi til de unge, slik at ei ung jente føler seg som et offer. Vi voksne manipulerer faktisk de unge til og tro at de har blitt utsatt for et overgrep. Mens de egentlig kun har gjort noe de fleste av oss gjør.

 

 

Er det noen forskning som viser at en 14-åring ikke kan ha sex eller ta selvstendig valg i forhold til en 15-åring?

Er det noen forskning som viser at en 13-åring ikke kan ha sex eller ta selvstendig valg i forhold til en 12-åring?

 

Er det noen forskning som viser at en 12-åring ikke kan ha sex eller ta selvstendig valg i forhold til en 11-åring?

 

Er det noen forskning som viser at en 17-åring ikke kan ha gjøre seg opp en politisk mening og ta valg i forhold til en 18-åring?

 

Er det noen forskning som viser at en 19-åring ikke kan kjøpe og drikke sprit ansvarlig i forhold til en 20-åring?

 

Er det noen forskning som viser at en 17-åring ikke kan ha kjøre bil like bra i forhold til en 18-åring?

 

På hvilken måte leder dette argumentet ikke til slippery slope?

Hvorfor spør du meg om slikt? Spør de som påstår at det er forskning på område.

 

Edit: dobbelpost

 

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar

Dette er kun påstander som nå flere av dere har servert gjennom tråden. Beklager, men det holder dårlig. En 14-15 åring er ulike individer. Det er heller ikke slik at det er vanskeligere og manipulere en 16 åring. Det er også slik at menn på min alder, 45 år kan manipulere kvinner på 40 år til sex. Hvorfor denne redselen som mange i Norge har når det kommer til sex? Man skulle tro at sex er noe farlig og dette formidler vi til de unge, slik at ei ung jente føler seg som et offer. Vi voksne manipulerer faktisk de unge til og tro at de har blitt utsatt for et overgrep. Mens de egentlig kun har gjort noe de fleste av oss gjør.

Sier du at en 40-åring har like mye erfaring, autoritet, selvstendighet og evne til å motstå manipulasjon fra eldre som en 14-åring? Endret av Abigor
Lenke til kommentar

 

Sier du at en 40-åring er like mye erfaring, autoritet, selvstendighet og evne til å motstå manipulasjon fra eldre som en 14-åring?

Jeg sier at manipulering foregår hele tiden, uansett alder. Det er ikke noe bedre eller verre. Hvorfor er du livredd for at en 14-15 åring har sex med en gutt på eks. 20? Det er litt typisk Norsk over det, er klar over hvordan de fleste av oss har blitt manipulert til å se på sex som noe farlig. Moralismen her i landet er skremmende fremtredenen den dag i dag.

 

 

Det ville vært en gavepakke til eldre menn som ønsker å manipulere og misbruke ungdommer til å ha sex.

Tror du virkelig at ei flott ung jente på 15 år vil ha sex med en gammel mann? Husker du Eddi Skoller som giftet seg med Bergens sangfugl? Han kunne være faren hennes. Slikt skjer sjeldent. Men uansett, hvorfor så redd for at ei jente får en flott sexopplevelse med en kjekkas på 20 år? Hvorfor tror du alt om sex handler om utnyttelse og overgrep, dårlig erfaring selv, eller kun lært adferd til å mene det du skriver?

Edit: dobbelpost

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar

 

Det var deg. En aldersgrense skal være representativ for alle. Noen er vel klare for sex tidlig i tenårene, mens andre igjen er kanskje ikke klare før nærmere tyveårene. Synes ikke grensen på 16 er riv ruskende gal.

Den er på ingen måte riv ruskende gal. Men jeg synes den er for høy, pga. at vi vet mange starter litt tidligere. Derfor synes jeg 14 eller 15 år vil være mer passende. Dette har jeg gjort rede for i tråden flere ganger og det er lov og være uenig i det.

 

Du fortsetter å si det, men den seksuelle lavalderen forbyr faktisk ingen 14- eller 15-åringer å ha sex.

 

 

Det ville vært en gavepakke til eldre menn som ønsker å manipulere og misbruke ungdommer til å ha sex.

 

Det er mye lettere å lure en 14-åring enn en 16-åring.

