Taisa Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 Hei som det staar i Tittelen mister eg og min familie nette kvar time ca, naar det forsvinner kjeme det tilbake etter 1 min ca, naar det er vekke blinker broadcast lyset paa ruteren og internett lyser raudt, har snakka med support og dei seier det ikkje er nokko problem med nette, vi hadde dataguard foor og da hadde vi ikkje ditta problemet, ruter: DG301B-W7P2UD Inteno Har resetta ruteren og har factory reseta den, har bare skifta passord paa nette, har ein zyxel og ein telefon kobla til bare. Download og upload er alt heilt ok som vi ska ha det, bare det at nette forsviner kvar time som sakt, det skjer med alle i huset, mobil, nettbrett og data. Hadde vert fint vist nokken hadde vist kva probleme er Lenke til kommentar
War Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 Kabel - DG301B-W7P2UD Inteno- pc /wifi/telefon ? Hvor kommer disse zyxel ol inn? Har du satt router på router? Lenke til kommentar
Taisa Skrevet 17. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2014 vi har ADSL Ruteren vår er av modelen DG301B (link av samme ruter) http://www.nextgentel.no/privat/hjelp/tema/bredband/tradlost-nettverk/innstillinger/inteno-dg301/ og vi har telefonen koblet til telefon port 1 i sjølve ruteren. vi får probleme med og uten wifi. ikkje sikker på kva du meiner med router på router men vi har både prøvd og kobla ein 2nd router til zyxelen i ein anna etasje for og få bedre nett signal. men vi får fremleis det samme probleme om vi kobla den av eller på. zyxelen er kobla direkte til routeren og er kobla til veggen og så har vi ein anna zyxel som er kobla i veggen i ein anna etasje, om vi kobla dei av eller har dei i så får vi samme probleme. zyxelen er kobla til lan port 1 Lenke til kommentar
sogndal94 Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 Ta kontakt med Enivest, og få dei til å måle linja di. Hadde Enivest før også, men dei hadde ein tendens til å overselje linjene sine. Lenke til kommentar
Taisa Skrevet 17. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2014 kva meiner du med å måle linja mi, meiner du hastigheten ? eller kva meiner du? sida eg har snakka med dei så sa dei at det ikkje var nokko problem med linja mi, men eg kan ringe dei i dag og. Lenke til kommentar
War Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 "ikkje sikker på kva du meiner med router på router men vi har både prøvd og kobla ein 2nd router til zyxelen i ein anna etasje for og få bedre nett signal." Urelatert til problemet så må du logge inn på den router nr 2 og disable routing på router nr 2. Dvs hake vekk DHCP minimum.. Har du 2 routere som router så får man garantert det trøbbelet du har. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 Bytt leverandør igjen. Hvis en ISP ikke evner å se at linja er ustabil, fortjener de ikke pengene dine. Lenke til kommentar
Taisa Skrevet 18. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2014 eg har hakka vekk dhcp pa router nr 2. men probleme er her sjølv om den ikkje er i bruk. Lenke til kommentar
War Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Kun med en router/modem fabrikkresatt og med kabel og kun med en pc koblet på? Da kan det være to ting, boksen eller linjen uten for huset. De sier det ikke er linjen, har de tilbudt nytt modem/router? Lenke til kommentar
dano5 Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 sjekk koblingen hele veien ut, kan være montør har punktert linjen utenfor huset, vært ute for det selv og da falt linken ut i hytt og pine, men bare i korte øyeblikk... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå