Gå til innhold

Router i sikringsskap, dårlig wifi, hjelp?

Anbefalte innlegg

Har en Zyxel p8702n fra Telenor. Denne ble montert i sikringsskap av elektriker da huset ble renovert. Wifi signalene fra routeren er dårlig og ujevn, selvom linjen vår er 25/5. Huset er på 3 etasjer. På loft og i kjeller er wifi signalet nesten borte. I kjeller har elektriker lagt opp til kablet nett til dekoder osv. Kan jeg her stikke den i en router, så vil wifi-signalene bli bra? Såfall, noen tips til superbra router med god rekkevidde? Og hvordan blir det med 2 routere i huset, vil det bli kluss?

Endret av Tranceformation
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

to muligheter:

1. koble til ny ruter nede, sette zyxel enheten i bro-modus

2. koble til et aksesspunkt nede, bruke zyxel som normalt.

Sikringskap kan da ikke være ideelt for en wlan ruter, men av en eller annen grunn vet jeg det er vanlig praksis å sette den der.

Lenke til kommentar

Snakket med Telenor, de sa at det ikke var særlig lurt å plassere router i sikringsskap pga mye elektronisk aktivitet, blokkering av router i skap osv. De ba meg sette den ut og høyere, men er ikke så lett siden det går nettverkskabler og elektriker har tilpasset ledningslengde til router i skapet. Så dermed ser jeg ingen annen løsning enn 2 routere eller 2 repeatere.

Endret av Tranceformation
Lenke til kommentar

for mulighet 1 ville jeg tatt denne:

http://www.prisjakt.no/product.php?p=1291082

mye ruter for pengene, og kan legge inn custom firmware dd-wrt eller tomato-usb

for alt 2 ville jeg gått for denne:

https://www.dustinhome.no/product/5010637576/unifi-pro-80211n-poe-access-point

den er ment for bedriftsmarkedet, er nok litt kronglete å sette opp. ikke testet selv men har hørt den gir ekstremt bra dekning

begge deler burde fungere bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...