Dette er kun påstander som nå flere av dere har servert gjennom tråden. Beklager, men det holder dårlig. En 14-15 åring er ulike individer. Det er heller ikke slik at det er vanskeligere og manipulere en 16 åring. Det er også slik at menn på min alder, 45 år kan manipulere kvinner på 40 år til sex. Hvorfor denne redselen som mange i Norge har når det kommer til sex? Man skulle tro at sex er noe farlig og dette formidler vi til de unge, slik at ei ung jente føler seg som et offer. Vi voksne manipulerer faktisk de unge til og tro at de har blitt utsatt for et overgrep. Mens de egentlig kun har gjort noe de fleste av oss gjør.

 

Både jeg og flere andre har forklart dette noen innlegg tilbake, men de argumentene unngikk du å svare på.

Lenke til kommentar

Både jeg og flere andre har forklart dette noen innlegg tilbake, men de argumentene unngikk du å svare på.

 

Ingen i denne tråden har forklart noe som helst. Det du og andre har kommet med er kun stigmatiserende subjektive meninger om unge mennesker under 16 år. Jeg har svart og redegjort for hvorfor jeg mener alderen bør settes mellom 14 og 15 år. Det du da skriver som alle vet, er at to på 15 kan ha så mye sex de bare ønsker. Men det er ikke der problemet ligger. Jeg har vist til at unge gutter straffes om de har frivillig sex med jenter under 16 år. Du og andre kaller det overgrep, utnyttelse og ellers argumenterer som om dere befant dere på 1800 tallet. Som du ser i tråden så velger enkelte og ikke svare når jeg konfronterer dem med hvorfor de frykter seksualitet og hvorfor de ser unge jenter som offer. Eller mener dere at det kun er en person som skal svare på alle påstander som lempes ut i denne tråden, uten et snev av refleksjon, kun lærte holdninger fra det moralistiske samfunn vi alle har vokst opp i. Jeg mener ikke spesielt deg i min kritikk. Du er en god debattant, selv om vi ikke ser dette likt.

Endret av Tvillingsjel
Luft i quote
Lenke til kommentar

Nei, ønsker ikke å forkaste den. Gjelder ikke alle, men det er bevist at gutter utvikles senere enn jenter, tar flere risker (kjører fort etc). Dette gjelder vel frem til rundt 21 år eller noe om jeg ikke husker helt feil. Mange jenter, deriblandt meg seg på det som umodent. Finnes også de som er ansvarsfulle osv, men for meg er det en bekreftet teori :)

Altså: Fra puberteten (eller tidligere?) er jenter mer modne enn gutter, slik at de foretrekker gutter som er 1–3 år eldre enn de selv. Mens guttene og jentene eldes, viskes modenhetsforskjellen gradvis ut, slik at rundt alderen 21 år er den helt borte. Men samtidig med denne utviskningen har jentene utviklet en nye preferanse (for hva da?), som gjør at de fortsatt foretrekker gutter som er eldre enn de selv.

 

Er dette en riktig oppsummering av ditt syn? Hvorfor er det slik at i én aldersklasse er årsaken til at kvinner foretrekker eldre partnere forskjell i modenhet, men i en annen er den noe annet?

Endret av D3f4u17
Lenke til kommentar

 

Nei, ønsker ikke å forkaste den. Gjelder ikke alle, men det er bevist at gutter utvikles senere enn jenter, tar flere risker (kjører fort etc). Dette gjelder vel frem til rundt 21 år eller noe om jeg ikke husker helt feil. Mange jenter, deriblandt meg seg på det som umodent. Finnes også de som er ansvarsfulle osv, men for meg er det en bekreftet teori :)

Altså: Fra puberteten (eller tidligere?) er jenter mer modne enn gutter, slik at de foretrekker gutter som er 1–3 år eldre enn de selv. Mens guttene og jentene eldes, viskes modenhetsforskjellen gradvis ut, slik at rundt alderen 21 år er den helt borte. Men samtidig med denne utviskningen har jentene utviklet en nye preferanse (for hva da?), som gjør at de fortsatt foretrekker gutter som er eldre enn de selv.

 

Er dette en riktig oppsummering av ditt syn? Hvorfor er det slik at i én aldersklasse er årsaken til at kvinner foretrekker eldre partnere forskjell i modenhet, men i en annen er den noe annet?

 

Hmm noe sånt. Jeg har nå bare peiling på min aldersgruppe da, og påstanden min er basert på det jeg ser, hører og opplever. Hva som skjer i senere alder vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...