Gå til innhold

Dette er for grovt, dustinhome. Dette er svindel!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.forbrukerombudet.no/2011/03/villedende-bruk-av-veiledende-priser

Kravene til bruk av veiledende priser

Sammenligning med veiledende pris kan bare benyttes dersom den gir utrykk for en reell alternativ pris i markedet. Dette innebærer for det første at grossist, importør eller produsent faktisk setter en veiledende pris på sine produkter, og for det andre at en vesentlig del av omsetningen innenfor det aktuelle markedsområdet skjer til den veiledende prisen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

? Prisen har vært oppe i 14000kr. Og prisene til halvparten av butikkene ligger på noe rundt 8-9000kr.

Så hva er det som er så skammelig TS?

Bare fordi det er ett av typiske produkter som ofte er på salg, og dermed som regel ligger lavt i pris på en og en butikk. Betyr ikke at det er den prisen de fleste har.

Endret av Andrull
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Etter at Dustin implementerte det nye systemet har det vært mye problemer på nettsiden.

Jeg kjøpte en laptop for 1 måned siden som koster 17.000 kr normalt og det finnes ikke nettbutikker som selger den aktuelle laptopen billigere enn 16.800 kr noen steder i Norge. Jeg betalte 13.300 kr for laptopen hos Dustin. Det var åpenbart feilprising, så der gjorde jeg meg en god deal. Har fulgt med de siste par månedene på Dustin og oppdaget flere produkter som er feilpriset. De har ikke kontroll virker det som..

Endret av Adrax
Lenke til kommentar

Problemet är att Dustin mest sannsynligt aldrig har haft den prisen de skryter av och för att få folk att tro att de har en kanonrabatt.

Du er alltid forhandler/butikk-fiendtlig i dine uttalelser, så jeg tror ikke jeg klarer å overtale deg til å ikke alltid tro det verste, men uansett...

Det står "ordinær pris" som kan være veiledende pris, eller at Dustin har hatt den prisen i en lengre periode. Prisjakt sin graf viser ikke spesifikt Dustin sin prisutvikling, og bare fordi en annen butikk har hatt tilbud på den det siste året (kan være en utenlandsk nettbutikk, eller gråimportert slik at de kan selge den billigere), så kan Dustin sin ordinære pris faktisk være reell. Prisjakt og lignende prissammenligningstjenester blander ofte sammen forskjellige produkter i samme liste, så det kan også være en rimeligere modell som den grafen egentlig viser utviklingen til. Til slutt kan den ordinære prisen også være en skrivefeil.

Mange muligheter for at det ikke er svindel, men du tror likevel det verste om forhandleren med en gang.

Endret av Molekylet
Lenke til kommentar

Det er vel ikke svindel, men ren og skjær markedspsykologi. F.eks tror folk i underbevisstheten at 399,- er 300 kr, men 400,- er 400,-.

Tror ikke du snakker om det samme som alle andre her :)

Jo da, at folk henger seg opp i prisjakt, prisguide etc...som er crawlere som plukker opp feil priser av og til, f.eks plukkes det opp priser uten mva...p.g.a Dustin har 2 domener....dustin.no og dustinhome.no

Det er faen ingenting å klage over, om ordinær pris er skyhøy..so be it...svindel er det ikke...en spansk en..høyst mulig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet är att Dustin mest sannsynligt aldrig har haft den prisen de skryter av och för att få folk att tro att de har en kanonrabatt.

Du er alltid forhandler/butikk-fiendtlig i dine uttalelser, så jeg tror ikke jeg klarer å overtale deg til å ikke alltid tro det verste, men uansett...

Det står "ordinær pris" som kan være veiledende pris, eller at Dustin har hatt den prisen i en lengre periode. Prisjakt sin graf viser ikke spesifikt Dustin sin prisutvikling, og bare fordi en annen butikk har hatt tilbud på den det siste året (kan være en utenlandsk nettbutikk, eller gråimportert slik at de kan selge den billigere), så kan Dustin sin ordinære pris faktisk være reell. Prisjakt og lignende prissammenligningstjenester blander ofte sammen forskjellige produkter i samme liste, så det kan også være en rimeligere modell som den grafen egentlig viser utviklingen til. Til slutt kan den ordinære prisen også være en skrivefeil.

Mange muligheter for at det ikke er svindel, men du tror likevel det verste om forhandleren med en gang.

Jag tror faktist det värsta av alla förhandlare innan de har bevisat motsatsen till mig. Min erfarenhet med Dustin är allt annat än bra, så en sådan sak som denna förvånar mig inte alls. Det är inte jag som kallar de för svindlare heller.

Endret av mackanz
Lenke til kommentar

2012-07-14 +1000,- 7 999,-

Buffalo LinkStation Pro Quad 12TB (LS-QV12TL/R5

Dette er den høyeste prisen dustin har hatt fra den datoen fram til i dag, altså er det å merke no med over 10000kr som "ordinær" pris villedende og ikke lovlig etter norsk lov. så enkelt er det

http://www.prisjakt.no/product.php?pu=936695 statistikk i massevis her

Dette er prisutviklingen i alle butikkene (dvs, laveste pris) ikke prisutviklingen til produktet hos Dustin.

Lenke til kommentar

Hvis produktet aldri noen gang har kostet mer enn 7 999 noen steder - så er det vel feil av dustin å si at prisen var over 10.000kr?

2012-07-14 +1000,- 7 999,-

Buffalo LinkStation Pro Quad 12TB (LS-QV12TL/R5

Dette er den høyeste prisen dustin har hatt fra den datoen fram til i dag, altså er det å merke no med over 10000kr som "ordinær" pris villedende og ikke lovlig etter norsk lov. så enkelt er det

http://www.prisjakt.no/product.php?pu=936695 statistikk i massevis her

Dette er prisutviklingen i alle butikkene (dvs, laveste pris) ikke prisutviklingen til produktet hos Dustin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...